نگهداری وسایل در حمام و رابطه آن با سلامتی ما !

ما اغلب ترجیح می دهیم وسایل مختلفی را که برای استفاده شخصی در زندگی روزمره استفاده می کنیم در حمام نگهداری کنیم.اما وسایلی را که در حمام نگهداری می کنیم ،برای سلامتی ما خطر بزرگی محسوب می شوند. چه وسایلی نباید در حمام نگهداری شوند ؟ حمام  بخش مهمی از پاکیزگی و نیازهای شخصی ما است .اما به دلیل وجود رطوبت در حمام، هر چقدر به تمیز کردن آن بپردازیم باز از نظر بهداشتی کافی نیست و تمیز نمی باشد.به همین دلیل یکی از بزرگترین اشتباهاتی که ما در زندگی روزمره انجام می دهیم قراردادن وسایل شخصی در حمام است.

 چه وسایلی نباید در حمام نگهداری شوند ؟

چه وسایلی نباید در حمام نگهداری شوند ؟

مسواک

بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه کوینجیپا در کانکتیکات، صرف نظر از جایی  که مسواک در حمام  نگهداری می شوند، در 60٪ مسواک ها در حمام، مواد موجود در مدفوع یافت می شد.این بدان معنی است که اگر شما بسیار تمیز نیز باشید، نمیتوانید از رشد بعضی از باکتری ها در رطوبت جلوگیری کنید.و سلامت دندان های شما بدین وسیله تهدید می شود.

لوازم آرایشی

نگهداری لوازم آرایش در حمام به هیچ وجه صحیح نیست.زیرا باعث خراب شدن لوازم آرایش قبل از تاریخ انقضا آن ها می شود.رطوبت در خراب شدن لوازم آرایش نقش بسیار زیادی را ایفا می کند.

 چه وسایلی نباید در حمام نگهداری شوند ؟

عطر

نگهداری عطر در حمام با مرور زمان باعث تغییر بوی عطر می گردد.زیرا حرارت و رطوبت باعث تغییر بو عطر شما می گردد.از همین رو همیشه عطرهایتان را در اتاق قرار دهید.

ریش تراش

در جواب به سوال اینکه چه وسایلی نباید در حمام نگهداری شوند؟  باید بگوییم که اغلب ما دچار این اشتباه می شویم و وسایل مورد نیاز خود را در حمام نگهداری می کنیم.یکی دیگر از وسایلی که ما همواره آن را در حمام قرار می دهیم ریش تراش است.اما به شما توصیه می کنیم که این عادات خود را سریعا تغییر دهید.زیرا قرار دادن ریش تراش در حمام هم باعث ایجاد مشکلات پوستی و هم باعث کند شدن آن می گردد.همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم محیط حمام مرطوب است و باکتری ها در محیط مرطوب سریعا رشد می کنند از این رو سعی کنید تا وسایل ذکر شده را در حمام قرار ندهید.

در ادامه بخوانید :

نکاتی برای تمیز کردن آشپزخانه هنگام خانه تکانی عید نوروز !

تمیز کردن خانه به اندازه سیگار کشیدن خطرناک است !

چگونه با حمام کردن لاغر شویم !

آیا عرق کردن باعث لاغری می شود ؟