کشمکش زوجین در قرنطینه ! تقریبا حدود یک ماه است که در قرنطینه خانگی قرار داریم و مشخص نیست که این زمان تا کی ادامه خواهد داشت.تغییرات رفتاری ، بیکاری ، بی پولی و هزار نوع فکر و خیال می تواند تا حدود زیادی اعصاب تان را تحریک کند .

که البته تمام این حالات نیز ممکن است برای همسرتان اتفاق بیفتد.تمام این مسائل باعث می شود که بحث و جدل و کشمکش میان زوجین افزایش پیدا کند.اما باید به شما بگوییم که سعی کنید در این دوران کمی گذشت داشته باشید و به زبان خودمانی به یکدیگر گیر ندهید تا این دوران به سر آید.


همچنین بخوانید:

6 نکته که در صورت بروز دعوا بین زن و شوهر حتما باید رعایت شوند!

چگونه مشکلات را در یک رابطه زناشویی کاهش دهیم ؟ 


نوع جدید ویروس کرونا  که  شیوع آن از ماه دسامبر آغاز و  همه دنیا  و اقتصاد جهانی را تحت تأثیر قرار داده است ، همچنین باعث تغییر در عادت های فردی و زندگی اجتماعی شده است.با ورود ویروس به زندگی ما ، مفاهیم مختلفی از جمله فاصله اجتماعی و دوره قرنطینه را نیز در حال تجربه هستیم.

در نتیجه وقت بیش تری در خانه با خانواده خود می گذرانیم.در این دوره ، که در آن سفر داخلی به درون خود را بیشتر کردیم ، روابط خود را مرور کرده و نوآوری های بسیاری را کشف کردیم ، برخی از روابط تحت تأثیر مثبت و برخی نیز تحت تأثیر منفی قرار گرفتند.

این دوره ای که در خانه می گذرانیم یک روند مهم نه تنها برای سلامتی ما بلکه برای  خودمان  و روابط خودمان است.ما در حال گذر در دورانی هستیم که قبلا عین آن را تجربه نکرده ایم.

با کمک همدیگه این دوران را طی کنیم

کشمکش زوجین در قرنطینه

کشمکش و بحث و جدل میان زوجین در این دوران به شدت افزایش پیدا کرده.دلایل این کشمکش ها بسیار نرماله .چون ما در دوران قبل از قرنطینه بسیاری از استرس های کاری را در محیط کار گذاشته و به خانه می آمدیم اما الان که برخی از ما در شرایط دور کاری هستیم مجبوریم که این استرس ها را به درون خانه نیز انتقال دهیم.هم چنین ما استرس های دیگه ای از قبیل ابتلا به ویروس کرونا ، دوری و ندیدن خانواده و دوستان ، شرایط اقتصادی ، نگرانی در مورد آینده ، بیکاری و…  را نیز تجربه می کنیم.

دلایل کشمکش در دوران قرنطینه

به همین دلیل بسیار مهم است که بدانیم الان زمان مناسبی برای بحث و جدل در مورد روابط زناشویی و یا مشکلات گذشته نیست ، زیرا این کار هیچ فایده ای غیر از وقت تلف کردن و برهم زدن آرامش اعصاب ندارد.

وقتی اضطراب زیاد می شود ، تمام زوج ها علائم آن را می توانند در روابط خود مشاهده کنند.آنها ممکن است واکنش های جسمی و علائمی  مانند استرس ، عدم تحمل ، حرکات مشکوک و تحریک آمیز ، تپش قلب و احساس حسی که قادر به تنفس نیستند را تجربه کنند.آنها ممکن است به مشکلات بی خوابی ، درونگرایی ، کم تحرکی ، عدم تمایل به رابطه جنسی ، بی اشتهایی یا نیاز به  غذا خوردن بیشتر را تجربه کنند.

با افزایش نگرانی ها ، سیستم ایمنی بدن ما می تواند شروع به مختل  کردن ظرفیت های ذهنی  و   برهم زدن تعادل طبیعی سلامت روانی کند.

از این رو آستانه صبر و تحمل مان به حد زیادی کاهش می یابد.در بعضی موارد ممکن است دعوا و بحث میان روجین به دلیل بیکاری و فشار عصبی زیاد باشد ، که در این موارد به شما پیشنهاد می کنیم که هرگز در حین بحث صدای خود را بالا نبرید و هر چه سریع تر بحث را پایان دهید.همدیگر را درک کنید این شعار نیست واقعیت است .کسیکه با او در حال بحث و جدال هستید همسر شماست نه غریبه ای در خیابان.

روابط از راه دور نیز به شدت تحت تأثیر  قرنطینه قرار می گیرند

زوج هایی که به طور جداگانه زندگی می کنند یا افرادی که برای ازدواج آماده می شوند نیز باید به تصمیماتی که در این فرآیند می گیرند توجه کنند.برای این منظور بهتر است  در این دوران از هر گونه بحث و جدال با نامزد خود پرهیز کنند و زمان های خالی خود را به ورزش و مطالعه اختصاص دهند.

در آخر باور داشته باشید این روزها نیز می گذرد و روزهای خوب خواهند رسید.خوب بخوابید ، زیاد دوست داشته باشید و سعی کنید انسان خوبی باشید. فراموش نکنید که دوست داشتن بزرگترین منبع انرژی است.