چرا موهام زود چرب می شه ! اگرچه حتی موهای شما چرب است ، برخی از اقدامات در زندگی روزمره شما ممکن است باعث شود موهای شما سریعتر چرب شوند.اگر این 6 مورد را که ما با شما به اشتراک می گذاریم انجام دهید ، می توانید از زود چرب شدن موهایتان خودداری کنید.

چرا موهام زود چرب می شه ؟

1.دست زدن  مداوم به موهایتان

درست مثل لمس کردن بیش از حد صورت ، بازی با موهایتان به طور مداوم روغنهای موجود روی نوک انگشتان را به رشته و ریشه مو هایتان منتقل می کند.بنابراین موهایتان زودتر چرب می شود.


شاید برایتان جذاب باشد :


2.شستشو بیش از حد موها

شما نیز از آن دسته افرادی هستید ،که برای از بین بردن چربی موهایتان مداوم آن ها را می شویید.اما باید بدانید این روش اشتباهی است.شامپو کردن موهای شما هر روز تعادل روغن طبیعی پوست سر را مختل می کند ، موهای شما به جای تمیز کردن شروع به تولید روغن بیشتری می کنند.

3.استفاده بیش از حد از نرم کننده مو

نرم کننده مویی که برای  موی شما مناسب نیست می تواند باعث سنگین شدن موهایتان شود.عدم شستشوی کامل موها یا استفاده از نرم کننده روی کل موهای شما از دیگر عواملی است که باعث چرب شدن سریع موها می گردد.

4.شانه کردن بیش از حد موها

شانه کردن بیش از حد موها نیز باعث چرب شدن موها می گردد.اگرچه در ابتدا موهای شما براق به نظر می رسد ، اما در مدت زمان بسیار کوتاهی ظاهر روغنی به وجود می آورد.

5.کثیف بودن شانه مو

باقی ماندن گرد و غبار  روی شانه مو  باعث می شود موهای شما به سرعت چرب شوند.عادت کنید همیشه شانه موهایتان را تمیز کنید.

6.استفاده از محصولات اشتباه

همیشه از محصولاتی استفاده کنید که مطابق با موی شما باشد.اگر واقعاً موهایتان سریع چرب می شود ، محصولاتی را با فرمول سبک انتخاب کنید ، از محصولاتی که وعده رطوبت و درخشش موها را می دهند خودداری کنید.