به علت شیوع کرونا ویروس مجبور به کار کردن در خانه شده اید؟ این برای کارآمدی بعضی از افراد که عادت به حضور در محیط کار دارند نیست. کار کردن در خانه می تواند به طور جدی بهره وری و کارآمدی تان را کاهش دهد، البته اگر بعضی نکات را رعایت نکنید. 

در ادامه نکاتی برای بهره وری بیشتر کار کردن در خانه را برایتان شرح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

حتما از تخت تان بیرون بیاید!

کار کردن در خانه برای بعضی ها به این معناست که “چقدر عالی دیگر می توانم در رخت خوابم کار کنم!” حواستان باشد که اصلا این اشتباه را نکنید. ساعت تان را کوک کنید و از خواب که بیدار شدید از رخت خواب تان بیرون بیاید، صبحانه ی مفصلی بخورید، می توانید کمی ورزش یا مدیتیشن هم بکنید، هرچه باشد وقت دارید و دیگر نیازی نیست برای آماده شدن و رسیدن به محل کار وقت بگذارید!



اما در تخت خوابتان شروع به کار نکنید، زیرا کسل خواهید شد یا ممکن است خواب تان ببرد. زمانی بهره وری بالایی خواهید داشت و ایده های ناب به سراغ تان خواهد آمد که کاملا هشیار و جدی باشید، نه اینکه بی حوصله یا توی رخت خواب تان به زور کارها را انجام دهید. 

از چیزهایی که حواستان را پرت می کنند دوری کنید!

فرض کنید که در محل کار هستید! آنجا تلویزیونی روشن است؟ می توانید آنجا مدام گوشی تان را چک کنید و پیام هایتان را جواب دهید؟ نه! وقتی زمان کار کردن فرا می رسد، فقط کارتان را انجام دهید. اگر کسی نیست که بابت چک کردن گوشی به شما تذکر بدهد، خودتان اینکار را برای خودتان بکنید. اگر بخواهید مدام بین کارتان وقفه بیاندازید، اینستاگرام یا پیام هایتان را چک کنید، برنامه های تلویزیون را همزمان با کار کردن دنبال کنید، باید بگویم که کل روز درگیر کار کردن خواهید بود. چه بسا نمی توانید آن روز کارتان را تمام کنید. و این باعث می شود عصبی و کلافه شوید.

وقت استراحت را حذف نکنید!

چرا برای خود وقت استراحت در نظر نگیرید؟ بعد از گذشت مدتی و انجام یک سری از کارها، برای خود یک فنجان قهوه یا چایی بریزید و استراحت کنید، مثلا برای یک ربع! برای درست کردن و خوردن ناهار وقت بگذارید و بهترین انتخاب ها را برای میان وعده و غذای اصلی تان داشته باشید! هرچه باشد در خانه هستید و مجبور نیستید فست فود بخورید، این عالی نیست؟

برای افراد در خانه حد و مرز تعیین کنید!

والدین یا خواهر و برادرتان مدام مزاحم تان می شوند؟ یا هم اتاقی دارید که مراعات حال تان را نمی کند؟ بهتر است با آنها صحبت کنید و شرایط تان را به آنها توضیح دهید. به آنها بگوید که چه ساعاتی مشغول کار کردن خواهید بود و از آنها خواهش کنید در آن ساعات مزاحم شما نشده و مراعات تان بکنند. 

خودتان را ایزوله نکنید!

کار کردن در خانه مزیت های زیادی دارد که یکی از آنها نداشتن وابستگی به زمان یا مکان خاصی است. در محل کار شما با همکاران تان در تعامل خواهید بود، حتی اگر اینطور نباشد هنگام رفت و برگشت به محل کار با دیگران برخورد خواهید کرد. حال که شرایط قرنطینه حاکم است و مجبورید در خانه کار کنید چه کنید؟ اگر با خانواده یا هم اتاقی زندگی می کنید زمان خاصی را برای برقراری ارتباط با آنها در میان بگذارید. بهترین کار این است که هنگام غذا یا فیلم دیدن وقت تان را با آنها بگذرانید. اگر تنها زندگی می کنید، با دوستان و خانواده تان تماس تصویری برقرار کنید. ارتباطات برای سلامت روان بسیار مهم هستند.

در ادامه بخوانید: