راهکار های پیش و پس از خرید در زمان کرونا

چگونه در زمان کرونا خرید کنیم؟ ؟؟ شاید این سوال برای خیلی از ماها پیش بیاید!!! واقعا چگونه در زمان کرونا خرید کنیم؟ ؟؟ چه قواعدی به ما کمک میکنند تا ریسک ابتلا به بیماری کم شود؟؟؟

کرونا باعث شد کار و کاسبی خیلی ها بخوابد! توصیه می شود در خانه غذا بخوریم ! مردم هم برای تهیه مواد اولیه به سوپر مراکت ها مراجعه می کنند !

پاسخگویی به این حجم از مراجعین گاها برای متصدیان فروشگاه سخت است! چرا که باید همواره در تلاش باشند نیاز های مردم به کالا ها برطرف شود و همه چیز همیشه در دسترس باشد!!!

اگر سالمند نیستید و بیماری زمینه ای خاصی ندارید می توانید از فروشگاه ها خرید کنید! اما خرید کردن در زمان کرونا هم نیاز به رعایت اصول ایمنی دارد!

در این گزارش به قوانین خرید کردن در زمان کرونا اشاره می کنیم! این قوانین پیش از خرید، در حال خرید کردن و پس از خرید کردن به دردتان می خورند! پس با ما باشید!!!



فروشگاه ها پر از ویرسند!!!

در کل می توان گفت که ضدعفونی کردن فروشگاه ها خیلی سخت است! البته متخصصان اعلام کرده اند که غذاها و مواد خوردنی موجود در فروشگاه ه از شر ویروس در امان هستند!

اما نکته این جاست که این ویروس از راه تماس دست منتقل می شود! پوشش بسیاری از خوراکی ها و لوازم موجود در فروشگاه ها ممکن است آلوده باشد !

این را هم می دانیم که این ویروس روی  بعضی سطوح تا روز ها و روی باقی سطوح ساعت ها دوام دارد! پس باید نهایت سعی مان را بکنیم و تماسمان با ویروس را کم کنیم!!!

بهترین زمان برای خرید کردن !!!

در رزو های عادی بهترین زمان اول صبح یا آخر شب است! اما این روز ها ساعت کار فروشگاه ها و ساعت کار مردم در خانه ها تغییر کرده! پس قوانین خرید از فروشگاه ها هم تغییر می کند!

اگر اول صبح خرید کنید، هر چه می خواهید پیدا میکنید . اما احتمالا در صف بلندی از مراجعین اسیر خواهید شد! اگر هم آخر شب خرید کنید ، با قفسه های خالی و فروشگاه های خلوت رو به رو می شوید!

قوانین پیش از خرید

نمی توان پیشبینی کرد در فروشگاه ها با چه چیزی مواجه خواهیم شد! اما آماده بودنمان پیش از خرید، اوضاع را برایمان بهتر و امن تر خواهد کرد!

بهترین کار تهیه لیستی از غذاهایی است که در روز های آینده می خورید! با این کار لیست مواد غذایی مورد نیازتان هم تامین می شود!

بر اساس جدول غذایی تان و پول جیبتان لیستی از موادی که می خواهید بخرید تهیه کنید تا کارتان ساده تر شود! یادتان نرود ! سبزیجات و میوه ها منبعی مغزی از ویتامین ها هستند! و بدنتان را سالم نگه می دارند!

حتما سبزی بخرید! مواد ضدعفونی کننده ی  دست، دستکش و ماسک هم با خودتان ببرید!

کل خانواده را با خود به خرید نبرید!

با اینکار هم فروشگاه ها خلوت تر می شوند هم شما امن تر می مانید!

بچه ها این روز ها در خانه هستند ! مدرسه نمی روند! اما دلیل نمی شود که برای هوا خوری آنها را با خود به فروشگاه ها ببرید! مگر اینکه آنقدر بزرگ باشند که کمک کنند! ا اینکه بفهمند و به قفسه ها دست نزنند!

ضد عفونی کنید!

دسته ی چرخ فروشگاه ها ،که مدام با دستتان در تماس هستند را ضدعفونی کنید! بلافاصله پس از تصویه حساب دست ها و کارت بانکی تان را ضد عفونی کنید! به خصوص پس از استفاده از اسکرین های تاچ !!!

تمرکز کنید و همه چیز را زیر نظر بگیرید!

بهترین کار ، خلاصه کردن زمان خرید است! هم فروشگاه خلوت می ماند هم شما امن هستید! برای این کار باید بدانید چه می خواهید و هر چیزی در فروشگاه کجا قرار دارد!

معمولا مواد غذایی در راهروهای اول هستند! مواد ضدعفونی کننده و غذاهای فرآوری شده در هم در راهرو های وسط! سعی کنید اول چیز های را بخرید که خراب نمی شوند!

با چشمانتان خرید کنید نه دستانتان

آلوده ترین قسمت ها همان هایی هستند که بیشترین میزان لمس را دارند! مانند بخش مواد غذایی ! این چیز ها را آخر از همه بخرید! تا تایم کمتری در برخورد با ویروس احتمالی باشید!

معمولا افراد صیفی جات را بر می دارند تا ببینند بهترین و پخته و سالم ترین ها کدامند! خواهشا این روز ها این کار را نکنید!

با چشم هایتان تازه بودن و نبودن را تشخیص دهید! خیلی ساده است! با چشم ها هم می توان کبودی و پختگی میوه ها راتشخیص داد! اگر هم میوه ها با پوشش پلاستیکی ارائه می شوند فقط یکی را بردارید!

به خاطر داشته باشید چیز هایی که بسته بندی بهداشتی دارند و در کارخانه ضد عفونی شده اند هم نیاز به پخته شدن کامل دارند!!!

زیاده روی نکنید!

قرار نیست برای یک قرنِ یک ارتش خرید کنید! با اینکار مواد غذایی در خانه تان خراب می شوند! باید دور ریخته شوند! این تنها یک سوی قضیه است!

با اینکار دیگران هم به مواد غذایی مورد نیازشان دسترسی پیدا نمی کنند! به سفارش دپارتمان سلامت در قرنطینه خانگی تنها برای 2 هفته خانودتان خرید کنید! این توصیه شامل دستمال توالت هم می شود البته!!!!!

قوانین پس از خرید

دست هایتان را بشویید اما غذاهایتان را نه! سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده خوردن غذای آلوده موجب بیماری کووید 19 نمی شود!

البته این ویروس در سطوح باقی می ماند! در صورت تماس دست با پوشش روی خرید ها و تماس دوباره با چشم و بینی و دهان انتقال می یابد!!!

پس …. پلاستیک پوشش خرید ها را عوض کنید! سبزی جات و میوه ها را با آب گرم و مایع بشویید! 15 دقیقه باید در آب و مایع بماند و البته پیش از مصرف دوباره شسته شود!!!

کیسه های پلاستیکی فروشگاه ها را به منزل وارد نکنید! اگر هم وارد کردید حتما بشویید!