کلاب هاوس (clubhouse) چیست ؟ به‌احتمال‌زیاد طی چند روز گذشته اسم آن را شنیده‌اید. کلاب هاوس درواقع اسم یک شبکه اجتماعی جدید است. این شبکه اجتماعی مبتنی بر صوت می‌باشد. درواقع کلاب هاوس ترکیبی از پادکست و چت صوتی است. این شبکه اجتماعی در بهار 2020 در ایلات متحده آمریکا بنیان‌گذاری شد و توانست نظرات و حمایت‌های زیادی از دره سیلیکون به دست بیاورد.

کلاب هاوس (clubhouse) به چت روم‌های زیادی تقسیم‌شده است و هر شخصی می‌تواند چت روم هایی را ایجاد کند و با دیگران به‌صورت صوتی به تبادل‌نظر بپردازد. عضویت در کلاب هاوس به‌راحتی سایر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها مثل اینستاگرام یا واتساپ نیست. برای عضویت در این شبکه اجتماعی باید دعوت‌نامه داشته باشید. علاوه بر این، باید بدانید که کلاب هاوس فعلا فقط برای IOS عرضه‌شده است.

در کلاب هاوس شما یک چت روم با موضع مشخص ایجاد می‌کنید و سایر اعضا به آن چت روم می‌پیوندند؛ و به‌صورت صوتی به تبادل‌نظر می‌پردازید. کلاب هاوس توانسته تاکنون موفقیت خوبی داشته باشد. اگر همه اعضا از چت روم خارج شوند، آن چت روم به‌صورت خودکار بسته می‌شود.

کلاب هاوس برای جلوگیری از رشد ناگهانی، از سازوکار دعوت‌نامه استفاده کرده است. گویا کلاب هاوس سعی دارد تا رشد ناگهانی نداشته باشد و در همین فرصت امکاناتش را بهبود بخشد. البته این سیاست کلاب هاوس باعث فروش دعوت‌نامه‌های این شبکه اجتماعی در سایت‌های خریدوفروش در سراسر جهان شده است.


همچنین بخوانید:

نحوه‌ی حذف اطلاعات فیسبوک برای همیشه ! 

چرا واتساپ خطرناک است ؛ 6 دلیل برای حذف کردن اکانت واتساپ


مسئله دیگر در کلاب هاوس عدم امکان نظارت دقیق و موثر بر محتواهای چت روم ها است. تاکنون موارد بسیاری از توهین‌ها و اهانت‌های اشخاص در طی چت صوتی اعلام‌شده است و فعلاً تنها راهکار این موضوع گزارش کردن کاربر خاطی می‌باشد.

دسترسی‌های کلاب هاوس شاید ناقض حریم خصوصی باشند. کلاب هاوس به‌تمامی مخاطبین دسترسی دارد و می‌تواند اطلاعات افرادی را که حتی در کلاب هاوس نیستند را نیز ذخیره کند. کلاب هاوس می‌تواند حتی در صورت خروج همه اعضا از یک چت روم، اطلاعات و صوت‌های آن چت روم را در صورت گزارش تخلف حذف نکند و تا بررسی و تحقیقات بیشتر آن را نگه دارد. کلاب هاوس همچنین می‌تواند اطلاعات خودش را در اختیار مقامات انتظامی در صورت لزوم بگذارد.

همچنین بخوانید:

بهترین پلتفرم‌های تماشای آنلاین فیلم و سریال در ایران

رونمایی و معرفی گوشی HONOR X10 میان رده 5G