1. درود. امروز با یک مطلب سینمایی جداب و غافلگیر کننده در خدمت شما هستیم. درمورد کاپیتان آمریکا و چکش ثور با ما همراه باشید. مطلب مرجع این مقاله را می توانید در اینجا ببینید.

نه تنها ما شاهد تغییر برنامه های طولانی مدت در آخرین لحظه بوده ایم و پروژه ها و داستان های برنامه ریزی شده کاملاً از بین می روند یا تغییرات اساسی می کنند، بلکه شاهد فلش بک ها و درگیری هایی نیز هستیم که هر کدام از آن ها با هدف خاصی به نمایش در می آیند ومجموع آن ها در کنار یکدیگر، داستان را به پایان می رساند. دقیقا مثل قسمت آخر انتقامجویان. آخرین مورد از این اتفاقات، در مورد Mjolnir (میولنیر که نام چکش ثور است) می باشد.


همچنین ببینید: بهترین والپیپر های دنیای سینمایی مارول برای اندروید و آیفون ؛ دنیایی به بزرگی بینهایت!


در Avengers: End game، ما شاهد این بودیم که کاپیتان آمریکا، چکش ثور را در مبارزه با ثانوس برداشت. این اتفاقی بسیار نادر و تقریبا غیر ممکن است. چرا که فقط افراد خاصی می توانند چکش ثور را بردارند. چه کسانی؟ کسانی که لیاقت فرمانروایی بر آزگارد را دارند. در این زمان، کسی حواسش جمع نبود که چگونه این اتفاق افتاد. در این لحظه مردم فقط شادی کرند و فریاد شادی شان در سینما های سراسر جهان (بجز ایران) طنین افکن شد. چرا که کاپیتان آمریکا که به خودی خود از محبوب ترین شخصیت های دنیای مارول است، چکش ثور را برداشته و این به معنی لیاقت او می باشد.

به همین دلیل خوشحالی مردم دو چندان شد. خب که چی؟ خب همین که کسی توجه نکرد که اگر کاپیتان آمریکا می تواند میولنیر را بلند کند، چرا در Avenger 2 نتوانست این کار را بکند؟ اگر به یاد داشته باشید، در این فیلم زمانی که یک میهمانی برگزار شده بود، انتقامجویان یکی پس از دیگری تلاش می کردند که چکش ثور را بلند کنند. اما هیچکس نتوانست.

در آن لحظه که کاپیتان آمریکا پتک ثور را بلند کرد، واقعاً لازم نبود که کسی به تناقض بین این سکانس و فیلم Avenger: Age of Ultran توجه کند. حتی در همان میهمانی که عرض کردم، استیو توانست یک تکان کوچکی به پتک بدهد که حتی باعث شگفت زدگی ثور هم شد. خب اما بسیار گذرا و نا محسوس بود.

اما در قسمت آخر انتقامجویان، ما دیدیم که او توانست میولنیر را بلند کند و حتی از آن به راحتی استفاده کتد. زیرا او کسی بود که در جنگ جهانی خدمت کرد، خود را روی نارنجک انداخت تا هم رزم هایش آسیب نبینند، با هایدرا جنگید، بار ها در نبرد برای دفاع از بشریت شرکت کرد و بسیار با اخلاق بود. مجموع این اتفاقات و ویژگی ها باعث لایق بودن استیو راجرز برای حکومت بر آزگارد شد.


همچنین بخوانید: فاز چهار دنیای سینمایی مارول ؛ ده اشتباهی که مارول تا الان انجام داده!


او می تواند چکش ثور، این ابزار فوق العاده خاص را بلند کند.

“تفسیر ما از صحنه معروف در Ultron این بود که وقتی کاپیتان فهمید که می تواند میولنیر را بلند کند، این کار را عمدا انجام نداد. چرا که نمی خواست ثور را شرمنده کند. زیرا ثور گفته بود که هیچکس نمیتواند پتک را بلند کند و هر کس که بتواند، لیاقت فرمانروایی آزگارد را دارد.”

و اما از همه مسئله ساز تر، این موضوع کاملا ماجرا های  ثور را نقض می کند. زیرا اگر یادتان باشد، خود ثور به دلیل برخی مسائل، توسط اودین به نوعی خلع شده بود و لیاقت برداشتن میولنیر را نداشت. او تا زمانی که برخی اعمال ناشایست و بد را از پرونده ی اعمال خود پاک نکرد و آن ها را جبران نکرد، شایستگی برداشتن دوباره ی پتک را بدست نیاوورد. بنابراین، کاپیتان هم باید تحت همان محدودیت ها و قوانین قرار بگیرد. این یک تناقض آشکار است.

نه. برادران روسو  نمی توانستند تصمیم بگیرند که کار درست را در این مورد انجام دهند. آن ها به دلیل بی پروا بودن MCU نمی توانستند این کار را انجام دهند.

خوشبختانه به نظر می رسد که نویسندگان Endgame واقعیت این را بدانند. زیرا آن ها به طرفداران در Endgame گفتند: کاپیتان آمریکا برای اینکه بتواند شایستگی را بدست بیاورد و چکش ثور را بلند کند، باید کار های اشتباهی را که در Captain America civil war جبران کند.


همچنین بخوانید: تریلر نهایی فیلم Black Widow ؛ فیلم به نظر متفاوت مارول!


 او توانست این کار را بکند. اما چطور؟کاپیتان آمریکا در Avengers end game به خوبی در برابر تانوس جنگید. او همچنین زمانی که همه ایمی خود را از دست داده بودند و دست از تلاش کشیدند، نا امید نشد و به تلاش و جنگیدن برای دفاع از زمین ادامه داد. او این تلاش ها را در  آخرین قسمت انتقامجویان به حد کمال رساند و مجموع همه ی این ها،  باعث لایق شدن او شد.