چگونه بدون ورزش لاغر شوم ؟ یکی از عناصر اصلی کاهش وزن سالم ورزش کردن است.اما گاهی به دلیل مشغله های زندگی ،ساعات کار طولانی و آلودگی هوا نمی توانیم ورزش کنیم.در این مقاله پیشنهادهایی برای کسانی داریم که به هر دلیلی نمی توانند ورزش کنند ، اما دوست دارند لاغر باشند ، با ما همراه باشید :

چگونه بدون ورزش لاغر شوم ؟

اضافه وزن ، که یک مشکل شایع بسیاری از افراد است ، یکی از رایج ترین مشکلات سلامتی زمان ما است.افرادی که به دلیل سوء تغذیه ، عدم تحرک و مشکلات مختلف سلامتی از مشکلات وزن رنج می برند ، سعی می کنند با اعمال برنامه های مختلف رژیم غذایی ، مشکل وزن را برطرف کنند.عنصر اصلی کاهش وزن مبتنی بر تغذیه سالم است.


همچنین بخوانید :


اضافه وزن ، که به عنوان چاقی در بین مردم پذیرفته شده است ، در لیست بیماری های مزمن درج شده است.افزایش میزان چاقی در سالهای اخیر مبتنی بر تغذیه ناسالم و همچنین عوامل ژنتیکی و محیطی است.عدم تحرک طولانی مدت و تغذیه ناسالم مواردی هستند که باعث افزایش وزن شما می گردند.در این محتوا اطلاعات دقیقی در مورد چگونگی کاهش وزن بدون ورزش پیدا خواهید کرد.

کارشناسان هشدار می دهند که افراد دارای مشکلات وزن ابتدا باید عادتهای غذایی خود را تغییر دهند و در عین حال از برنامه های مضر رژیم غذایی که ممکن است سلامتی آنها را به خطر بیندازد ، خودداری کنند.اگرچه تغذیه سالم  و ورزش روزانه به طور مرتب یکی از عوامل اصلی کاهش وزن است ، بسیاری از افراد به دلیل زندگی روزمره و زندگی تجاری نمی توانند زمان کافی برای ورزش پیدا کنند.

ورزش منظم به تنهایی برای کاهش وزن کافی نخواهد بود ، و میزان متابولیسم افراد  در کاهش وزن نقش موثری دارد.اگر شما نیز با ورزش نمی توانید وزن کم کنید یا وقت ورزش کردن ندارید ، حتما پیشنهادات زیر را مطالعه کنید :


رژیم غذایی سالم 

چگونه بدون ورزش لاغر شوم

یک برنامه رژیم غذایی طولانی مدت که تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما را برآورده کند و همچنین رژیم غذایی که براساس قوانین سختگیرانه نباشد و باعث گرسنگی شما برای مدت طولانی نشود باید انتخاب شود.این برنامه رژیم غذایی نباید برای مدت زمانی کوتاه باشد بلکه باید پایه و اساس یک رژیم غذایی سالم برای مدت طولانی باشد.

ابتدا باید رژیم غذایی سالم را با محدود کردن الکل و سیگار کشیدن و حتی در صورت امکان خارج کردن از زندگی خود شروع کنید.علاوه بر اینکه از خوردن در طول شب  باید خودداری  کنید ، باید روی مصرف میوه و سبزی نیز تمرکز کنید.غذاهایی که حاوی چربی های زیاد ، سدیم و قند هستند می توانند باعث افزایش وزن شما شوند و شما را در معرض خطر بسیاری از بیماری ها مانند کلسترول و دیابت قرار دهند.


با 3 سم سفید خداحافظی کنید

چگونه بدون ورزش لاغر شوم

آرد ، نمک و شکر که دشمن اصلی لیستهای رژیم اند ، مهمترین عوامل مؤثر در افزایش وزن هستند.شیرینی ، غذاهای شیرین و شور باعث می شود شما به راحتی وزن خود را افزایش داده و بسیاری از مشکلات سلامتی را با خود به همراه داشته باشید.

گروه کربوهیدرات سفید که به راحتی به چربی تبدیل می شود یکی از اصلی ترین عواملی است که باعث کاهش وزن شما می شود.به جای خمیر و دسر ، میوه و سبزیجات به شما کمک می کنند تا راحت تر وزن کم کنید ، همچنین ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن ها به مقاومت بدن شما کمک می کنند.محدود کردن غذاهای پر کربوهیدرات مانند پاستا ، برنج پلو ، شیرینی ، غذاهای یخ زده و نان سفید به شما در کاهش وزن کمک می کند.


کوچک کردن بشقاب غذا

چگونه بدون ورزش لاغر شوم

یکی دیگر از عواملی که کاهش وزن را برای شما دشوار می کند ، اندازه بشقاب هاست.به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که سایز بشقاب غذای خود را کوچک کنید.بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده افرادی که از بشقاب کوچک تری استفاده می کنند ، سریع تر احساس سیری می کنند.علاوه بر کوچک کردن بشقاب غذا، لیستی از هل و هوله دلخواه خود تهیه کنید.هر کدام از آن ها را  که بیش تر دوست دارید  مانند شکلات ، همبرگر یا چیپس  از این لیست به  طور کامل خارج کنید.بنابراین به مدت 1 ماه کمتر از 4000 کالری دریافت خواهید کرد.


از صبحانه غافل نشوید

چگونه بدون ورزش لاغر شوم

یکی از اصلی ترین دلایلی که متابولیسم شما پایین تر از مقادیر طبیعی است این است که از صبحانه غفلت می کنید.صبحانه که یک وعده غذایی بسیار مهم است ، به شما اجازه می دهد تا متابولیسم شما از خواب بیدار شود و روز را زود شروع کند. اگر از صبحانه غافل شوید ، سوخت و ساز بدن شما از بین می رود و میزان کالری که می سوزانید کاهش می یابد.

صبحانه کامل در طول روز به شما کمک می کند که احساس سیری و انرژی بیش تری در طول روز داشته باشید.در طول روز به دلیل غفلت از صبحانه دچار مشکلاتی از قبیل خستگی و قند خون پایین خواهید شد.اگر روز خود را با گرسنگی آغاز کنید در طول روز دچار کمبود انرژی و ذخیره چربی می گردید.


روزانه 2 لیتر آب بنوشید

مصرف آب که از نظر سلامتی کلی بدن از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است ، یک بخش ضروری از یک رژیم غذایی سالم است.نوشیدن منظم 1.5 -2 لیتر آب در روز به شما کمک می کند تا مدت طولانی تری احساس سیری کنید.مصرف آب را با سایر نوشیدنی ها مانند آب میوه مخلوط نکنید.نوشیدنی هایی مانند آب میوه ، چای و قهوه جایگزین آب نمی شوند.مصرف آب نه تنها به شما در کاهش وزن کمک می کند بلکه به سلامت بدن شما نیز کمک می کند.