با سلام و درود خدمت علاقمندان به نجوم. امروز با ما همراه باشید با توضیح کرمچاله به زبان ساده.کرم چاله یک فرضیه ی تئوریک ازدرمورد نقطه ای از فضا است. کرمچاله یک میانبر در زمان و مکان ایجاد می کند. مشخص نیست که آیا آنها وجود دارند یا خیر.


همچنین بخوانید 

سیاهچاله به زبان ساده!!! 

ستاره ی رقصنده به دور سیاه چاله !!! مهر تایید دوباره ای بر نسبیت انیشتین !!!

ده تا از بهترین رمان های بصری برای اندروید! پیوند با انیمه! 


در کل

دانشمندان بر این باورند که اگر کرم چال ها وجود داشته باشند ، آنها نمی توانند به دنبال هر روش علمی سنتی ساخته شوند. به منظور باز نگه داشتن یک کرم چاله ، به یک شکل از مواد عجیب و غریب نظری نیاز است. در غیر این صورت ، کرمچاله خیلی سریع پس از ایجاد آن ناپدید می شود. اگر روی هواپیمای 2 بعدی ترسیم شود ، کرمچاله هواپیما را مانند تاشو کاغذ خم می کند ، به طوری که دو انتهای آن قابل لمس باشد (همانطور که در تصویر مشاهده می شود). اصطلاح کرم چاله برای اولین بار توسط جان ویلر ، فیزیکدان نظری استفاده شد. همچنین به عنوان یک پل انیشتین-روزن شناخته می شود. یک کرم چاله شبیه به یک تونل است که دو انتهای آن در نقاط جداگانه در زمان فضا وجود دارد. محققان هیچ مدرک مشاهده ای برای کرم چاله ها ندارند.

کرمچاله به زبان ساده

پیوند با داستان

تا اینجا با کرمچاله به زبان ساده آشنا شدیم. یک عنصر مشترک در داستان های علمی، کرمچاله ها هستند. زیرا آنها به مسافرت سریع بین ستاره ای ، بین کهکشانی و حتی گاهی بین شهری می پردازند. در داستان ، کرمچاله ها همچنین به عنوان روشی برای سفر در زمان خدمت کرده اند. این داستان محبوب می تواند سفرهای بین ستاره ای را در طول زندگی انسان انجام دهد.

این امر به مسافرت زمان ، همچنین یک داستان تخیلی اجازه می دهد که در دامنه ی گسترده تری اتفاق بیفتد. یک ماشین مسافرتی پیشنهادی با استفاده از یک کرم چاله قابل عبور ، به صورت زیر فرض می شود: یک انتهای کرمچاله به بخش قابل توجهی از سرعت نور ، شاید با وجود برخی پیشرانه های پیشرفته تسریع شود و سپس دوباره به نقطه اول بازگردد.

از طرف دیگر روش دیگر این است که یک ورودی از کرمچاله را بگیرید و آن را به داخل میدان گرانشی یک شی که دارای وزن بیشتری نسبت به ورودی دیگر است ، انتقال داده و سپس آن را به موقعیتی در نزدیکی ورودی دیگر بازگردانید. برای هر دو روش ، اتساع زمان باعث می شود که انتهای کرمچاله که به سن کمتری رسیده یا جوان تر می شود ، از انتهای ثابت همانطور که ​​توسط ناظر خارجی مشاهده می شود ، باشد.

با این وجود ، زمان به کرمچاله متفاوت از خارج از آن متصل می شود ، به طوری که ساعتهای هماهنگ در هر دو انتهای کرمچاله همیشه هماهنگ خواهند بود همانطور که توسط یک ناظر در حال عبور از داخل کرمچاله می باشد. مهم نیست که دو انتهای آن به چه شکل حرکت کنند.