اثر جدید الکس گارلند مباحث مهمی همچون هوش مصنوعی، فیزیک کوانتوم،دنیاهای موازی را مورد بررسی قرار میده !

خب تو این مطلب قصد دارم سریال جذاب و مهمی رو برای شما معرفی کنم ! خب حتما میپرسید چرا باید مینی سریال Devs را همین حالا تماشا کنید! ؟ الان میگم .

اولین و مهمترین دلیل اینکه این سریال به نویسندگی،تهیه کنندگی و کارگردانی الکس گارلند هستش ! (خودش همه فن حریفه و خالتوربازی های بقیه کارگردان ها رو نداره به شدت هم با سواد و باهوشه)

حالا الکس گارلند کیه ؟ اینو داشته باش » الکس گارلند در اصل نویسنده هستش و سال 1996 با نوشتن رمان The Beach یا ساحل به شهرت جهانی رسید! بعد این موفقیت تو دهه 2000 نویسندگی دوتا از مهمترین آثار کارگردان مشهور انگلیسی یعنی دنی بویل رو انجام داد.

، اولی در سال 2002 برای فیلم پسارستاخیزی زامبی زده 28 Days Later و اون یکی هم تو سال 2007 برای فیلم Sunshine بود. 

همچنین گارلند نویسندگی دو فیلم Dredd و Never Let Me Go (این یکی اقتباسی بوده از رمان مشهور  Kazuo Ishiguro نویسنده مطرح ژاپنی) رو برعهده داشته!

 در سال 2014 الکس گارلند اولین فیلم خودش رو منتشر کرد! فیلم Ex Machina که به شدت مورد توجه علاقه مندان و منتقدان قرار گرفت و برنده جوایز زیادی شد. همچنین نامزد اسکار بهترین نمایشنامه غیر اقتباسی در سال 2014 شد.

اکس ماکینا فیلمی راجع به هوش مصنوعی و ارتباط انسان با ربات هستش به شدت این فیلم رو پیشنهاد میکنم فیلم کمتر شناخته شده ای هستش اما به شدت قوی و جذاب! 

بعد این فیلم در سال 2018 فیلم Annihilation رو ساخت که به شدت ناب و عجیب هستش ! راجع به این فیلم اینجا مفصل صحبت کردم حتما بخونید!( حمله موجودات فضایی اما نه اونی که تو فکرتونه!!!)

خب حالا یکم از گارلند بگم » این آدم وسواس و علاقه خاصی به کوانتوم ، فیزیک کوانتوم ، موجودات فضایی، حیات هوشمند، حیات بیگانه ، هوش مصنوعی ، ربات ، نحوه تعامل انسان با هوش مصنوعی داره و یکی از با سواد ترین افراد در این زمینه ها هست چون صرفا کارگردان یا نمایشنامه نویس نیست ! یکی از محققین در زمینه هوش مصنوعی هستش و با آدم های مهمی در این زمینه در ارتباطه و دوستی صمیمی داره از جمله لکس فریدمن !!! فریدمن متخصص هوش مصنوعی ، یادگیری عمیق و از معدود افراد فعال در زمینه هوش مصنوعی انسان محور هستش، لکس فریدمن در MIT کار میکنه !!!

خب حالا بریم سراغ خود سریال البته بدون اسپویل! ! !

مینی سریال Devs

داستان سریال مثل بقیه فیلم های گارلند تم مرموز و به شدت عجیبی داره و دائما شما مجبور هستید به تئوری ها و اتفاقاتی که داره میوفته توجه کنید از طرفی قبل تماشای این سریال پیشنهاد میکنم راجع به فیزیک کوانتوم، کامپیوترهای کوانتومی ، نظریه دنیا های موازی، نسبیت عام و خاص و در آخر سرهم کد و کد نویسی یه مطالعات ریزی بکنید! اگر نه ، بازهم اشکالی نداره میتونید سریال رو ببینید و کاملا ازش لذت ببرید همچنین من قرار سریال رو بررسی بکنم و اونجا راجع به این مسائل کمی صحبت میکنم و اطلاعات میدم!

مینی سریال Devs

داستان راجع به کد نویسی هست که داره روی پروژه هوش مصنوعی تو یه شرکت قدرتمند کار میکنه ! این شرکت بخش های مختلف داره و هرکس با توجه به توانایش تو بخش مختلفی کار میکنه ! اما این شرکت یه بخشی داره به اسم Devs این بخش بصورت تخصصی روی محاسبات کوانتومی ، شبیه سازی کوانتومی و … فعالیت میکنه ! حالا داستان از این قرار با ورود این کدنویس به این بخش اتفاقات عجیب و غیر منتظره ای رخ میده!!! از جمله اینکه همون شب اول ورود به DEVS این کد نویس که اسمش سرگی هست به قتل میرسه !!!

مینی سریال Devs

 داستان ، بازی ها ، کارگردانی ، تصویر برداری به شدت حرفه ای و خوش ساخت هست ! درواقع شما بیشتر با یک فیلم سینمایی طولانی طرف هستید نه یه سریال طولانی با باگ های فراوون !!! این سریال یکی از بی باگ ترین سریال هایی هست که تا به الان دیدم البته تا الان که 29 اسفند 98 هست تنها سه قسمت پخش شده و 5 قسمت دیگه رو هنوز ندیدم که نظر قطعی بدم اما خب با توجه به این 3 قسمت و چیزایی که گفتم بی باگ ترین هستش! البته اینم بگم من خودم طرفدار الکس گارلند هستم ! 

نکنه بعدی عالی درباره این سریال موسیقی به شدت ناب و تاثیرگذارش هست تو دو فیلم قبلی هم گارلند به موسیقی خیلی اهمیت داده بود و موسیقی یکی از مشخصه های برجسته فیلم هاش هست! 
حالا گارلند برای مینی سریال Devs از سه آهنگ سار استفاده کرده!!! ترکیب Geoff Barrow و Ben Salisbury (ترکیب مورد علاقه گارلند این دوتا موسیقی متن Annihilation و Ex Machina رو هم برعهده داشتن) و گروه نیو ویو جاز اینسترومنتال The Insects  باعث شده تا موسیقی متن این سریال به شدت زیبا و جذاب باشه ! به شدت جذاب واقعا !

از اینجا »

موسیقی متن فیلم Annihilation را بصورت کامل گوش کنید

دلیل مهم بعدی هم برای تماشای سریال ست دیزاین یا طراحی صحنه هستش گارلند علاوه بر نکات بالا آدم خوش ذوقی هم هست و به معماری اهمیت میده بخصوص معماری مینیمال تو اکس ماکینا این موضوع کاملا مشهود بود ، اینجا هم شاهد سازه های مدرن با معماری مینیمال هستیم!

امارت استفاده شده در اکس ماکینا

ساختمان Devs در سریال Devs

امیدوارم از تماشای مینی سریال Devs لذت ببرید منتظر بررسی قسمت به قسمت من باشید!