چرا از رابطه جنسی لذت نمی برم ؟ مهم نیست که چقدر شریک زندگی خود را دوست دارید ، وقتی کار به رختخواب می رسد ، هر کاری را که انجام می دهید نمی توانید از رابطه جنسی لذت ببرید ، اگر نمی توانید ارگاسم را تجربه کنید مشکل فقط شریک زندگی شما نیست.

چرا از رابطه جنسی لذت نمی برم ؟

چرا از رابطه جنسی لذت نمی برم

قبل از اینکه شریک زندگی تان را مقصر بدانید ،کمی فکر کنید و به درون خود مراجعه کنید ،چرا از رابطه جنسی لذت نمی برید ؟


همچنین بخوانید :


برخی از زنان تجربیات خود را در رختخواب به گونه ای توصیف می کنند؛  که شما شروع به شک و تردید در زندگی جنسی خود می کنید گویی آنان در مورد یک چیز بسیار متفاوت صحبت می کنند.احساس می کنید که آن ها کارهای بسیار متفاوتی انجام می دهند و شما هیچ چیزی در مورد رابطه جنسی نمی دانید .سپس شما شروع به پرسیدن از خود می کنید؛ “چرا نمی توانم مثل آنها از رابطه جنسی لذت ببرم ؟” من چرا متوجه ارگاسم نمی شوم ؟ اگر در حال تجربه این یا شرایط مشابه هستید ، ممکن است دچار مشکل ارگاسم باشید.که ممکن است به دلایل جسمی و روحی باشد.

روانشناس مروه تپلی از مشاوره میرا ، که در این باره با او صحبت کردیم می گوید که ارگاسم به معنی انقباض روتین واژینال در نتیجه تحریکات جنسی مختلف بدن است.در صورت انقباض مهبل (واژن) ، به یک نقطه لذت می رسد و ارگاسم رخ می دهد.در صورت عدم ارگاسم ، لازم است نگاهی  داشته باشیم که آیا این مشکل ناشی از یک دلیل جسمی یا روانی است.بعضی اوقات این دو می توانند با هم باشند.

جسمی یا روانی؟

چرا از رابطه جنسی لذت نمی برم

زنی که نمی تواند ارگاسم داشته باشد ، ابتدا باید به متخصص زنان مراجعه کند تا ببیند آیا این وضعیت جسمی است یا نه.اگر مشکل جسمی وجود داشته باشد ، ممکن است رابطه جنسی دردناک باشد.علل رابطه جنسی دردناک شامل موارد زیر است: عفونت های واژن ، داروهای مورد استفاده و خشکی واژن . اگر بخشی یا تمام فقدان ارگاسم به دلایل روانشناختی ایجاد شود ، یک روانشناس متخصص و آموزش دیده ، روانپزشک یا درمانگر می توانند با استفاده از روش های درمانی جنسی به این مشکل کمک کنند.اگرچه درمان های جنسی با فرد شروع می شود ، اما می توانند بعد از یک مرحله با همسر فرد نیز ادامه دهند.

جنبه روانشناختی نداشتن ارگاسم بسیار مهم است زیرا اختلالات اضطرابی و افسردگی در خانمها یا آقایانی مشاهده می شود که به این نوع شرایط مبتلا هستند.در این افراد برخی از مشکلات روانی مانند عدم تمایل جنسی ، عدم لذت در زندگی ، اختلال تمرکز وجود دارد.

تلاش برای نشان دادن چیزی غیر از واقعیت

پاسخ به این سؤال باید مشخص شود که آیا ناتوانی من در ارگاسم بسته به یک وضعیت خاص رشد است ؟  کمبود اطلاعات در مورد رابطه جنسی ، اطلاعات غلط در مورد رابطه جنسی که از خانواده یا محیط آموخته شده است می تواند بر رابطه جنسی تاثیر گذار باشد.

متاسفانه در فرهنگ ما زنی که در رابطه جنسی قوی باشد ،به عنوان زن نامناسب شناخته می شده است این فرهنگ اگرچه هنوز در بسیاری از شهرها وجود دارد ، ناخود آگاه بر روی رابطه جنسی زنان که از کودکی به آن ها چنین چیزی القا شده است تاثیر می گذارد.جملاتی از قبیل : رابطه جنسی را مرد همیشه باید شروع کند و زنی که در خواست رابطه جنسی داشته باشد ، زنی بدون شرم و حیا است.تجربیات منفی همچنین می تواند در عدم داشتن ارگاسم تأثیر داشته باشد.تجارب جنسی آسیب زا در دوران کودکی ،آزار و اذیت ، تجاوز جنسی همه از مواردی است که بر روی رابطه جنسی و ارگاسم تاثیر می گذارد.

این مشکل ممکن است در اولین تجربه جنسی بوجود نیاید ، اما بعداً در سایر زمینه های زندگی ، مشکلات بعداً ظاهر می شوند و باعث ایجاد ارگاسم نمی شوند.یکی از دلایل آن کاهش علاقه به شریک زندگی نیز می تواند باشد.با کاهش علاقه ،لذت بردن از رابطه جنسی نیز کاهش می یابد.

تمایل به حفظ کنترل

ارگاسم فراتر از کنترل شخص است.ساختار شخصیتی کنترل شده ، در کسانی که خودراکنترل می کنند ،می توانند در ارگاسم تاثیری داشته باشد.کنترل گرا بودن باعث عدم ارگاسم می شود.

مردان نیز دچار عدم ارگاسم می شوند ،اما متوجه نیستند

مردان نیز مشکل ارگاسم را تجربه می کنند ،اما تفاوت آن را با انزال متوجه نمی شوند.بنابراین از هر مردی می پرسی ، می گوید مشکل ارگاسم ندارم.ارگاسم یک لذت جنسی است ، انزال یک اتفاق بدنی است.اما وقتی این دو در کنار هم باشند ، هم انزال و هم ارگاسم درگیر می شوند.زنان به دنبال لذت هستند بنابراین بهتر بیان می کنند که آیا دچار ارگاسم می شوند یا نه .

مردان وظیفه بزرگی را برعهده دارند

مردان باید بپذیرند که زنان با آنها فرق دارند.تفاوت زیادی بین مرحله تحریک مرد و زن وجود دارد.اولین پیشنهاد ما به زوج هایی که با این مشکل به ما مراجعه می کنند کشف یکدیگر است.ما به آنها توصیه می کنیم که بر روی برانگیختگی کار کنند ، یکدیگر را کشف کنند و زمینه های لذت جنسی را کشف کنند.برای اینکه زن رابطه جنسی خوبی را تجربه کند ، به حدود 20 دقیقه پیش زمینه احتیاج دارد.بنابراین مردان وظیفه بزرگی را بر عهده دارند و این اینست که زنان را درک کنند و از نظر جنسی به آن ها فشار نیاورند.