چگونه در زمان قرنطینه ورزش کنیم ؟ ویروس کرونا باعث ایجاد نگرانی و اضطراب در سرتاسر جهان شده است.در ایران تمام باشگاه ها و فعالیت های ورزشی تا پایان سال متوقف شده اند.اما این بدان معنی نیست که از ورزش دست بکشید.انجام تمرینات ورزشی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن  می شوند از این رو انجام دادن آن ها به خصوص در این دوران بسیار حائز اهمیت است.

تمرینات زیادی وجود دارد که می توانید در خانه با حداقل تجهیزات برای انجام یک تمرین ورزشی کامل  انجام دهید.چگونه در زمان قرنطینه ورزش کنیم ؟

تمرین برپی ،پادشاه تمرینات خانگی است

چگونه در زمان قرنطینه ورزش کنیم

در حالی که یک تمرین خانگی نمی تواند جایگزین یک جلسه جدی بدن سازی باشد ، طبق گفته مربی شخصی  برایان گلدبرگ ، روش های زیادی برای تمرین و عرق کردن در خانه وجود دارد.شما به یک سالن ورزشی احتیاج ندارید ، مگر اینکه یک وزنه بردار وزنه برداری باشید. “یک فرد معمولی می تواند در حصار پناهگاه خود تناسب داشته و سالم بماند. “بنابراین تمرین برپی باید در صدر لیست تمرینات ورزشی باشد.


همچنین بخوانید:


وی در ادامه افزود :برای بیش ترین فشار به خودتان ، تمرین برپی بهترین است.مهم نیست که در کدام شکل تناسب اندام قرار داشته باشید ، بسیاری ازتمرینات ساده نیستند اما تاثیرات بسیار عمیقی دارند ، مانند حرکت برپی .شما لازم نیست این حرکت را روزانه به تعداد 100 تا انجام دهید.گلدبرگ توصیه می کند باتعدادی شروع کنید که بر اساس سطح تناسب اندام برای شما چالش برانگیز اما قابل انجام باشد – پنج تا 10 نقطه شروع خوبی است.سپس در ادامه از تمرینات ورزشی ای مانند ، شنا ، اسکات و لانگز استفاده کنید.این حرکات را چندین بار در طول تمرین ورزشی تان انجام دهید.

حرکاتی با وزن بدن مانند شنا و اسکات را فراموش نکنید

اگر از تمرین برپی متنفر هستید یا فقط به نوعی تنوع می خواهید ، حرکات دیگر با وزن بدن می تواند نواحی دیگر بدن را تحت تأثیر قرار دهد و درجات مختلفی از دشواری را به وجود  آورد.شما حرکاتی مانند اسکات ، شنا ، لانگز که حرکات ساده ای هستند را می توانید با یکدیگر ترکیب کرده و یک برنامه ورزشی ایجاد کنید.فقط ترکیب این حرکات پایه ، یکی پس از دیگری ، می تواند یک تمرین سریع و مؤثر در خانه باشد.

مهم نیست که در کجاتمرین می کنید ، عادت های خوبی مانند شستن دست ، خوابیدن زیاد و  تغذیه سالم  را حفظ کنید

حتی اگر شما در خانه قرنطینه هستید ،  انجام تمرینات ورزشی برای سلامتی و بهبود عادات و جلوگیری از بیمار شدن یا فرسوده بودن بسیار مهم است.دستان خود را مرتب بشویید ، آب فراوان بنوشید و همیشه بعد از تمرین ورزشی که موجب عرق شده است ، دوش بگیرید.در مورد بهداشت شخصی کمی کوشا باشید.

سرانجام ، اهمیت خواب و تغذیه خوب را دست کم نگیرید.تا با کمک یکدیگر بتوانیم این مرحله را پشت سر گذاشته و کرونا را شکست دهیم.