چرا بعضی ها عمدا ویروس کرونا را منتشر می کنند؟ حتما شما هم ویدیو هایی را دیده اید که در آن افراد سطوح مختلف را لیس می زنند، یا به روی مواد غذایی در سوپر مارکت ها عطسه یا سرفه می کنند. دیدن این ویدیو ها در دورانی که ویروسی مثل کرونا همه گیر شده است، باعث بروز ترس و انزجار می شود.

این همان چیزی است که “تروریسم مصرف کننده” نامیده می شود و در آن مواد خطرناک به مواد غذایی یا سایر محصولات مصرفی اضافه می شود و سلامت مردم را در معرض خطر قرار می دهد. این کار گاهی اوقات فقط برای سرگرمی و گاهی با قصد جنایتکارانه یا حتی اخاذی انجام می شود، در موارد شدید از مواد شیمیایی و نوروتوکسین ها استفاده می شود. به عنوان مثال در ایالات متحده، یک مرد به جرم لیسیدن محصولات در سوپر مارکت ها و تهدید سلامتی مردم به تروریسم داخلی متهم شد.


همچنبن بخوانید:

آیا تنها راه کشف واکسن کرونا آلوده کردن افراد سالم است؟

تست کرونا چقدر دقیق است؟ تست سواب بهتر است یا آزمایش خون؟


چرا بعضی ها عمدا ویروس کرونا را منتشر می کنند؟

در اکثر موارد، گسترش ترس و وحشت و منتقل کردن ویروس و میکروب به طور عمد، ناشی از “نیهیلیسم” است، البته همراه با نوعی حس سرگرمی.

اما چنین رفتارهایی فقط به نوجوانان محدود نمی شود، و همچنین کثیف کردن محصولات غذایی یا بهداشتی فقط در طول این همه گیری به وجود نیامده است. در واقع، مدت هاست که بعضی افراد سعی دارند محصولات و مواد غذایی را کثیف کنند. اما سوال اینجاست که چرا؟

خسارت دستکاری محصولات برای سوپر مارکت ها، شرکت ها و مصرف کنندگان بسیار زیاد است. زیرا سوپرمارکت ها مجبور می شوند محصولات را جایگزین کنند و احتمال اینکه مصرف کنندگان نسبت به آن شرکت یا سوپرمارکت بی اعتماد شوند و دیگر از آنها خرید نکنند بسیار خواهد بود. 

سلاح جدید آنتی سوشال ها

بله این رفتارها از آنتی سوشال ها سر می زند، آنتی سوشال ها یا همان افراد ضداجتماعی سلاح قوی برای آزار دیگران پیدا کرده اند، عظسه یا سرفه کردن! آنها در مواقعی که می خواهند مردم را از خود دور کنند یا آنها را آزار دهند سرفه یا عطسه می کنند، مانند مردی که برای نزدیک نشدن پلیس به او در فاصله ی کمی با پلیس شروع به عطسه یا سرفه می کند. 

کرونا برای آنها یک سلاح بیولوژیکی واقعی است، آنها می توانند بدون اینکه متهم شوند، به دیگران آسیب بزنند. اینطور که مشخص است پلیس ها و مصرف کنندگان محصولات غذایی در معرض خطر بیشتری قرار دارند. انتشار ویدیوهایی که تهدیدات بیولوژیکی را نشان می دهند، فشار روانی بسیاری به مردم وارد می کنند. مردم دیگر نمی توانند به محصولاتی که خریداری می کنند اعتماد کنند.