رپورتاژ آگهی

کتاب هایی با موضوع خودسازی و راه‌ و رسم زندگی 

دنیای امروز با سرعت زیادی در حال تغییر است و اگر کسی بخواهد صرفا به تجربیات خودش تکیه کند، چیزهای زیادی را درباره زندگی از دست خواهد داد. به همین دلیل است که خواندن کتاب‌های مختلف به ویژه در زمینه‌های جذاب خود سازی و آموزش روش زندگی به شدت توصیه می‌شود. این کتاب‌ها راهکارهایی را به شما ارائه می‌دهند که منجر به آگاهی بیشتر شما در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه خواهند شد. در این مقاله با پنج نمونه از بهترین کتاب‌های حیطه خودسازی و خودیاری آشنا خواهید شد.

⦁ زندگی خود را دوباره بیافرینید

آیا تا به حال در زندگی‌تان پیش آمده که احساس کنید یک رفتار اشتباه را بارها و بارها تکرار می‌کنید و هر بار توقع دارید نتیجه جور دیگری از آب دربیاید؟ مثلا ممکن است هر بار افرادی را برای دوستی انتخاب کنید که هر کدام به نحوی باعث لطمه زدن به شما می‌شوند یا سراغ رفتارهایی بروید که می‌دانید شما را از خوشحالی دور خواهد کرد. اگر جواب‌تان به این سوال مثبت است؛ شما گرفتار تله‌های رایج شخصیتی هستید؛ الگوهایی که از کودکی برای شما جا افتاده‌اند و در حال خراب کردن زندگی بزرگسالی‌تان هستند.
کتاب جذاب و بسیار خواندنی «زندگی خود را دوباره بیافرینید»، نوشته جفری ای یانگ و جانت ای کلوسکو، کتابی است برای آموزش نحوه شناسایی و بیرون آمدن از 11 تله بسیار رایج که در زندگی هر شخصی ممکن است وجود داشته باشد. این دو نویسنده رفتارهای مخرب ناخودآگاه را به سطح خودآگاه شما آورده و از طریق روش‌های درست، کمک‌تان می‌کنند از افتادن در آن‌ها دوری کنید.

⦁ خودت را به فنا نده

کتاب خودت را به فنا نده با موضوع خودشناسی

احتمالا شما هم متوجه شده‌اید که گذر زمان نسبت به گذشته سریع‌تر شده است و همین مسئله باعث می‌شود افراد با خودشان فکر کنند که با این وضعیت گذر عمر دقیقا دارند با زندگی‌شان چه کار می‌کنند؟ بسیاری از افراد این احساس را دارند که در یک دور باطل گیر کرده‌اند و هر روز در حال انجام همان کارهایی هستند که دیروز کرده‌اند. طبیعی است که این مسئله احساس در جا زدن را ایجاد کند و حس خوبی به فرد ندهد. اگر شما هم چنین وضعیتی را تجربه می‌کنید، خوب است دانلود و خواندن کتاب خودت را به فنا نده در فهرست اولویت‌هایتان قرار بگیرد. گری جان بیشاپ نویسنده این کتاب راهکارهایی دارد که افراد را از دور باطل بیرون آورده و به سمت زندگی واقعی پیش می‌برد. او که خودش این راهکارها را تجربه کرده در جملاتی از کتاب می‌‌گوید: «سعی کن آن‌گونه که شایسته است، زندگی کنی و به این سوال فکر کن که آیا قادر به دور شدن از این چرخه تکراری هستم یا هم‌چنان سردرگم و بی‌هدف می‌مانم؟ بدان اگر سردرگم و ‌بی هدف باقی بمانی، شادی‌ها، تناسب اندام، شغل دلخواه یا حتی روابط عاطفی مورد علاقه‌ات دچار آسیب می‌شوند و به رویاهایت دست نمی‌یابی.» خوبی این کتاب که یکی از بهترین ترجمه های آن را فرشته ابراهیمی خواه انجام داده است، این است که به جای شعارهای رایج در بسیاری از کتاب‌های انگیزشی، نویسنده خیلی زود سر اصل مطلب می‌رود و راهکارش را به شما ارائه خواهد داد.

⦁ خودت باش دختر

کتاب خودت باش دختر با موضوع خودشناسی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های خودسازی، خودشناسی است و تا زمانی که فرد نسبت به خودش و آنچه که باید شناخت درستی به دست نیاورد، رسیدن به خواسته‌هایش آسان نخواهد بود. در کتاب بسیار جذاب «خودت باش دختر» نوشته ریچل هالیس، شما می‌توانید به راحتی با خود واقعی‌تان رو به رو شوید و او را از تمام توقع‌های بی‌جا و انتظارات غیر واقع‌بینانه که احتمالا جامعه و حتی خانواده به خوردش داده‌اند، آزاد کنید.
در نسخه کامل «خودت باش دختر»، ریچل هالیس که خودش زن جوانی است برای شما از تجربیات زندگی شخصی خودش می‌گوید و تمام توقعاتی که به او تحمیل شده و باعث شده حال خوبش را از دست بدهد. او 20 دروغی را که دنیای امروزی به زنان باورانده، برای آن‌ها برملا می‌کند و با تمام وجود می‌خواهد که بقیه زنان دنیا هم مثل خود او از دست این دروغ‌های رایج راحت شوند و به زندگی پر آرامش و شاد برگردند. اگر شما هم دوست دارید آرامش ذهنی را به خودتان برگردانید و به جای تمرکز بر مسائل پیش پا افتاده‌ای که رسانه‌ها بزرگ‌شان می‌کنند، روی زندگی واقعی تمرکز کرده و پیشرفت کنید، خرید کتاب خودت باش دختر را به هیچ وجه پشت گوش نیندازید.

⦁ انسان در جستجوی معنی

هر دوره از تاریخ شاهد اتفاقات فاجعه باری بوده است که بعدها بسیاری از آیندگان با وحشت و تعجب به آن نگریسته‌اند و فجایع اتفاق افتاده در اردوگاه‌های کار اجباری آشویتس جزو این موارد بوده است. یکی از یهودی‌هایی که به همراه تمام اعضای خانواده‌اش به این اردوگاه‌ها منتقل شد، دکتر ویکتور فرانکل، نویسنده کتاب بی‌نظیر «انسان در جستجوی معنی» است. او که یک پزشک و فرد دانشگاهی بود، ناگهان از تمام چیزهایی که در زندگی‌اش به دست آورده بود جدا شد. تنها دلخوشی او زنده بودن خانواده‌اش بود که متوجه شد آن‌ها را کشته‌اند و هر بار، با هر از دست دادنی در کنار غم عمیق و وحشتناک به دنبال معنایی برای زندگی می‌گشت. نتیجه این تجربیات تلخ اما واقعی نوشتن کتاب «انسان در جستجوی معنی» بعد از آزاد شدن از آشویتس بود. او این کتاب را به عنوان پزشکی نوشت که در سخت‌ترین شرایط دوام آورده بود و حالا می‌خواست راز این دوام آوردن را با بقیه مردم جهان به اشتراک بگذارد. کتاب انسان در جستجوی معنی سال‌هاست که در فهرست بهترین کتاب‌های خودشناسی و خودسازی قرار دارد و می‌تواند دیدگاه شما را نسبت به زندگی تا حد زیادی تغییر دهد.

⦁ اثر مرکب

معمولا اولین روزهای بعد از گرفتن تصمیم‌های مثبت و سازنده، همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود و بعد کم‌کم اثر این تصمیم‌ها کم‌رنگ شده و از بین می‌رود. کتاب شناخته شده «اثر مرکب» نوشته دارن هاردی به شما یاد می‌دهد کدام بخش از زندگی‌‎تان را باید تغییر دهید تا تصمیم‌هایتان همیشه پررنگ بمانند و بتوانید به آن‌ها عمل کنید. دارن هاردی در اثر مرکب به خوانندگانش ثابت می‌کند که تغییرات بزرگ از جزئیات شروع می‌شوند و اگر فرد از روش‌های موجود در این کتاب استفاده کند، می‌تواند عادت‌های کوچک روزمره‌اش را در جهت رسیدن به اهداف بزرگ آینده، تغییر دهد. هاردی معتقد است ترکیب این تغییرات کوچک است که می‌تواند اثرگذار باشد و باعث ایجاد تفاوت در طول مدت زمان شود. اثر مرکب در حال حاضر یکی از بهترین کتاب‌های خودسازی است که منجر به تغییرات مثبت زیادی در خوانندگانش شده است.

اگر به خواندن کتاب‌های حیطه خودسازی و خودیاری علاقمند هستید، شما را به مشاهده این مطلب دعوت می‌نماییم.

این یک پست تبلیغاتی می باشد و مجله وارونه صحت و سقم آن را تایید یا تکذیب نمیکند!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز شما به این مطلب
مشترک شدن
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
خوشحال میشیم نظرتونو بدونیمx