برند مطرح و افسانه ای بربری !

برند بربری در سال 1856 توسط توماس بربری افتتاح شد.اولین فروشگاه این برند سال 1981 با عرضه روسری ،بارانی و اکسسوری های مد افتتاح شد.رنگ شتری و خطوط چهار خانه قرمز….. این دو آیکون شرح کوتاه از برند افسانه ای بربری است.هر جا که ما این طرح را ببینم بدون استثنا یاد این برند افسانه ای می افتیم.از سال 1856 تا به اکنون این برند 159 سال است که در دنیای مد به فعالیت می پردازد.

برند بربری

این برند دارای طراحی های زیاد و متنوع است ولی در عین حال یکی از تقلیدکنندگان طراحی در این عرصه است.حتی بعضی از افراد اعتقاد دارند تمام طراحی های این برند تقلیدی از سایر برند های مطرح است هستند !

اما افسانه این برند از یک کارخانه کوچک شروع شد.زمانی که توماس بربری تصمیم به افتتاح این گرفت کرد 21 سال بیشتر نداشت.خود او نیز تصور نمی کرد که برند وی به چنین موفقیتی دست یابد اما لازم به ذکر است که وی برای این موفقیت بسیار تلاش کرده است.زمانی که توماس فروشگاه خود را افتتاح کرد تمام طراحی های وی مختص به لباس های خارج از منزل بود.

او پارچه های بسیار متفاوتی را برای طراحی بارانی های خود امتحان کرد و در نهایت تصمیم گرفت که پارچه های خود را تولید کند.تولید این پارچه ها سرنوشت بربری را تغییر داد.طرح های چهار خانه متفاوت بربری به نماد این برند تبدیل شد .و بارانی های وی به شهرت جهانی رسید.

این کت ها در جنگ جهانی اول توسط سربازان انگلیسی استفاده شدند.چند دهه بعد با اعطای حکم سلطنتی ملکه الیزابت دوم و شاهزاده ولز ،بربری به عنوان بخشی از فرهنگ انگلستان محسوب می شود.

در سال 2014 ،کریستوفر بیلی به عنوان (Christopher Bailey) طراح ارشد برند بربری انتخاب شد.کریستوفر بیلی در سال 1971 در بریتانیا متولد شود.

بیلی از سال 1994 تا سال 1996 طراح بخش لباسهای زنانه شرکت دونا کاران بود، سپس از 1996 تا 2001 بعنوان طراح ارشد لباسهای زنانه گوچی فعالیت کرد و از سال 2001 نیز به بربری پیوست. وی در ماه اکتبر 2014 از سوی هیئت مدیره بربری به مدیرعامل این شرکت منصوب شد.

با رسیدن طراح انگلیسی به سمت مدیرعامل، بیلی توانست نام خود را به عنوان استاد خلاقیت مطرح کند. و باعث شد در سال 2015، بربری بالاتر از رالف لورن (Ralph Lauren) و هوگو باس (Hugo Boss)، در رتبه 73 با ارزش ترین برندهای جهان قرار بگیرد.

حالا این طراح 46 ساله انگلیسی ،بعد از 17 سال از برند بربری خداحافظی کرد.و جایگاه او به مارکو گوبتی داده شد.نقش بیلی برای این برند بسیار مهم بود و وی سبب شد که بربری به عنوان لوکس ترین برند جهان شناخته شود.

 

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید