چگونه بدون رژیم غذایی لاغر شوم ؟ اگرچه رژیم های لاغری جذاب به نظر می رسند ، اما در دراز مدت نتایج خوبی حاصل نمی کنند.بهترین راه برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی تغییر ذهنی رویکرد شما در مورد تغذیه است.برنامه رژیم غذایی شما باید میزان کالری بدن شما را کنترل کرده و تمام مواد مغذی را قبل از رسیدن به افراط در برگیرد.بنابراین ، چگونه می توانید بدون رژیم گرفتن وزن کم کنید؟

بسیاری از افراد برای کاهش وزن از رژیم های محدود کننده استفاده می کنند.با این حال گفته می شود که این رژیم ها در درازمدت و بلند مدت نتایج خوبی را کسب نمی کنند.درعوض ، ایجاد تغییر در عادات غذایی منظم شما می تواند نتایج رضایت بخش و پایداری به همراه آورد.در اینجا روش هایی برای کاهش وزن بدون رژیم وجود دارد که با یکدیگر با آن ها آشنا می شویم :

صبحانه را حذف نکنید

چگونه بدون رژیم غذایی لاغر شوم

اگر می خواهید در روز کالری کمتری مصرف کنید ،حتما به وعده صبحانه اهمیت دهید.برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی ، شما باید هر روز یک صبحانه کامل میل کنید که حدود 25٪ از کالری روزانه شما را شامل می شود.


شاید برایتان جذاب باشد:


در روز چند وعده غذایی داشته باشید

وعده غذایی

سعی کنید که در روز وعده های غذایی کوچک داشته باشید.بنابراین به جای خوردن سه وعده غذایی بزرگ  ، بهتر است هر 3 یا 4 ساعت یک وعده غذایی کوچک مصرف کنید.این میزان قند خون را متعادل نگه می دارد و نیاز شما به خوردن بیش از حد را کاهش می دهد.

شروع به ورزش کنید

موثرترین روش برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی ، داشتن روال منظم ورزشی است.این عادت سالم با افزایش عملکرد  متابولیکی ، تأثیرات مثبت رژیم متعادل را تکمیل می کند.همچنین نگرانی های شما را کاهش داده و سلامت کلی شما را بهبود می بخشد.

از شکر تصفیه شده خودداری کنید

چگونه بدون رژیم غذایی لاغر شوم

اگرچه غذاهایی که حاوی شکر هستند بسیار خوشمزه و اعتیاد آور هستند ، اما محدود کردن مصرف شما بسیار مهم است.از آنجا که قند تصفیه شده به طور قابل توجهی خطر ابتلا به اختلالات متابولیکی مانند دیابت و اضافه وزن را افزایش می دهد.

پروتئین بیشتری بخورید

تخم مرغ

هدف کلیه برنامه های رژیم غذایی حاوی پروتئین با ارزش بیولوژیکی بالا به منظور کاهش وزن است.این ماده مغذی کلان در عملکرد متابولیک تداخل دارد ، به افزایش توده عضلانی کمک می کند و فعالیت برخی هورمون ها را تنظیم می کند.

مقدار زیادی آب بخورید

چگونه بدون رژیم غذایی لاغر شوم

آب بهترین نوشیدنی است که در برنامه های کاهش وزن با آن روبرو می شوید.بدن شما را در از بین بردن سموم کمک می کند و عملکرد کبد و کلیه را بهبود می بخشد.همچنین باعث می شود تا مدت زیادی احساس سیری کنید.

آشپزی در خانه

چگونه بدون رژیم غذایی لاغر شوم

برای داشتن وزن سالم ، پختن غذا را در خانه فراموش نکنید.غذایی که در خارج از خانه می خورید ، به عنوان کالری  به سمت شما برمی گردد و بر سلامتی شما تأثیر منفی می گذارد.