کاهش وزن با دارو های گیاهی؟؟؟ هرگز! حتی فکرش را هم نکنید!!!

بر اساس تحقیقاتی که تیم محققان استرالیایی انجام داده کاهش وزن با داروهای گیاهی روشی ناکارآمد و غیر ممکن است.

این تیم در طول 20 سال گذشته 50 آزمایش کاهش وزن با داروهای گیاهی را کنترل کرده تا تاثیر این داروها در کاهش وزن را بررسی کند.

داروهای گیاهی در کاهش وزن موثر نیستند. محقق ارشد این تحقیقات اعلام کرده که کاهش وزن با داروهای گیاهی عملا هدر دادن پولتان است.



تحقیقات منتشر شده توسط این محققان استرالیایی اولین نمونه ی قابل استناد و دقیق تحقیق در زمینه کاهش وزن با داروهای گیاهی است که در طول 20 سال گذشته انجام شده.

اطلاعات جمع آوری شده در واقع نمونه هایی از آزمایش های کاهش وزن با داروهای گیاهی هستند.

تمرکز این تحقیقات تنها بر داروهای گیاهی بوده که شامل گیاهان سبز و تلفیقی از برگ گیاهان مختلف می شود.

بر همین اساس کاهش وزن با استفاده از روغن گیاهی ، فیبر گیاهی و پروتئین های مکمل غذا در این دسته قرار نمی گیرند.

محقق ارشد این گروه:« کاهش وزن با داروهای گیاهی هدر دادن پول است».

کاهش وزن با داروهای گیاهی

نیک فولر، محقق ارشد این گزارش می گوید:« مشکل مکمل های پروتئینی این است که بر خلاف داروهای موجود در داروخانه، دلیل پزشکی خاصی برای مصرفشان وجود ندارد. مردم بدون داشتن نیاز پزشکی به سراغ سوپر مارکت ها می روند و این داروها را تهیه می کنند».

نتایج نشان داد که بسیاری از موارد کاهش وزن بدون نیاز پزشکی بوده است. فولر در ادامه عنوان کرده که نتایج این گزارش به شمایی که خواستار کاهش وزن هستید هیچ یک از این داروهای گیاهی را پیشنهاد نمیکند.

علاوه بر این تحقیقات لازم در مورد کارایی این داروها وجود ندارد. امنیت استفاده بسیاری از این داروها تضمین نشده حتی برای مصرف کوتاه مدت. این داروها بسیار گران هستند و برای شما کاهش وزنی که از نظر پزشکی درست باشد به ارمغان نمی آورند.

فولر در مصاحبه ای که با شبکه ی خبری استرالیایی «ABC» انجام شده عنوان کرده که استفاده از داروهای گیاهی برای کاهش وزن در واقع هدر دادن پول است.

بر اساس گفته های او داروهای موثر دیگری هم در این زمینه وجود دارد. برخلاف سال های متمادی از تحقیقات که بر روی ساختن این داروها صرف شده ، موثر بودنشان هرگز اثبات نشده است.



گیاهان پر مصرف در کاهش وزن! کارا یا ناکارآمد؟

کاهش ون با داروهای گیاهی

تحقیقات نشان داده که بطور کلی چهار نمونه از گیاهان به منظور کاهش وزن استفاده می شوند: چای سبز، گارسینیا کامبوجیا و لوبیای سفید.

چای سبز بیشترین ماده ی استفاده شده در داروهای گیاهی است و البته نسبت به بقیه گیاهان داروهایی تحقیقات بیشتری هم روی آن انجام شده است؛ در حدود 12 مورد تحقیقات کلینیکی بر روی این گیاه انجام شده.

7 مورد از این تحقیقات بر روی استفاده از دمنوش چای سبز خالص بوده و در نتیجه بررسی این تحقیقات مشخص شد که این گیاه در کاهش وزن هیچ تاثیری ندارد.

پس از چای سبز ، گارسینیا کامبوجیا در رتبه ی دوم پر استفاده ترین داروها قرار دارد.

11 مورد تحقیقات کلینیکی در مورد این گیاه صورت گرفته است. آزمایشات انجام شده در مورد تاثیر این گیاه یا از لحاظ متد ایراد داشتند یا به نحو غیر قابل چشم پوشی ، به نفع استفاده از این دارو ، جانبداری داشتند.

با این وجود در نتیجه بررسی ها مشخص شد که این گیاه در کاهش وزن تاثیری نداشته و استفاده از آن چه به صورت دمنوش خالص و چه به صورت ترکیبی با سایر گیاهان موجب خوش تیپی شما نخواهد شد.

نتیجه ی بررسی ها نشان میدهد…

در نهایت باید بگویم که این تحقیقات در مورد سایر داروهای گیاهی نظری ندارد.

شاید برخی گیاهان دارویی و یا حتی ترکیبی از آنها موجب شوند وزنتان به مقدار بسیار کمی ، کاهش پیدا کند؛ اما فراموش نکنید که این کاهش وزن از لحاظ پزشکی فاقد اعتبار و معنا بوده و به سرعت بازگشت خواهد داشت.

شاید با خوردن این گیاهان دارویی آنهم به مدت چنین ماه چند کیلو وزن کم کنید، اما این کاهش وزن فقط برای مدتی محدود بوده، بدنتان را تحت فشار قرار داده و پس از قطع مصرف داروهای گیاهی دوباره به وزن اولیه تان بر خواهید گشت!!!

شاید چند کیلویی افزایش وزن هم داشته باشید!!! فراموش نکنید کاهش وزن با این داروها هدر دادن پولتان است. پس روشی درست و منطبق با دانش روز پزشکی دنیا انتخاب کنید تا نتیجه ای مناسب و در خور دریافت کنید!!!