چگونه تصمیم طلاق را به همسرم بگویم؟ این 10 ترفند مطلع ساختن همسر از تصمیم طلاق به شما کمک می کنند تا خودتان را برای این مکالمه ی دشوار آماده کنید. چگونه می توانید به همسرتان بگویید که طلاق می خواهید؟ حتی اگر هردوی شما از خراب شدن ازدواج تان مطلع باشید بازهم این احتمالاً یکی از دشوارترین و دردناک ترین مکالمه هایی است که تا به حال داشته اید.



1. آیا از اینکه تصمیم درستی گرفته اید مطمئن هستید؟

تصمیم طلاق

چگونه تصمیم طلاق را به همسرم بگویم؟ قبل از پاسخ دادن به این سوال باید بدانید وقتی به همسر خود بگویید که می خواهید جدا شوید یا طلاق بگیرید، دیگر نمی توانید این سخنان را پس بگیرید. بنابراین، وقت بگذراید و با دقت به تصمیم خود فکر کنید. ممکن است بخواهید با یک درمانگر خانواده مشورت کنید یا تصمیم خود را با والدین یا نزدیکترین دوستان خود در میان بگذارید.

2. در مشاجره ها از طلاق به عنوان تهدید استفاده نکنید!

جدایی و طلاق

این اعتبار شما را تضعیف می کند و بی رحمانه است. اگر درباره ی تصمیم طلاق یا جدایی جدی هستید، تا زمانی که آرام نشده اید و آماده ی صحبت کردن نیستید افکارتان را بیان نکنید. بسیار بهتر است که هر زمان برنامه ای برای اینکه چه چیزی می خواهید بیان کنید داشتید تصمیم تان را به او بگویید.

3. هنگامی که از تصمیم خود مطمئن شدید می توانید درباره ی چگونه بیان کردن آن فکر کنید!

چگونه تصمیم طلاق را به همسرم بگویم

این کار نباید با عجله، در هنگام مشاجره و یا در یک روز مهم برای همسر یا خانواده تان انجام شود. به عنوان مثال، گفتن تصمیم طلاق به همسرتان در عید نوروز، تعطیلات را برای خانواده های شما خراب می کند. همچنین بیان کردن این تصمیم در روز اول کاری همسرتان در شغل جدید اصلا محترمانه و عاقلانه به نظر نمی رسد.

4. وقتی کودکان در خانه نیستند، شروع به صحبت کردن کنید!

طلاق و کودکان طلاق

چگونه تصمیم طلاق را به همسرم بگویم؟ شاید مهمترین پاسخ به این سوال این است که در نبود کودکان این کار را بکنید. به همسرتان بگویید که دوست دارید صحبت کنید. اگر احساس راحتی امنیت می کنید زمانی که کودکانتان خانه نیستند در خانه صحبت کنید، در غیر این صورت می توانید مکانی بی طرف مثل یک کافه را انتخاب کنید. اگر نگران واکنش او هستید، از همسرتان بخواهید در جلسه با یک درمانگر به شما بپیوندد تا بتوانید در مورد تصمیم خود با او صحبت کنید. مگر در صورتی که امنیت شما ممکن است در خطر باشد، با یک نوشته یا پیام همسرتان را ترک نکنید، زیرا اینکار ناجوانمردانه، آسیب زا و ناعادلانه است.



5. هدف این است که مهربان، محکم، مستقیم و بی طرف باشید.

تصمیم طلاق و جدایی

به عنوان مثال ، “من مدتهاست که ناراضی هستم، و به نظر نمی رسد چیزی به بهبود رابطه ی ما کمک کند. متاسفم که این را می گویم، اما من تصمیم گرفتم که طلاق بگیرم. “یا ،” من نیاز دارم جدا شوم به این دلیل که خوشحال نیستم.” من می خواهم فعلا از هم جدا شویم و یک زوج درمانی 6 ماهه را امتحان کنیم، و ببینیم که آیا می توانیم رابطه مان را دوباره بسازیم یا نه. این را در نظر داشته باشید که 13٪ از زوج هایی که تصمیم به طلاق گرفتند بعد از زوج درمانی با هم آشتی کردند.

6. برای واکنش همسرتان آماده باشید.

تصمیم طلاق

چگونه تصمیم طلاق را به همسرم بگویم؟ آیا او از تصمیم شما شگفت زده خواهد شد؟ اما معمولاً افراد می دانند که رابطه شان خوب نیست. عکس العمل او هرچه باشد، حواستان باشد که به نزاع کشیده نشوید و موضع دفاعی نگیرید. آرام باشید و به پیام خود ادامه دهید: مانند “ازدواج ما تمام شده است، ما تمام تلاش خود را کردیم، اما من ناراضی هستم و دیگر نمی توانم این رابطه را ادامه دهم.”  “می دانم این چیزی نیست که می خواهی بشنوی، ولی متاسفانه حقیقت همین است. ” از اظهاراتی که بار سرزنشی دارند و صحبت کردن با پیام خودداری کنید.

7. در مورد اینکه شما خانه را ترک خواهید کرد یا همسرتان، فکر کنید!

چگونه تصمیم طلاق را به همسرم بگویم؟

این تا زمانی که مذاکره های لازم درمورد ملک و اموال و مسائل دیگر انجام شود، موقتی خواهد بود. مثلا می توانید بگویید “من دوهفته در خانه ی والدینم می مانم و می خواهم بچه ها را با خودم ببرم تا بعد از این مدت در مورد اینکه چه کار باید بکنیم صحبت کنیم” یا “لطفا تا هفته ی آینده به خانه ی والدینت برو تا بتوانیم بعدا درباره ی قدم های بعدی مان صحبت کنیم” اگر اعتقاد دارید که می توانید تا زمانی که روند طلاق شروع شود (یا به پایان برسد) باهم در یک خانه بمانید، این موضوع را مطرح کنید.



8- احساسات همسرتان را به رسمیت بشناسید و از اینکه به حرفهایتان گوش داده است از او تشکر کنید!

چگونه به همسرم بگویم میخواهم جدا شوم؟

این ممکن است به دلیل راحت تر کردن جریان بحث وسوسه انگیز باشد، اما آگاه باشید که به همسرتان پیامهای ترکیبی یا امیدوار کننده ندهید. در مورد آنچه تصمیم گرفتید روشن، اما مهربان باشید. “می دانم که خیلی دردناک است، و من می خواهم سعی کنم این کار را تا حد امکان با احترام انجام دهیم.” “ما هردو به زمان نیاز داریم تا این تصمیم را هضم کنیم، بنابراین می توانیم توافق کنیم که با بچه ها یا خانواده هایمان تا زمانیکه آماده نشده ایم، صحبت نکنیم؟

9. قبل از اینکه تصمیم تان را به دیگران بگویید یا مراحل اداری را شروع کنید، به همسرتان کمی زمان بدهید!

تصمیم طلاق

هنگام بحث و گفتگو درباره روند طلاق، درباره ی پول و اموال یا حضانت مذاکره نکنید. “می خواهم باهم در اینکار مشارکت و همکاری کنیم تا بتوانیم وضع عادلانه ای برای هر دویمان رقم بزنیم”.

10. اگر همسرتان فردی خشن و سوء استفاده گر است، قبل از صحبت با او یک برنامه ایمنی برای خود و فرزندان تان تهیه کنید.

طلاق

روزهای اول بعد از اینکه به همسرتان بگویید خطرناک ترین روزها هستند، زیرا فرد متجاوز و سوء استفاده گر چیزی برای از دست دادن ندارد. در مورد چگونگی محافظت از خود در این مدت با یک وکیل صحبت کنید. ممکن است نیاز به یک دستور محدودیت داشته باشید و یا به یک خانه امن بروید.

عنوان کردن این خبر بسیار ناراحت کننده است، تقریباً به اندازه ی دریافت آن. چند روز یا بیشتر طول می کشد تا از حمایت دوستان یا خانواده تان برخوردار شوید، به درمانگر خود مراجعه کنید و برخی از اقدامات خودمراقبتی را انجام دهید تا بتوانید مراحل سخت و دردناک بعدی را طی کنید.

در ادامه بخوانید: