آیا ژاپن می تواند رقابت های المپیک را برگزار کند؟

با شیوع بیماری این سوال در ذهن خیلی ها مطرح شده که ژاپن می تواند المپیک را برگزار کند؟ این سوال بخش کوچکی از نگرانی های ژاپنی هاست!!!

به راستی کرونا مانع رقابت های المپیک خواهد شد!!! ورزشکاران از خود می پرسند: آیا ژاپن می تواند رقابت های المپیک را برگزار کند؟؟؟ در ادامه این موضوع را از دیدگاه سیاسی و بهداشتی موجود در کشور ژاپن بررسی خواهیم کرد!!!



توکیو در چنگال کرونا

پاسخ های سلامتی و بهداشت در توکیو از آنچه که انتظار می رفت ضعیف تر بود و توکیو ، پایتخت ژاپن مورد حمله ی این بیماری قرار گرفت.

در  28 ژانویه اولین مورد مبتلا به کرونا در ژاپن ثبت شد. این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی در 30 ژانویه حالت اورژانسی اعلام کرد.

با این وجود تا 17 ژانویه طول کشید تا وزیر بهداشت ژاپن به رسمی اعلام کند که مراکز مراجعه و درمان این بیماری کدام بیمارستان ها هستند و مردم در صورت بیماری چه کار هایی باید انجام دهند.

جالب این جاست که سه شنبه هفته ی گذشته راهکارهای سیاسی دولت برای مقابله با بیماری اعلام شد. جالب تر اینکه پس از این همه مدت تنها راهکار اعلام شده ماندن در خانه بود. چهارشنبه هم اعلام شد که 847 نفر به کرونا ویروس دچار شده اند!!!!

مردم با کمبود ماسک مواجه شده اند. کیت های تشخیصی نایاب شده است و پزشکان متخصصی که درمان این ویروس را بپذیرند بسیار کمند.

نخست وزیر ژاپن با افزایش بودجه برای کنترل بیماری موافقت نکرده است و پارلمان برای کنترل شیوع بیماری دستور خاصی صادر نکرده است. آنها معتقدند بودجه حال حاضر ژاپن برای کنترل بیماری کافی است.

درمان کرونا

ژاپنی ها به بیمارستان مراجعه نکنید!!!

به ژاپنی ها گفته شده است تا جایی که علائمشان شدید نشده از رجوع به مراکز درمان خودداری کنند و درمان خانگی را در پیش بگیرند. شاید به این فکر میکنند که با تست نکردن و تشخیص  ندادن بیماری تعداد ثبت شده ی بیماری هم افزایش پیدا نمیکند.

بی کفایتی دولت و سازمان بهداشت ژاپن باعث شده تا 634 نفر از مسافران کشتی پرنسس دایموند به این بیماری آلوده شوند.



کشتی ناقل بیماری به ژاپن

بعد از 14 روز قرنطینه مشخص شد که از بین 3645 نفر مسافران 634 نفر به این بیماری مهلک مبتلا هستند و این در حالی است که با اطلاع رسانی به موقع به مردم می شد به راحتی از این بیماری جلوگیری کرد.

مسافران در 19 فوریه کشتی را ترک کردند و به کشور های آمریکا، استرالیا، اسرائیل و بریتانیا رفتند. این کشور ها مسافران ژاپنی را 14 روز دیگر قرنطینه کردند و در نهایت مسافران را به ژاپن برگرداند. ژاپن این مسافران را به راحتی پیاده کرد.

حتی اگر یک نفر در این میان کرونا داشته باشد؛ که دارد ژاپن چه پاسخی در قبال سلامت کشورش خواهد داشت؟؟؟؟

دولتمردان مسافر این کشتی قرنطینه  نشدند

جالب تر این جاست که 90 نفر از دولتمردان که مسافر این کشتی بودند بدون تست کشتی را ترک کردند و برخلاف سایر مسافران حتی قرنطینه هم نشدند. 4 نفر از این سیاستمداران کرونا-مثبت بودند.

این اولین بار نیست که مقامات ژاپن به چنین موقعیت های اورژانسی پاسخ های سرسری می دهند. در سال 2014 ، 220 نفر در مناطق مرکزی ژاپن به علت بارش فراوان برف جان خود را از دست دادند و ژاپن عملا هیچ کاری نکرد.



مقامات بی کفایت ژاپنی چه کسانی هستند؟؟؟

مقامات امروزی ژاپن نسل های مقامات گذشته هستند که به دلیل باند بازی و سرمایه داری و تبلیغات وسیع به دولت این کشور راه پیدا کرده اند.

هم نخست وزیر و هم وزیر بهداشت ژاپن نوه های نخست وزیر سابق هستند و شاید همین علت بی کفایتی این دولت در مراقبت از مردم باشد. وزیر دفاع هم پسر وزیر بهداشت ژاپن است و از چنین دولتی به غیر از این هم انتظار نمی رود.

مقامات ژاپنی از زندگی مردم عادی بسیار دور هستند شاید هم اصلا ندانند که بر سر مردم عادی چه می آید!!!! همین عامل موجبات چنین بوروکراسی را فراهم کرده و موجب شده تا چنین بیماری جدی ژاپن را در آستانه رقابت های المپیک تهدید کند.

با بی کفایتی که از دولتمردان ژاپنی در کنترل و درمان کرونا دیده شده، آیا ژاپن می تواند المپیک را برگزار کند؟؟؟؟ این سوالی است که این روزها ذهن بسیاری از ورزشکاران، مردم عادی از سراسر دنیا و البته خود ژاپنی ها را به خود مشغول کرده!!!