چگونه خودمان را دوست داشته باشیم؟ در ادامه 7 راهکار برای دوست داشتن خودتان به شما معرفی می کنیم که می توانند واقعا کار ساز باشند. با ما همراه باشید.



چگونه خودمان را دوست داشته باشیم؟

1. خودتان را با دیگران مقایسه نکنید!

ما به طور رقابتی اجتماعی شده ایم، بنابراین مقایسه خود با دیگران امری طبیعی است. اما این می تواند خطرناک باشد. فقط هیچ فایده ای ندارد که خود را با هر کس دیگری در کره زمین مقایسه کنید، زیرا شما منحصر به فرد هستید. در عوض، روی خود و زندگی منحصر به فردتان تمرکز کنید.

2. نگران نظرات دیگران نباشید!

در همین راستا، نگران نباشید جامعه در مورد شما چه فکری می کند یا چه انتظاری دارد. شما نمی توانید همه را خوشحال کنید، بنابراین این اتلاف وقت است و شما را هر روز از خودتان ناراضی تر می کند.

3. به خود اجازه ی اشتباه کردن را بدهید!

این را همه می دانیم که “انسان جایزالخطا است و هیچکس کامل نیست” اما واقعا چقد به این گفته اعتقاد دارید؟ گذشته و اشتباهات تان را بپذیرید. به خود اجازه ی اشتباه کردن بدهید تا از طریق آنها تجربه کنید و رشد کنید.

4. به یاد داشته باشید که ظاهرتان ارزش واقعی شما را تعیین نمی کند!

این خیلی مهم است! خیلی چیزها در دنیا می خواهند شما را از این حقیقت قدرتمند دور کنند. شما به دلیل خودتان ارزشمند هستید، نه به خاطر بدن تان. بنابراین، آنچه را که باعث می شود احساس خوبی داشته باشید، بپوشید. آنچه را که باعث می شود احساس اطمینان، راحتی و خوشحالی داشته باشید، بپوشید.

5. از رها کردن افراد سمی نترسید!

بسیاری از افراد مسئولیت پذیر نیستند. پس اگر کسی در زندگی تان وجود دارد که شما را آزار می دهد و یا زندگی تان را سمی کرده است و مسئولیت آن را هم نمی پذیرد، از بیرون کردن او از زندگی تان هراسی نداشته باشید. حتی اگر دردناک و ناراحت کننده باشد، باید بدانید که اینکار زندگی تان از بند اسارت رها خواهد کرد. به یاد داشته باشید که از انرژی خود محافظت کنید، اینکه بخواهید از افراد یا مکان های سمی دوری کنید، اصلا کار اشتباهی نیست.

6. به ترس هایتان توجه کنید!

باید بدانید که داشتن احساس ترس طبیعی و کاملا انسانی است. ترس هایتان را انکار نکنید و آن ها را درک کنید. این تمرین مفید می تواند به سلامت روان شما کمک کند. ارزیابی ترسهایتان به رفع مشکلاتی که باعث اضطراب شما شده است کمک می کند. این به نوبه خود، می تواند به کاهش برخی از نگرانی های تان – البته نه همه شان – کمک کند.

7. به خودتان برای گرفتن تصمیمات خوب اعتماد کنید!

ما غالباً به خود توانایی هایمان در انجام آنچه درست است شک می کنیم. شما خود را بهتر از هر کس دیگری می شناسید، بنابراین بهترین مدافع خود باشید. بهترین تصمیم را فقط شما می توانید برای خودتان بگیرید.