یکی از رنج آورترین اتفاقی که می تواند برای افراد به اتفاق بیافتد، گم شدن دستگاه اندرویدی همچون تبلت یا گوشی است. موضوعی که وجود دارد این است که برخی‌ها راهی برای پیدا کردن گوشی اندروید خود سراغ ندارند. از دلایل اصلی نگرانی ناشی گم شدن این دستگاه‌ها، افشا اطلاعات خصوصی و مهمی است که در آنها وجود دارد.

از آنجایی که ردیابی این نوع دستگاه‌ها قابل انجام است، ما تصمیم داریم در این مطلب شما را با دو روش کاربردی و ساده ردیابی گوشی اندروید آشنا سازیم. قطعا این دو راهکار پیدا کردن گوشی اندروید کمک شایانی در یافتن دستگاه شما خواهند کرد.


بیشتر بخوانید: 6 نکته برای فروش بهتر گوشی دست دوم که باید بدانید! 


همانطور می‌دانید هر دستگاه دیجیتال را می‌توان با دستگاه‌های خاصی ردیابی کرد. دستگاه‌هایی که موقعیت مکانی دیوایس گم شده را یافته و کمک خواهند کرد تا به سرعت آنها را بیابید. این روش‌ها موجب خواهند شد تا در سریع‌ترین زمان بتوانید گجت دیجیتالی خود را یافته و باری دیگر به کار گیرید.

شایان ذکر است این برنامه‌ها برای یافتن دستگاه گم شده مفید هستند و سعی نکنید برای جاسوسی و فعالیت‌های غیرقانونی از آنها بهره گیرید. قطعا عواقب سختی در انتظار شما باقی خواهد بود.

Find My Device

از ویژگی‌های این برنامه باید به ردیابی گوشی از طریق GPS، پاک کردن گوشی از راه دور، بخش کردن صدا از راه دور، قفل کردن گوشی از راه دور، قابلت سازگاری با گوشی، تبلت و همچنین ساعت‌های هوشمند و برخی دیگر اشاره کرد. قابلیت Find My Device گوگل را باید یکی از برنامه‌های کاربردی هر نوع دستگاهی دانست.

اگر حساب گوگل را به دستگاه اندرویدی خود افزوده باشید، آنگاه اپلیکیشن Find My Device نیز به‌صورت خودکار فعال خواهد شد. البته با دستورالعمل Settings > Security > Find My Device این موضوع را می‌توان بررسی کرد. اگرچه در این حالت  Find My Device در گوشی اندرویدی فعال بوده است.

شما می‌توانید این اپ را از فروشگاه گوگل پلی دریافت کنید و به سادگی قابل دریافت است. همچنین ردیابی یک دستگاه اندرویدی با کمک این اپ به سادگی قابل انجام است. پس از وارد شدن به این اپلیکیشن و با وارد کردن اطلاعات حساب، موقعیت مکانی را فعال سازید. اگر گجت شما روشن و به اینترنت هم وصل شده باشد، به راحتی می‌توان عملیات ردیابی را انجام داد.


بیشتر بخوانید: پیدا کردن موبایل و حفاظت از اطلاعات شخصی با گوگل ؛ نگران گم شدن موبایل خود نباشید! 


اگر نمی‌توانید اپلیکیشن را نصب کنید، کافیست به وب سایت “google.com/android/find” مراجعه کنید. شما می‌توانید از طریق گوشی یا رایانه به سایت موردنظر رجوع نمایید. اگر حساب گوگل شما فعال باشد، کافیست find my phone را سرچ کنید. در صورت روشن بودن دستگاه مسروقه یا گم شده و فعال بودن اینترنت آن، به سادگی می‌توانید دیوایس را بیابید.

 یکی از مزیت‌های خوب در اینجا این است که شما می‌توانید دستگاه خود را قفل کرده و همچنین پیامی حاوی یک شماره تلفن را بر روی آن بنویسید. بدین ترتیب اگر شخصی گوشی شما را پیدا کند، آنگاه با لمس کردن کلید “Call Me” می‌تواند با شماره مشخص شده تماس بگیرد. البته می‌توانید از این طریق به پخش صدا و یا پاک کردن گوشی خود از راه دور نیز اقدام کنید.

شایان ذکر است برای ردیابی از طریق وب سایت، حتما نیاز به وارد شدن حساب گوگل دارید.

Find My Mobile

در این قابلیت اگر دارای تلفن هوشمندی از برند سامسونگ باشید، می‌توانید سرویس Find My Mobile را به کار گیرید. برای استفاده سرویس بایستی حساب سامسونگ داشته باشید. برای دستیابی به این قابلیت باید از دستورالعمل “Settings > Biometrics and security > Find My Mobile” بهره گیرید. سپس آن را فعال کرده و همچنین قابلیت فعال‌سازی دو قابلیت “Remote unlock”و “Send last location”  هم وجود دارد.


بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزارهای مدیریت پسورد که ممکن است برای شما مفید باشند! 


همچنین با استفاده از Remote unlock، سامسونگ پین، گذرواژه و یا الگوی قفل شما را ذخیره می‌کند، بنابراین در مواقع فراموش کردن هرکدام از این موارد و یا جهت کنترل از راه دور دستگاه خود، می‌توانید از این ویژگی بهره ببرید. قابلیت Send last location موقعیت مکانی اخیر شما را به سرورهای سامسونگ ارسال خواهد کرد. این ویژگی بسیار کاربردیست و فعال کردن آن کمک شایانی خواهد داشت.

همچنین می‌توانید در آدرس “https://findmymobile.samsung.com” با استفاده از حساب خود وارد شده و سپس به ردیابی گوشی یا تبلت سامسونگ گم شده بپردازید.

روش های دیگر

علاوه بر روش‌های فوق برای پیدا کردن گوشی اندروید، یک روش دیگر هم وجود دارد که البته بسته به منطقه متفاوت است. برای مثال در ایالات متحده برخی اوپراتورها خدمات ردیابی گوشی هوشمند را ارائه می‌دهند. گذشته از آن اپلیکیشن‌های شخص ثالثی نیز جهت نیل به این هدف وجود دارند که آن‌ها نیز نیازمند پرداخت حق اشتراک هستند.

به هر حال روش‌های کافی وجود دارد تا به اتکا آن بتوانید دستگاه اندرویدی خود را بیابید.