هوش مصنوعی کاسپین شیوع کرونا در مناطق را پیش بینی می کند. 

پیش بینی شیوع کرونا با هوش مصنوعی از بهترین خبر هایی است که دنیای تکنولوژی را به علم پزشکی وصل می کند. با پیش بینی شیوع کرونا شاید بتوان از پیشرفت بیماری و همه گیری اش جلوگیری کرد.

 اگر می خواهید از جزییات این خبر سر در بیاورید با من و وارونه در این گزارش همراه باشید. ما همه چیز را در این مورد به شما می گوییم.


5 علامت پوستی کرونا ؛ اگر این علائم پوستی را دیدید نترسید! 

آمریکا برای استفاده از داروی رمدسیویر جواز صادر کرده؛ رمدسیویر درمان تازه ای برای کرونا!


هوش مصنوعی؛ سلاح ما برای مبارزه با کرونا

همانطور که می دانید هوش مصنوعی یکی از اصلی ترین سلاح های ما برای مقابله با ویروس کروناست. بر همین اساس است که از این تکنولوژی برای پیش بینی شیوع کرونا استفاده می شود. تا پیش از همه گیری راه هایی برای کنترلش پیدا شود.

از سوی دیگر همه ی ما میدانیم که هیچ چیز مانند هوش مصنوعی در کنترل و پیگیری وضعیت بیماران برایمان کارایی نداشته.

 جالب این جاست که تا به حال هر چه حرف از پیشرفت هوش مصنوعی زده بودیم مبنی بر این بود که توسعه ی هوش مصنوعی فقط تهدیدی برای آدم هاست. مطالعه کنید» چگونه هوش مصنوعی از چهار طریق دنیا را جای امن تری خواهد کرد!!! 

 

اما شیوع کرونا به ما ثابت کرد که خط مقدم مبارزه ما علیه کووید 19، تکنولوژی هوش مصنوعی است.

داده های محققان به هوش مصنوعی اثر کرد

پیش بینی شیوع کرونا با هوش مصنوعی

اخیرا اطلاعات به دست آمده از تحقیقات مربوط به بیماران کرونایی و کلی داده های دارویی به  هوش مصنوعی داده شده. هوش مصنوعی در نهایت نتیجه گیری کرد که امکان دارد داروی درمان رماتیسم و تورم مفاصل به درد درمان کووید 19 بخورد.


آمریکا برای استفاده از داروی رمدسیویر جواز صادر کرده؛ رمدسیویر درمان تازه ای برای کرونا!


کارایی هوش مصنوعی به همین جاها ختم نمی شود. اخیرا از هوش مصنوعی برای پیش بینی آلودگی های احتمالی و شیوع کرونا استفاده شده است.

ناگفته نماند که یکی از مزایای هوش مصنوعی قابلیت جذب اطلاعات بسیار زیاد در مدت زمانی بسیار کم است. یادگیری این حجم از اطلاعات برای انسان پروسه ای بسیار دردناک خواهد بود. البته اگر ممکن باشد و انسانی باشد که بتواند اینهمه چیز را یاد بگیرد.

 بررسی تمام تحقیقات مربوط به کرونا و همه ی نتایج البته غیر ممکن خواهد بود.  

دکتر کوتیویتی گفته در نبود هوش مصنوعی همین اتفاق برایش می افتاد. یعنی از ساعت 2 تا چهار بعد از ظهرش فقط صرف این می شد که اطلاعات مختلف از تحقیقات مختلف را بررسی کند.

 پس از آمدن هوش مصنوعی به شرکت کوتیویتی، همه چیز راحت تر شده. هزاران پرونده پزشکی و اطلاعات، مورد بررسی این هوش مصنوعی قرار گرفته.

 و حالا این کمپانی موفق شده تنها با دادن این اطلاعات شیوع احتمالی کرونا در آینده را پیش بینی کند. البته قبل از اینکه اوضاع به جاهای بیخ دار بکشد. و مردم در خانه هایشان زندانی شوند.

 پس به این نتیجه می رسیم که الگوریتم هایی که به هوش مصنوعی می دهیم به نفع نوع بشر است. هوش مصنوعی می تواند به ما این اطمینان را بدهد که بار دیگر درگیر این بیماری نمی شویم.گاری کاسپاروف قهرمان شطرنج می گوید هوش مصنوعی به زودی همه شغل ها را تسخیر خواهد کرد!

دادن بهترین اطلاعات برابر است با گرفتن بهترین نتیجه ها

پیش بینی شیوع کرونا با هوش مصنوعی

البته همیشه باید در نظر داشت که بهترین اطلاعات و بروزترین اطلاعات به هوش مصنوعی داده شود. با دادن داده های کوچک نتیجه ای در همان حد دریافت می شود.

 بررسی 100 پرونده نتیجه ای در همان حد، و بررسی 2 پرونده نتیجه ای در همان حد می دهد.

پیش بینی مکان های پر خطر در آمریکا

کوتیویتی از اطلاعات بیماران و رویکرد درمانشان استفاده می کند. داده ها به سامانه هوش مصنوعی داده می شود. تا در طولانی مدت برای بررسی وضعیت بیماران در آن منطقه استفاده شود.

 این هوش مصنوعی در پیش بینی شیوع بیماری نقش کلیدی دارد. چرا که نقشه ی فراهم شده در این هوش مصنوعی به صورت هفتگی پیش بینی می کند که مناطق پر خطر پنهان در آمریکا کجاها می توانند باشند. البته مکان هایی که امکان شیوع کم است هم نشان داده می شود.

تمام این اطلاعات را هوش مصنوعی برای کمپانی کوتیویتی فراهم کرده. آنهم تنها با دادن داده هایی که در اختیارش قرار گرفته. مثلا سی تی اسکن قفسه سینه، ویزیت هایی که از بیماران در شرایط اضطراری شده است، کد های سی پی تی، کد های آی پی تی 9، و کلی اطلاعات دیگر از بیمارانی که در مناطق خاص زندگی می کنند.

مناطق پر خطر مشخص شد

بر اساس پیش بینی های این هوش مصنوعی که با نام کاسپین شناخته می شود 2000 منطقه پر خطر در آمریکا در اوایل ماه مارس مشخص شد.

 جالب این جاست که 80% از پیش بینی های این هوش مصنوعی به واقعیت تبدیل شدند. آنهم در طول 2 هفته! از آن موقع به بعد کمپانی داده های بیشتری در اختیار هوش مصنوعی قرار داده.

و حالا کاسپین قادر است با ضریب 91% درستی، شیوع کرونا را پیش بینی کند. و مناطق پر ریسک در آمریکا را پیش از همه گیر شدن بیماری تشخیص دهد.

مناطقی که فشار قرنطینه بر آنها کم شده با هوش مصنوعی زیر نظر گرفته می شوند.

با کمتر شدن کرونا و ورود به فصل جدید از فشار قرنطینه کم می شود. کم کم ادارات باز می شوند و مردم به روال زندگی عادی بر میگردند. اما کار این هوش مصنوعی به همین جا ختم نمی شود.

 از این هوش مصنوعی برای پیش بینی شروع دوباره ی کرونا و انواع و اقسام آنفولانزاهای فصلی هم می توان استفاده کرد.

برای مثال مناطقی که زندگی در آنها به شرایط عادی برگشته بررسی می شوند و مدام زیر نظر هستند. اطلاعات هم مدام بروزرسانی می شود. اگر هوش مصنوعی به این نتیجه رسید که امکان دارد موج دومی از بیماری کرونا و یا هر بیماری دیگری در کار باشد، مردم متوجه می شوند و قرنطینه از سر شروع می شود.

نکات مهمی که نباید یادمان برود

در مورد این هوش مصنوعی خاص با این نقش کلیدی، دادن اطلاعات درست و کافی بسیار سخت و چالش برانگیز است. چرا که هر چه اطلاعات درست تر باشد، نتایجی که هوش مصنوعی نشان می دهد هم دقیق تر است.

 کوتیویتی به همه ی همکاران و هم رزمانش توصیه کرده که در این مورد مانند مردم عادی رفتار نکنند. نباید به هر خبری که در مورد کرونا به گوشمان می رسد اطمینان کنیم. این روز ها خبرهای دروغ زیاد است. و شنونده باید عاقل باشد.


با خطرات هوش مصنوعی آشنا شوید !


کوتیویتی در ادامه گفته که دوستان زیادی برای گرفتن اطلاعات موثق دارد. آنها همه ی تلاششان را می کنند تا این هوش مصنوعی با اطلاعاتی درست و به موقع بمباران شود تا نتایج هر چه بهتری به دست مردم برسد.

 همه در تلاشند تا این مشکل زودتر حل شود. هر کسی از راهی اقدام می کند. و راه کوتیویتی و همکارانش پیوند زدن تکنولوژی و پزشکی است. صنعتی که این روز ها بیش از سایر صنعت ها به داد نوع بشر رسیده. به امید تمام شدن هر چه زودتر این کابوس. و بازگشت مردم به زندگی عادی.