چرا نباید انیمه ببینیم؟ مضرات انیمه چیست؟ چرا انیمه برای ما بد است؟ از آنجایی که به تازگی تماشای انیمه را شروع کرده‌ام و واقعا از آن لذت می برم، به دنبال این بودم که بدانم چرا بعضی‌ها به شدت از انیمه دوری می‌کنند و با تماشای آن مخالفند. از جمله افرادی که به انیمه هیتر Anime Hater معروف هستند.

مرتبط: اعتیاد به انیمه ؛ چطور بفهمم معتاد انیمه شده‌ام یا نه؟

انیمه نسخه ژاپنی دیزنی است. اما سبک انیمیشن، طراحی‌ها، تم‌ها و موضوعات آن بسیار متنوع تر و بالغانه‌تر است.

خرید انواع محصولات انیمه ای در فروشگاه وارونه


اما چرا نباید انیمه ببینیم؟

1. بعد از اینکه به دام افتادید، دیگر نمی‌توانید ترکش کنید!

انیمه مانند مواد مخدر اما از نوع “خوب” است. یا حتی نسخه بهتری از شیرینی. شیرین است، هضم آن آسان است و به شما کمک می‌کند تا در مورد چیزهای جدید بیاموزید و زندگی را از یک منظر تازه ببینید. تماشای انیمه‌هایی مانند:

و تعداد بسیاری از انیمه‌های سریالی دیگر، نگاه شما به زندگی و اتفاقات اطراف‌تان را برای همیشه تغییر خواهد داد. 

2. دیگران نگران خنده‌هایتان خواهند شد!

دنیای انیمه مانند دیگر اشکال سرگرمی نیست. انیمه رویکرد منحصر به فردی نسبت به کمدی دارد، زیرا ژاپنی‌ها نسبت به سایر افراد جهان با چیزهای مختلفی سرگرم می شوند. انیمه های کمدی در موضوعاتی که برای اکثر افراد خنده‌دار نیست “طنز” می یابند. و مهمتر از آن – انیمه به شکلی طراحی شده است که جلوه‌های صورت بسیار بامزه به نظر برسد و خندیدن به آن دشوار نیست.

3. بیش از حد معمول یاد خواهید گرفت!

به‌طور مثال انیمه‌ی Cells At Work عملکرد سلولی بدن را تشریح می‌کند و علم زیست شناسی را در پس‌زمینه خود دارد. حتی پزشکان به‌طور رسمی تایید کردند که آموزش و ارائه و درس‌های این انیمه بسیار دقیق و مفید است.

همچنین انیمه‌ی How Heavy Are The Dumbbells You Lift بسیار آموزنده است. حتی یک مربی شخصی از دقیق و مفید بودن آموزه‌های ورزشی در بعضی از انیمه ها خبر داد. انیمه‌هایی مثل:

  • Dragon Ball Z
  • Little Busters
  • Kenichi: The Mightiest Disciple
  • Kino’s Journey

انیمه‌ها همیشه چیزی برای یاد دادن به شما دارند، حتی اگر به‌طور واضح برای آموزش نباشند و صدالبته این یک اتفاق نادر در انیمه نیست.

4. متوجه خواهید شد که تنفر از انیمه توجیه شده نیست!

همیشه چیزهایی که طرفداران زیادی دارند، مخالفان سرسختی هم پیدا خواهند کرد. انیمه انتقادات و واکنش‌های شدیدی را به خود جذب می‌کند. اما اگر شروع به تماشای انیمه کنید خواهید دید، که این مخالفت و تنفر بی‌اساس و بیشتر مبتنی بر سوء تفاهم ها و جاهلیت آشکار است. اما اگر از دیدن انیمه مثل یک بیماری پرهیز کنید، هرگز متوجه این موضوع نخواهید شد. 

همچنین بخوانید: آموزه های انیمه های شونن در دنیای واقعی ؛ چی یاد گرفتی؟

5. خانواده و دوستان‌تان فکر می‌کنند که شما کمی عحیب هستید!

بله اطرافیان فکر می‌کنند که شما عجیب هستید و اگر به دیگران تماشای انیمه را پیشنهاد کنید آنها به عجیب بودن‌تان یقین می‌آورند. و البته هیچ دلیلی برای آن نمی‌توانند ذکر کنند!

6. ممکن است شروع به استفاده از محصولات انیمه‌ای کنید!

با همه‌ی انتقادات و کج‌فهمی ها و سوءتفاهم‌ها نسبت به انیمه، شما به محصولات انیمه علاقمند خواهید شد و اگر در فروشگاهی تی‌شرت یا قاب‌گوشی یا ماگ انیمه‌ای ببینید. اشتیاق زیادی برای خریدن آنها در خود حس می‌کنید. 

7. در دنیای انیمه با افراد بسیار جذابی روبه‌رو خواهید شد!

منظور فقط آن چیزی نیست که منتقدین دنیای انیمه “Weebs” می نامند. این جزئی از دنیای انیمه است و مانند هر دنیای دیگری – اقلیت نماینده اکثریت نیستند. شما با افراد جالب توجهی در انجمن انیمه دیدار خواهید کرد. از همه نژادها ، مشاغل و سبک‌های زندگی. بعضی‌ها درونگرا و بعضی برونگرا هستند و …


7 دلیلی که برای تماشا نکردن انیمه ذکر شد در واقع نوعی طعنه به کسانی بود که این هنر قابل‌تقدیر ژاپنی را بدون دلیل خاصی نقد می‌کنند و افرادی که انیمه تماشا می‌کنند را عجیب تلقی می‌کنند.


در صورت تمایل می توانید کانال نماشا، یوتوب و اینستاگرام انیمه مجله وارونه را دنبال کنید.