پوستی سالم و شفاف! داشتن پوستی زیبا آرزوی همه ماست و پوست نشان دهنده آن چیزی است که ما در طول روز مصرف می کنیم.برای سلامت بدن و پوست مان باید توجه بیشتری به عادات غذا خوردن مان  و انتخاب های آگاهانه تری داشته باشیم.برای داشتن پوستی سالم و شفاف به جای هزینه برای خریدن کرم های آرایشی و بهداشتی فقط کافی است این مواد غذایی را از یخچال خود حذف نکنید !!

پوست ما نشان دهنده آن چیزی است که ما در طول روز مصرف می کنیم

مواد مغذی که از طریق خون وارد پوست می شوند به پوست اجازه می دهند خود را بازسازی کند.پوست فردی که رژیم غذایی سالم ندارد خشک و غیر شفاف است .بسیاری از مشکلات تغذیه در پوست منعکس می شود.

 ماهی سالمون و ماهی های دیگر به حفظ رطوبت پوست کمک می کنند

در صورت مصرف مداوم امگا 3 وامگا 6 گردش خون در بدن تنظیم می شود و به پوست اکسیژن بیشتری می رسد.اسیدهای چرب غشای سلولی را تقویت می کنند و پوست را جوانتر می کند.

پوست به ویتامین C نیاز دارد

ویتامین A، C و E ویتامین های آنتی اکسیدان مهم هستند.پوست به وسیله آنتی اکسیدان خود را در برابر اشعه های خورشید و آلودگی ها حفظ می کند.میوه هایی مانند پرتقال ،کیوی و نارنگی احتیاج پوست به ویتامین C را برطرف می کنند.

نوشیدن آب را فراموش نکنید

نوشیدن آب به سم زدایی بدن کمک می کند.باعث مرطوب شدن پوست می شود.پوست صاف وانعطاف پذیر می شود.برای داشتن پوست و بدنی سالم نوشیدن آب ضروری است.می توانید آب مصرفی خود در طول روز با لیمو وخیارمزه دار کنید.

پیشگیری و درمان آکنه با ویتامین B3

این ویتامین در محصولات مرغ، بوقلمون و کل حبوبات یافت می شود به ویژه  برای افراد مبتلا به مشکلات آکنه بسیار مفید است.

کمبود روی باعث چرب شدن پوست می شود

در تغییرات هورمونی روی نقش عمده ای دارد.برای کمبود روی در بدن جو ،تخم مرغ و بادام مصرف کنید.از این رو سعی کنید که هر روز در برنامه غذایی خود از تخم مرغ استفاده کنید.

آیا ویتامین A پیر شدن پوست را به تاخیر می اندازد 

ویتامین A و بتا کاروتن ها برای جلوگیری از پیری استفاده می شوند.ویتامین A در سبزیجاتبرگ سبز در شیر، زرده تخم مرغ، توت زرد، ماهی، کلم، کره، پنیر و سبزیجات زرد یافت می شود.

پوستی محکم با خوردن جعفری 

به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و ویتامین C به جوان ماندن پوست کمک می کند.از این رو سعی کنید که در طول هفته حتما از این گیاه شگفت انگیز استفاده کنید.

چای سبز و معجزات آن 

چای سبز دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که در درمان آکنه و جوان ماندن پوست نقش بسزایی دارد.علاوه بر آن چای سبز سبب چربی سوزی نیز می گردد.

ویتامین D از پوست محافظت می کند

برای سلامت پوست تا می توانید از مواد غذایی استفاده کنید که در آن ها ویتامین D موجود باشد.تخم مرغ، شیر و محصولات لبنی برای سلامتی پوست در صبحانه بسیار مهم هستند.

آناناس

آنزیم های موجود در آناناس برای سلامتی پوست بسیار مهم هستند پس تا می توانید آناناس مصرف کنید.میوه شگفت انگیز و مفید آناناس یکی از بهترین چربی سوزهای طبیعی نیز هست.

برای داشتن پوستی سالم تا می توانید گردو مصرف کنید

گردو باعث تمیز شدن رگ های خونی ودر نتیجه بهتر شدن گردش خون در بدن می شود.ودر صورت مصرف مداوم باعث شفافیت پوست می شود.

در ادامه بخوانید : 

ماسک های خانگی برای کوچک کردن منافذ پوست و داشتن پوستی صاف !

اشتباهات رایج در مراقبت شبانه از پوست که ممکن است شما هم آنها را انجام دهید!

5 ویتامین مهم برای پوست که باید حتما آن ها را مصرف کنید