کلکسیون بهار و تابستان 2018 دیور با شعارهایی در تقویت قدرت زنان !

ماریا گرازیا چیوری ، در سال 2016 بعد از 17 سال برند ولنتینو را ترک گفت و به استخدام برند مطرح دیور درآمد. وی اولین مدیر زن برند دیور است. او در سال گذشته در کلکسیون بهار و تابستان 2017 با نوشتن شعار”همه ما باید فمینیست باشیم “بر روی تی شرت های برند دیور باعث جلب توجه همه شد. چیوری در کلکسیون بهار و تابستان 2018 دیور نیز به نوشتن شعار های فمینیستی ادامه داد. امسال در شوی این برند اولین شعاری که بر روی تی شرت این برند چاپ شده بود این بود که : چرا هیچ هنرمند زن فوق العاده ای وجود ندارد ؟

کلکسیون بهار و تابستان 2018 دیور

Bryan boy وبلاگ نویس معروف در جواب به این شعار چیوری گفته است که :به نظرم فریدا کاهلو یا مرد است یا فوق العاده نیست ؟!

با این حال، این سوال چاپ شده بر روی تیشرت های کلکسیون جدید دیور در واقع عنوان مقاله لیندا نوچلین مورخ هنر فمینیست در سال ۱۹۷۱ است “چرا هیچ هنرمند زن مهمی وجود نداشته است؟” البته نکته اصلی این بود که چنین هنرمندانی وجود داشتند ولی قرن‌ها زن ستیزی در عالم هنر باعث شده بود که هیچ نشانی از این زنان در تاریخ هنر وجود نداشته باشد !!!

چیوری اولین مدیر زن در طول 70 سال فعالیت برند دیور است. اگر بخواهیم از نظر وی به این قضایا نگاه کنیم کاملا می توانیم او را درک کنیم. او بیش از حد به مسئله فمینیست اهمیت می دهد و در تلاش برای پیدا کردن جایگاه درست زنان در هنر مدرن است. او در کلکسیون بهار و تابستان 2018 دیور با نوشتن یادداشتی با مضمون اینکه : در هنر و مد باید برای زنانی که به دنبال تغییر هستند ارزش قائل شویم این مسئله را به درستی نشان می دهد.

چیوری یک روز قبل از برگزاری شوی برند کریستین دیور در صفحه اینستاگرام خود صحنه هایی از پشت صحنه این شو را به نمایش گذاشت.و در ادامه گفت : زنان، بسیار توانمند ،قدرتمند و با استعداد هستند.

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید