چرا حسود هستم ؟احساس حسادت احساسی است که همه ما در بعضی شرایط احساس می کنیم و نمی توانیم از آن جلوگیری کنیم.این احساس کاملاً قابل درک است مگر اینکه به طرف مقابل و ما آسیب برساند.با این وجود ، ابعاد پیشرفته حسادت می تواند به فرد و شریک زندگی وی آسیب برساند.

چرا حسود هستم

چرا حسود هستم ؟

برخی از افراد از نظر عاطفی به هم وابسته هستند. آنها با احساس شدید مالکیت به اطرافیان نزدیک خود مانند خانواده ، دوستان ، بستگان  نزدیک می شوند.این ممکن است در بعضی موارد باعث شود شما فردی حسود دیده شوید. بعضی از افراد نسبت به کسانی که فکر می کنند موفق تر ، شادتر و زیباتر از آنها هستند ، احساس حسادت دارند.

بسیاری از افرادی که احساس حسادت را به شدت تجربه می کنند ، سعی می کنند با احساس عدم کفایت در دنیای درونی خود کنار بیایند.حس عدم کفایت؛ روز به روز  باعث حسادت بیش تر می شود و فرد سعی می کند عدم اعتماد به نفس خود را از این طریق مخفی کند.این احساس که در بین مردم به عنوان “حسادت” شناخته می شود ، ناشی از یک نفس اشباع نشده و عزت نفس پایین است.

حسادت در روابط یکی از راههای نشان دادن عشق نیست. رفتارهایی در قبال کنترل و مداخله در زندگی شما. این رفتارها حسادت های معصومانه نیستند بلکه رویکردهای ناسالم اند که می تواند منجر به مشکلات بزرگتری شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که افرادی که در روابط خود دچار احساس حسادت می شوند ،دارای مشکلاتی از قبیل اعتماد به نفس پایین ،عدم اعتماد به دیگران ،نا امنی ، ترس و ترس از دست دادن هستند.


همچنین بخوانید :


در کل افرادی که دائما خود را با دیگران مقایسه می کنند و دارای مشکلات نامبرده هستند بیش تر از افراد دیگر دچار حسادت می شود.حسادت باعث آسیب رساندن به فرد می شود از این رو باید حتما بتوان آن را کنترل کرد.