ماسک آلوئه ورا برای جوش

اثربخشی ماسک آلوئه ورا برای جوش کاملا ثابت شده است و ژل آلوئه ورا برای درمان جوش امتحان خود را پس داده است. در ادامه با من و مجله وارونه همراه باشید تا طرز تهیه یک تونر ضدجوش آلوئه ورا و چندین ماسک آلوئه ورا برای جوش که به راحتی می توانید در خانه آنها را تهیه کنید را به شما آموزش دهیم.

اگر فکر میکنید آلوئه ورا به تازگی پرطرفدار شده و محصولاتش در بازار موجود است خیلی اشتباه می کنید. چرا که بشر هزاران سال است از این گیاه برای سلامتی و زیبایی پوست استفاده میکند. حتی ماسک آلوئه ورا برای مو نیز از دیرباز طرفداران بسیاری داشته است. در گذشته های بسیار دور یا خود گیاه خورده و جویده می شد یا از ژل برگ هایش برای درمان بیماری های پوستی استفاده می کردند. در واقع حتی کلئوپاترا هم برای درمان پوستش از این گیاه جادویی استفاده میکرد. شاید از همان زمان بود که مردم شروع کردند به استفاده از فواید مراقبت از پوست با آلوئه ورا. پس فرقی ندارد اگزما داشته باشید یا ورم و جوش و آکنه! برگ های این گیاه بهشتی در هر شرایطی به دادتان می رسند و ماسک آلوئه ورا برای انواع پوست قابل استفاده است.

البته این را هم بگویم که مشکل پوستی که بشر همیشه درگیرش بوده آکنه و جوش است. این بیماری سالانه بیش از 50 میلیون نفر را درگیر خودش میکند. شاید به همین خاطر است که مزارع پرورش و تولید آلوئه ورا تا این حد زیاد شده. با این روش ژل و برگ این گیاه به راحتی و با قیمت مناسب در دسترس مردم قرار میگیرد تا از آن برای درمان این مشکل ساده اما اعصاب خرد کن استفاده کنند. داستان جنگ میان آکنه و آلوئه ورا به همین جا ختم نمی شود. می توان از این گیاه در ترکیب با سایر مواد طبیعی استفاده کرد و ماسکی فوق العاده ساخت.


مرتبط: آیا فشار دادن آکنه و جوش مضر است؟ 


آیا آلوئه ورا جوش را از بین می برد؟

خیلی ها معتقدند این گیاه تنها حال پوست را بهتر میکند و روش درمانی قطعی برای از بین بردن جوش نیست. این در حالی است که دانش روز دنیا با تجزیه و تحلیل ژل موجود در برگ های این گیاه ثابت کرده که آلوئه ورا دشمن جوش است. اما چرا؟ چه ترکیباتی در برگ های این گیاه وجود دارد که آکنه را از بین می برد؟ با ما در ادامه همراه باشید.

آنتی باکتریال

همان طور که خیلی خوب می دانید یکی از دلایل جوش زدن و آکنه باکتری است. تجزیه و تحلیل برگ های آلوئه ورا ثابت کرده ژل موجود در برگ های این گیاه ترکیبات آنتی باکتریال و ضد میکروبی دارد. پس عجیب نیست که از این گیاه برای درمان آکنه استفاده شود.

آنتی اکسیدان

استرس اکسیداتیو یکی دیگر از دلایل جوش زدن است. در این شرایط رادیکال های موجود در پوست بسیار زیاد می شوند و به سلول های سالم آسیب می رسانند. آنتی اکسیدان در این شرایط جلوی رادیکال های آزاد را میگیرد و از آسیب به پوست و سلول های سالم جلوگیری میکند. برگ های آلوئه ورا آنتی اکسیدان دارد. پس اگر علت آکنه پوست شما استرس اکسیداتیو است می توانید برای درمان از این گیاه استفاده کنید.

ضد ورم

آلوئه ورا تاثیرات ضدتورم هم دارد. اگر می پرسید چرا باید بگویم که ترکیبات هورمونی این گیاه است که جلوی تورم پوست را میگیرد. هورمون های گیاهی اکسین و گیبرلین موجود در این گیاه در بهبود تورم پوست نقش بسزایی دارند.

آیا می توان از آلوئه ورا در ترکیب با سایر درمان های سنتی جوش استفاده کرد؟

شواهد نشان می دهد که بله! ترکیب آلوئه ورا با سایر درمان های سنتی برای از بین بردن آکنه خیلی هم خوب جواب می دهد. بر اساس تحقیقات، استفاده ی ترکیبی از رتینول و آلوئه ورا در درمان آکنه خیلی بهتر است تا استفاده ی هر کدام به تنهایی.

طرز تهیه تونر و ماسک آلوئه ورا برای جوش

روش های بسیار متفاوتی برای ساختن یک ماسک آلوئه ورا خانگی وجود دارد. در این ماسک ها هم میتوان از ژل موجود در برگ ها استفاده کرد، هم از محصولاتی که بصورت بسته بندی در فروشگاه ها موجود است. در این قسمت به تعدادی از این ماسک آلوئه ورا برای جوش اشاره میکنم.

ماسک آلوئه ورا، دارچین و عسل

ماسک آلوئه ورا برای جوش

اگر به دنبال یک ماسک صورت شیرین و کاربردی هستید از این دستور استفاه کنید. به راحتی دارچین و عسل و آلوئه ورا را ترکیب کنید تا باکتری های موجود در پوستتان از بین بروند و از شر جوش ها خلاص شوید. این ترکیب علاوه بر آنتی باکتریال بودن آب رسان خوبی هم هست. پس 2 واحد عسل، 1 واحد ژل آلوئه ورا، و 3/1 قاشق چای خوری دارچین را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید 10 دقیقه روی صورتتان بماند. باید اضافه کنم که علاوه بر فواید عسل برای پوست اصلا نباید از فواید ماسک عسل برای مو غافل شوید.

ماسک آلوئه ورا، روغن نارگیل و شکر قهوه ای

ماسک آلوئه ورا برای جوش

اگر علاوه بر ازبین بردن آکنه به دنبال لایه برداری پوستتان هم هستید از این ترکیب استفاده کنید. چرا که شکر قهوه ای لایه بردار بسیار خوبی است، به خصوص وقتی با آلوئه ورا و روغن نارگیل ترکیب می شود. یادتان باشد که برداشتن لایه های مرده ی پوست موجب می شود آلوئه ورا و روغن نارگیل راحت تر به پوست نفوذ کنند و پوستتان صاف تر شود. پس دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 4/1 فنجان شکر قهوه ای را با هم ترکیب کنید. یادتان باشد که این ترکیب نباید خیلی آبکی شود. تمام صورتان را با این ماسک ماساژ دهید و سپس خیلی خوب آبکشی کنید.

ماسک آلوئه ورا، روغن درخت چای و روغن جوجوبا

ماسک آلوئه ورا برای جوش

اگر به دنبال ماسکی قوی و کاربردی برای از بین بردن آکنه هستید ترکیب آلوئه ورا و روغن درخت چای را امتحان کنید. چرا که روغن درخت چای به خودی خود به اندازه ی ترکیبات شیمیایی مانند بنزویل پروکساید در از بین بردن آکنه موثر است. اما یادتان باشد که باید همیشه همراه با روغن های اسنشیال از روغن های پایه هم استفاده کنید تا ماسکتان کمی رقیق تر شود و خیالتان هم جمع باشد که پوستتان آسیب نمی بیند. روغن جوجوبا روغن پایه ی بسیار خوبی در ترکیب با روغن درخت چای است. چرا که در عین آنتی باکتریال بودن، آبرسان، و نرم کننده ی پوست هم هست. پس چند قطره روغن درخت چای، 1 واحد آلوئه ورا و 1 واحد روغن جوجوبا را با هم ترکیب کنید.  

تونر فندق افسونگر و آلوئه ورا

ماسک آلوئه ورا برای جوش

اگر پوست بسیار چرب و روغنی دارید که آمادگی بسیار بالایی برای آکنه زدن دارد این تونر ضدجوش آلوئه ورا خیلی برایتان مناسب است. فندق جادویی خودش از جمله تونر هایی است که به تنهایی برای درمان آکنه به کار می رود. چرا که موجب خشک شدن پوست و بسته شدن منافظ خیلی باز سطحی می شود. با اضافه کردن مقداری آلوئه ورا به آن این تونر کمی ملایم تر شده و رطوبت پوستتان کمتر گرفته می شود. پس به اندازه ی یکسانی از آلوئه ورا و فندق جادویی را با هم مخلوط کنید. پس از آن با یک پد نخی یا پنبه ای تونر را آرام آرام به پوستتان بمالید. این را هم بگویم که نیازی به آبکشی این تونر نیست مگر اینکه خودتان بخواهید صورتتان را بشویید. در غیر این صورت ماندن تونر بر روی پوست ایرادی ندارد.

ماسک آلوئه ورا و آب لیمو

ماسک آلوئه ورا برای جوش

خیلی از کسانی که صورتشان آکنه دارد، از لکه های پوستی هم رنج می برند. این لکه ها در واقع بقایای آکنه های قبلی هستند که بر سطح پوست خودنمایی میکنند. آب لیمو برای این نوع پوست ها خیلی خوب است. چرا که هم آکنه های تازه را می خشکاند و هم لکه های قدیمی را از بین می برد. یادتان باشد که درست مانند فندق جادویی، آب لیمو خیلی اسیدی است. پس برای ملایم کردنش می توان از کمی آلوئه ورا استفاده کرد. دو قاشق غذاخوری آلوئه ورا با 2/1 قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید. اگر می خواهید ماسکتان خیلی اسیدی نشود در ریختن آب لیمو محتاطانه عمل کنید. در نهایت ماسک باید 10 دقیقه روی صورتتان بماند و پس از آن کاملا با آب آبکشی شود.


همچنین بخوانید: با ماسک توت فرنگی از شر لکه ها و جوش های خود رها شوید!


آیا آلوئه ورا در درمان اسکار آکنه نقشی دارد؟

همانطور که خودتان می دانید آلوئه ورا فواید زیادی دارد. اما این فواید شامل از بین بردن جای اسکار ناشی از آکنه نمی شود. بر اساس تحقیقات انجام شده توان کلاژن سازی آلوئه ورا بسیار کم است. و به همین دلیل گفته می شود که این گیاه در از بین بردن اسکار نقشی ندارد. پس بهتر است برای از بین بردن اسکار از محصولات تخصصی اینکار که توان کلاژن سازی بالایی دارند استفاده کنید. برای مثال رتینول های موضعی یا لیزر درمانی و میکرونیدلینگ را حتما امتحان کنید. این را هم یادتان بماند که در تمام مدت درمان، حالا به هر روشی که هست باید حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. هم به این خاطر که از پوستتان مراقبت کنید، هم به این دلیل که آکنه ها کاملا درمان شوند و اوضاع پوستتان وخیم تر نشود.

آیا آلوئه ورا باعث جوش می شود؟

نکته ی خیلی مهمی در این مورد هست که گفتنش خالی از لطف نیست. همه باید بدانیم که پوست هر کس با دیگری متفاوت است. پس محصولی که ممکن است برای عده ای عالی عمل کند برای خیلی های دیگر اصلا خوب نیست و شاید اوضاع را بدتر هم بکند. پس عجیب نیست که محصولات حاوی آلوئه ورا هم در عین مفید بودن برای بعضی مضر باشند و آکنه ایجاد کنند.

یکی از دلایلی که موجب می شود خود آلوئه ورا باعث جوش شود، فرمولاسیون محصولات است. راحت تر بگویم. ممکن است در فرمولاسیون این محصولات موادی باشد که موجب بسته شدن منافظ پوست شود. بسته شدن منافذ پوست موجب می شود چربی، باکتری و کثیفی در درون پوست گیر بیافتد و آنچه حاصل می شود پوستی است پر از آکنه! پس راه حل چیست؟ بهترین گزینه برای مصرف آلوئه ورا، ژل موجود در برگ گیاه است. پس تمام تلاشتان را بکنید تا این ژل را بدون هیچ مواد افزودنی تهیه کنید. اگر امکانش نبود محصولات فرآوری شده بخرید اما یادتان باشد که حتما فرمولاسیونش را بخوانید و مطمئن شوید که برای پوستتان خوب است.

اگر پوستم با این روش ها خوب نشد چه کنم؟

اگر آکنه پوستتان مزمن شده و با این روش ها از بین نمی رود حتما با یک پزشک متخصص در این مورد صحبت کنید. اگر آکنه ی پوستتان از نوع درجه ی دو و یک باشد حتما باید دارو درمانی را شروع کرده و از لکه دار شدن پوستتان جلوگیری کنید. یادتان باشد که درمان آکنه یعنی آزمون و خطا. باید صبور باشید و روش های مختلفی را امتحان کنید تا بالاخره بفهمید پوستتان به کدام یک از این راه ها پاسخ می دهد. اما خیالتان جمع! وقتی راه حل درست پیدا شد به این نتیجه خواهید رسید که به تمام سختی هایش می ارزیده!  

شما تا به حال از تونر یا ماسک آلوئه ورا برای جوش استفاده کرده اید؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید: جای جوش و آکنه چگونه از بین می رود؟