یوتیوب به هیچ وجه مایل نیست وقتی که کاربران می‌خواهند در مورد یک ویدیو که آن را تماشا کرده و از آن لذت برده‌اند، گپ بزنند، آن را در جای دیگری مطرح نمایند.

فاز آزمایشی ویژگی پیام‌رسان یوتیوب برای آی‌او‌اس و اندروید، راه‌اندازی شده است؛ البته فعلاً در کانادا. بدین ترتیب کاربران خواهند توانست مستقیماً در خود یوتیوب پیام‌شان را به دوستان خود ارسال نمایند.یوتیوب از افزوده شدن یک پلتفرم پیام‌رسانی جدید درون برنامه (in-app) خبر داده است.
گفته می‌شود یوتیوب از اواسط سال ۲۰۱۶ سرگرم آزمایش این برنامه بوده است؛ اما یک نکته وجود دارد و آن اینکه این ویژگی جدید در حال حاضر تنها در کانادا قابل دسترسی است.

حالا چرا کانادا؟ در پاسخ باید گفت شرکت‌ها معمولاً راه‌اندازی‌های اولیه خود را در کانادا انجام می‌دهند؛ چرا که با توجه به مشابهت بازار آن کشور با بازار ایالات متحده (اما با جمعیتی کمتر)، بستر بسیار خوبی برای آزمایش محصولات جدید به شمار می‌رود.

یوتیوب همچنین می‌گوید کانادا محل بسیار مناسبی برای راه‌اندازی ویژگی‌های جدید این برنامه است؛ چرا که مردم این کشور بیشتر از هر کشور دیگر در جهان، از یوتیوب استفاده می‌کنند.

گفتنی است این ویژگی به عنوان یک پلتفرم پیام‌رسان ذاتی (built-in)، در هر دو سیستم عامل اندروید و آی‌اواس قابل دسترسی خواهد بود و بدین ترتیب کاربران خواهند توانست مستقیماً در خود یوتیوب پیام‌شان را به دوستان خود ارسال نمایند و در مورد ویدیوها با یکدیگر به صحبت بپردازند.

پیام‌رسان یوتیوب

هدف اصلی از انجام این کار روشن است: یوتیوب دوست دارد تمام کارهایی از این دست، درون بستر خودش انجام شود و به هیچ وجه مایل نیست وقتی که کاربران می‌خواهند در مورد یک ویدیو که آن را تماشا کرده و از آن لذت برده‌اند، گپ بزنند، آن را در جای دیگری مطرح نمایند.

گفتنی است این پلتفرم جدید هیچ ویژگی خاصی در ارتباط با ویدیو ندارد، جز اینکه درون برنامه یوتیوب قرار داده شده و می‌تواند برای به اشتراک گذاشتن ساده‌تر کلیپ‌ها، مورد استفاده قرار بگیرد.