چرا ماری‌جوانا قانونی نمی شود؟

یکی از سوالات مهم در مورد ماریجوانا این است که چرا ماری‌جوانا قانونی نمی شود؟ امروز ما به بررسی دلایل این موضوع می‌پردازیم. قانونی شدن مصرف ماری جوانا ، باید بر اساس نظرات کارشناسی صورت بگیرد.

یکی از مهم‌ترین دلایل قانونی نشدن ماری جوانا، عدم آموزش صحیح جوانان و نوجوانان است. متأسفانه به علت نبود آموزش‌های مناسب در سنین پایین، بسیاری از جوانان بدون داشتن هیچ‌گونه آگاهی نسبت به عوارض ماری‌جوانا آن را مصرف می‌کنند. درحالی‌که اصولا هر فرد باید نسبت به عواقب هر کاری که می‌خواهد بکند، آگاه باشد و سپس آن را انجام دهد؛ در این صورت آسیب‌های ناشی از آن کار، بسیار کم می‌شوند.


همچنین بخوانید:

آیا صحبت‌ها درباره‌ی تاثیر ماری‌جوانا بر دیابت حقیقت دارند؟

ماری‌جوانا دارویی ؛ 8 حقیقت علمی جالب که باید از آنها آگاه باشید!


بسیاری از سازمان‌ها و مراجع علمی، نسبت به آسیب‌های مصرف خودسرانه ماری‌جوانا در صورت دسترسی آسان هشدار داده‌اند. آنان اعلام کرده‌اند که جوانان در اثر کنجکاوی یا فشارهای روانی از طرف دوستانشان به مصرف ماری‌جوانا روی می‌آورند.

اما با توجه به مصارف پزشکی این ماده، چرا ماری‌جوانا قانونی نمی شود؟ در ادامه به برخی از مهم‌ترین دلایل عدم قانونی شدن ماری‌جوانا را بررسی می‌کنیم.

چرا ماری‌جوانا قانونی نمی شود

  • مصرف ماری‌جوانا قدرت قضاوت را کاهش و تمرکز را به هم می‌زنند. همچنین زمان واکنش بدن را نسبت به محرک‌های بیرونی افزایش می‌دهد و این باعث افزایش حوادثی مثل تصادفات رانندگی می‌شود.
  • تأثیرات و عوارض جانبی ماری‌جوانا بر حافظه باعث به وجود آمدن مشکلاتی در امر یادگیری و تحصیل نوجوانان و جوانان می‌شود.
  • برخلاف تصور عموم ماری‌جوانا می‌تواند اعتیادآور باشد.
  • ماری‌جوانا اگر به‌صورت سیگار مصرف شود؛ می‌تواند باعث بیماری‌های ریوی شود.
  • تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف ماری‌جوانا باعث ایجاد تغییرات غیرقابل‌بازگشت در مغز می‌شود. این تغییرات در نوجوانان و جوانان بیشترند و این تغییرات در مغز باعث اختلالات دائمی در حافظه و یادگیری می‌شوند.
  • اغلب نوجوانانی که از ماری‌جوانا استفاده می‌کنند، به علت افسردگی و افکار منفی، ترک تحصیل می‌کنند.

همچنین بخوانید:

ماری جوانا و خاطرات کاذب ؛ ممکن است خاطرات تان واقعی نباشند! 

آیا ماری جوانا توهم زا، آرام بخش یا محرک است؟ کدامیک حقیقت دارد؟

مهم ترین تاثیرات ماری جوانا بر بدن و مغز که حتما باید از آنها مطلع باشید! “قسمت اول” 


مجازات‌های قانونی برای ماری‌جوانا

بسیاری از کارشناسان معتقدند که ماری‌جوانا نباید قانونی ‌شود. آن‌ها می‌گویند؛ نوجوانان و جوانان به خاطر حس کنجکاوی، اغلب به سمت این مواد می‌روند. آنها توصیه می‌کنند که مجازات‌های قانونی در نظر گرفته‌شده برای استفاده غیرقانونی ماری‌جوانا، به‌گونه‌ای باشند که آینده شغلی و تحصیلی این جوانان را تحت تأثیر قرار ندهد. مثلاً به‌جای زندان از جریمه‌های نقدی یا مجازات‌های مدنی و جایگزین استفاده شود.

هدف از مجازات، اصلاح فرد است شاید اگر فرد بداند که این مجازات در آینده او تأثیر منفی دارد؛ ممکن است اصلاح نشود و برعکس اگر بداند می‌تواند به زندگی عادی‌اش برگردد، احتمال دارد فرآیند اصلاح خیلی بهتر انجام شود.

ماری‌جوانا پزشکی

ماری‌جوانا پزشکی بسیار مفید و کابردی است. تحقیقات بسیاری نشان داده که ماریجوانا در تسکین دردهای مزمن، رفع استفراغ و درمان سرطان تأثیر بسزایی دارد؛ اما نکته قابل‌توجه این است که اغلب این تحقیقات بر روی بزرگسالان انجام‌شده و جوانان و نوجوانان درصد خیلی کمی از داوطلبان را تشکیل داده‌اند. ممکن است تأثیرات ماری‌جوانا در جوانان بسیار متفاوت‌تر از بزرگسالان باشد.

اما ماری‌جوانا باید برای افرادی که پزشک برای آن‌ها تجویز می‌کند در دسترس باشد.

امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید.