کاهش میل به شیرینی جات !شما می توانید با انجام برخی نکات میزان میل به شیرینی جات را تا حدود زیادی کاهش دهید.اما این نکات کدامند ؟ چگونه می توان میل به شیرینی جات را تا حدود زیادی کاهش داد ؟  آیا چنین چیزی ممکن است ؟

 کاهش میل به شیرینی جات

شیرینی جات برای برخی افراد یک جز جدایی ناپذیر در رزیم غذایی شان است.بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که میل به شیرینی جات در زنان بیش تر از مردان است.هورمون های سراتونین و اندورفین هنگام شیرینی خوردن آزاد می شوند.به همین دلیل هنگام ناراحتی دوست داریم که شیرینی جات میل کنیم.لازم به ذکر است که یاد آور شویم که بدن ما به شیرین جات احتیاج ندارد و ما فقط از روی هوس میل به خوردن آن ها داریم.شیرینی جات حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات و روغن هستند.و مصرف بیش از حد آن ها سبب بیماری های دیابت ،چاقی و فشار خون بالا می گردد.و در طول زمان باعث کاهش انرژی شما می شود.


همچنین بخوانید :


6 دلیل که باعث می شود ما شیرینی جات بخوریم 

• هیپوگلیسمی:

به افت ناگهانی فشار هیپوگلیسمی می گویند.نخوردن وعده ناهار و گرسنه ماندن های طولانی باعث می شود که ما میل به خوردن شیرینی جات داشته باشیم.اگر شما مبتلا به هیپو گلیسمی هستید باید هر 3 ساعت یک بار از وعده های غذایی کوچک استفاده کنید.

• سندرم تخمدان پلی کیستیک:

زنانی که چنین مشکلی دارند اغلب دچار دیابت نهفته هستند.شما با مراجعه به پزشک زنان می توانید با استفاده از دارو چنین مشکلی را برطرف کنید.

• کمبود ویتامین و مینرال :

کمبود آهن ،کروم و مگنزیوم در افراد باعث می شود که آن ها میل بیشتری به خوردن شیرینی جات داشته باشند.به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که هر 6 ماه یک بار چکاپ را فراموش نکنید و در صورت کمبود ویتامین به پزشک مراجعه کنید.

• سندرم پیش از قاعدگی:

بیش تر خانم ها قبل از شروع دوران قاعدگی میل بیشتری به خوردن شیرینی جات احساس می کنند.دلیل این امر کاهش هورمون استروژن در این زمان است.با داشتن تغذیه مناسب می توانید این مشکل را حل کنید.

• شرایط عاطفی:

در مواقع افسردگی میل به خوردن شیرینی جات افزایش پیدا می کند.بر اساس تحقیقات انجام شده زنان متاهلی که احساس خوشبختی ندارند در مقایسه با زنان دیگر میل به خوردن شیرینی جات بیشتری را دارند.برای درمان افسردگی حتما به نزد  مشاور بروید.همچنین می توانید همزمان به یک دکتر تغذیه نیز مراجعه کنید تا نتایج بهتری را بدست آورید.

• عادت ها:

در خانواده هایی که از شیرینی جات به عنوان پاداش کار خوب استفاده می شده است ، باعث شده که فرد به خوردن شیرینی جات عادت کند و آن را به عنوان یک پاداش تلقی کند.

جلوگیری از میل به خوردن شیرینی جات 

در حالت نرمال خوردن میوه جات و برگه ها (زرد آلو و… ) می تواند میل به شیرینی جات را کاهش دهد.اما گاهی این موارد کافی نیستند.بر اساس تحقیقات جویدن آدامس های بدون شکر تا حدود زیادی می تواند باعث کاهش میل به شیرینی جات گردد.همچنین تقویت سیستم گوارش نیز تاثیر زیادی در کاهش میل به شیرینی جات را داراست.اما روش های دیگری نیز برای کاهش میل به خوردن شیرینی جات وجود دارد که با آن ها اشنا می شویم :

• خوردن وعده های غذایی  کوچک اما زیاد در طول روز:

شما می توانید با کاهش میزان وعده های غذایی اصلی و انتقال آن ها به میان وعده ها میل به شیرینی جات را کاهش دهید.در این صورت فشار خون شما در حالت تعادل قرار خواهد گرفت.

•  محدودیت150 کالری:

خوردن میزان شیرینی جاتی که از 150 کالری بیش تر نباشد ، به بدن شما ضرر نمی رساند.علاوه بر آن خوردن شیرینی جاتی حاوی شیر و یا میوه هم باعث کاهش دریافت کالری و هم باعث کاهش میل به خوردن شیرینی جات می گردد.

• شیرینی جات ترکیبی:

به جای خوردن یک عدد شکلات سعی کنید ، شکلات را همراه با یک موز بخورید زیرا این امر باعث کاهش میل به خوردن شیرینی جات می گردد.

• میوه نجات دهنده:

خوردن میوه های تازه و یا خشک شده میل به خوردن شیرینی جات را کاهش می دهد.همچنین می توانید با اضافه کردن یک منبع کلسیم به آن باعث احساس سیری بیش تر نیز شوید.

• تمرکز جدید

زمانیکه میل به خوردن شیرینی جات احساس می کنید برای مدت 10 دقیقه خود را با یک فعالیت دیگر مشغول کنید.به عنوان مثال می توانید خانه را مرتب کنید ، کتاب بخوانید با دوست خود تماس بگیرید و کارهایی از این قبیل.

• از کربوهیدراتهای ساده خلاص شوید:

خوردن شیرینی جات آماده میل به خوردن آن ها را افزایش می دهد.به جای آن می توانید در منزل شیرینی جاتی با آرد های جو ، بلغور و… درست کنید که باعث کاهش میل به شیرینی جات و احساس سیری می شوند.

• نیاز به پشتیبانی:

اگر شما دچار استرس و افسردگی هستید حتما به پزشک مراجعه کنید.و این نکته را فراموش نکنید که هیچ نوع شیرینی نمی تواند مشکل شما را حل کند.