کشیدن ساقه‌ی ماری جوانا

 بعد از مصرف ماری‌جوانا شما به‌احتمال‌زیاد تا به حال به کشیدن ساقه‌ی ماری جوانا فکر کرده اید ولی باید بدانید که مصرف این ساقه‌ها فکر خوبی نیست و بهتر است بی‌خیال شوید.

ساقه‌ها THC ندارند

اگر تنها ساقه‌ها باقی‌مانده باشد و برگ‌ها مصرف‌شده باشند.در این حالت ساقه‌ها تقریباً هیچ THC ندارند گاهی ممکن است تنها به مقدار خیلی اندک THC در آنها وجود داشته باشد.


همچنین بخوانید: 

چرا ماری‌جوانا قانونی نمی شود؟ 


مصرف ساقه‌ها که اغلب به‌صورت سیگار انجام می‌شود می‌تواند باعث بروز عوارض جانبی ناخوشایند شود.

اول‌ازهمه باید بدانید که THC (تتراهیدروکانابینول) ماده محرک عصبی اصلی موجود در شاهدانه (ماری‌جوانا) هست. نکته اول این است که کشیدن ساقه‌ی ماری جوانا به علت مقدار اندک THC در مقابل اثرات ناخوشایند و خطرناکی را که برای ریه‌ها  ایجاد می‌شود، قابل قیاس نیست. استنشاق  هر نوع دودی به ریه‌ها آسیب می‌زند. چه دود توتون باشد یا ماریجوانا یا چوب. سموم و مواد سرطان‌زا از احتراق که هر مواد قابل اشتعال آزاد می‌شوند و این باعث آسیب به ریه‌ها می‌گردد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی و سرطان را افزایش می‌دهند.

عوارض جانبی:

  • سردرد
  • گلودرد
  • سرفه
  • در برخی افراد حتی علائم گوارشی مثل تهوع و شکم‌درد نیز مشاهده گردیده است.

دانه‌ها و بذر‌ها چطور؟؟

جواب منفی است شما نباید به بذرها و دانه‌ها را مصرف کنید.

هرچه قدر که شما آن‌ها را خوب له می‌کنید و به‌صورت سیگار مصرف می‌کنید بازهم هم بی‌ثمر است. چون‌که تا زمانی که THC وجود نداشته باشد هیچ اثری ظاهر نمی‌شود. مصرف ساقه‌ها یا دانه‌ها باعث آسیب به ریه‌ها می‌شود و هیچ فایده دیگری ندارد.

همچنین بخوانید:

تاثیر ماری‌جوانا بر قلب و مغز ؛ خطر سکته را جدی بگیرید! 

آیا صحبت‌ها درباره‌ی تاثیر ماری‌جوانا بر دیابت حقیقت دارند؟ 

اثر ماری‌جوانا تا چه مدت در بدن می ماند؟ هرآنچه باید بدانید!