بهترین راه های کنترل افکار جنسی

مهم ترین نکته ای که در ابتدا میخواهم به آن اشاره کنم این است که فکر کردن به رابطه جنسی کاملا طبیعی است. چرا که بدن همه ی ما با هورمون کنترل می شود، همگی اندام جنسی داریم و ژن های موجود در دی ان ای ما فکرمان را به این سمت سوق می دهد. اما گاهی داستان متفاوت می شود. گاهی کنترل افکار جنسی آنقدر سخت می شوند که تمرکز را برایمان مشکل می کنند.

آن وقت است که دیگر نمی توانیم کارهای روزمره مان را انجام دهیم. این را هم بگویم که هرچه ذهنتان را درگیرتر کنید، مثلا به زندگی، کار، تحصیل و سلامت فکر کنید، تصورات ذهنی مربوط به سکس کم و کمتر می شوند. به غیر از درگیر کردن ذهن راه های دیگری هم برای فکر نکردن به سکس وجود دارد. پس اگر شما هم مثل خیلی های دیگر در این مورد مشکل دارید تا انتهای متن همراه من و وارونه باشید تا بهترین راهکارهای کنترل افکار جنسی را در اختیارتان قرار دهم.


مطلب مرتبط: فانتزی های جنسی ما از کجا می آیند؟ با ذهن خود بیشتر آشنا شوید! 


محرک های ذهنتان را بشناسید و دسته بندی شان کنید.

برای همه ی انسان ها محرک هایی وجود دارد. بعضی با دیدن، بعضی با گوش کردن و خیلی های دیگر با خواندن تحریک می شوند. پس بهتر است محرک های ذهنی تان را شناسایی و دسته بندی کنید. این روش به شما کمک میکند بفهمید بیشتر با چه چیزهایی تحریک می شوید. اینگونه با از بین بردن محرک ها به راحتی ذهنتان آزاد می شود. خیلی ها با دیدن فیلم های پورن تحریک می شوند.

باید بدانید که رابطه هایی که بر اثر پورن شکل می گیرند نا سالم هستند. پس دیدن این جور محرک های تصویری نه تنها رابطه تان را خراب میکند بلکه ذهنتان را هم مخدوش میکند. ترک اعتیاد به پورن می تواند سخت باشد، پس سعی کنید در وهله اول اصلا درگیرش نشوید.

بهترین راه برای خلاصی از این محرک، دور ریختن تمام فیلم ها، مجله ها، و تصاویر پورنوگرافی است. اگر بر روی سیستم کامپیوترتان فیلتر دارید فعالش کنید تا هر از گاهی هم که لغزیدید، دوباره به دیدن رو نیاورید. میدانم ذهن خیلی ها درست مانند کامپیوتر صحنه ها را بازسازی میکند.

اما برای این مشکل هم راه حلی هست. باید ذهنتان را هم فیلتر کنید. مثلا هر بار که به چیز های سکسی فکر میکنید برگردید به موضوعاتی که دقیقا سکسی نیستند. برای خودتان موضوع جور کنید. مثلا طبیعت، شنا، سگ ها و سفر!

به خودتان قول دهید و سعی کنید پایبند قولتان باشید.

اگر فکر می کنید جایی برای فراموشی وجود دارد برای خودتان کدگذاری کنید. مثلا دستبندی دور مچ دستتان ببندید تا یادآور این باشد که نباید بیش از حد به رابطه جنسی فکر کنید. اگر لازم است به یکی از دوستان قابل اعتمادتان در مورد هدفتان بگویید. بگذارید کمکتان کنند و هر از چندگاهی به شما سر بزنند تا از حالتان باخبر شوند. افراد برونگرا برای کار خوبی که انجام میدهند نیاز به جایزه دارند.

اگر از این دسته افراد هستید وقت را تلف نکنید. هر بار که پیروز شدید با یک دسر خوب، خریدی عالی و گلی زیبا به خودتان جایزه دهید. با همه ی مواردی که گفتم، این را هم در نظر داشته باشید که فکر کردن به سکس بخشی از زندگی بزرگسالی است. پس لازم نیست خودتان را سرزنش کنید. فقط باید کنترل افکارتان دستتان باشد تا بتوانید به کارهای روزمره تان هم برسید.


مطلب مرتبط: تاثیر خودارضایی بر مغز ؛ بعد از خودارضایی چه اتفاقی در مغزتان رخ می دهد؟ 


فکرتان را درگیر کنید.

برای خودتان برنامه ریزی کنید. از یک هفته قبل برای تمام زمان های خالی تان سرگرمی در نظر بگیرید. قبول دارم که همه ی آدم ها به زمانی برای استراحت و ریلکس کردن نیاز دارند اما برای کسانی که در حال کنترل افکار جنسی هستند، زمان های خالی از کار، یعنی برگشت تصورات خیالی شان. پس بهتر است تمام روزتان را پر کنید و آخر شب که خسته هستید ریلکس کنید تا خیلی زود خوابتان ببرد.

اگر برای پر کردن تایم های خالی تان مشکل دارید از خلاقیت تان استفاده کنید. مثلا بنویسید، آواز بخوانید، نقاشی بکشید و موسیقی گوش کنید. راه های دیگری هم هست. مثلا می توانید فیلم ببینید و یا کتاب بخوانید. البته باید حواستان باشد که فیلم ها و کتاب هایی که می خوانید از دسته ی موضوعات محرکتان نباشند. پیاده روی و رفتن به نمایشگاه ها هم وقتتان را پر میکنند.

سلامتی تان را در نظر داشته باشید.

شاید به نظرتان خیلی خنده دار باشد. اما یکی از دلایل علمی برای تصورات سکسی مغز، گرسنگی است. پس سعی کنید همیشه شکمتان پر باشد. البته نه با غذاهای ناسالم. سه وعده غذای سالم در روز بخورید و نوشیدن آب فراوان را فراموش نکنید. غذاهایی مانند اسفناج، گردو، تخمه ی آفتابگردان و تخم کدو و حتی شکلات تلخ از خوردنی های خوب برای مغز هستند. پس تمام تلاشتان را بکنید تا سالم غذا بخورید.

جدای از تغذیه ی خوب، ورزش کردن هم در پاکسازی ذهن تاثیر بسزایی دارد. ورزش کردن جدایی از سرگرم کردن شما و پرت کردن حواستان موجب ترشح اندورفین طبیعی در مغزتان می شود. این هورمون به صورت طبیعی حالتان را خوب و افسردگی و فکر های عجیب و غریب را از مغزتان دور میکند.

یکی از بهترین طرفند ها در ورزش کردن، انتخاب نوع تیمی آن است. شاید اگر تنها ورزش کنید فکر و خیال تنهایتان نگذارد اما با درگیر شدن در کار تیمی حتما ذهنتان باز خواهد شد. ورزش کردن خوبی های دیگری هم دارد. با خسته شدن بدنتان، خواب خوبی خواهید داشت. این در حالی است که اگر خسته نباشید مدتی طول میکشد تا بخوابید و مسلما فکرهای سکسی به سراغتان می آیند.


همچنین بخوانید: چرا میل جنسی من زیاد است؟ دلایل میل جنسی زیاد


کنترل افکار جنسی

زندگی جنسی سالمی داشته باشید.

یکی از بهترین روش های داشتن سکسی سالم و خوب حرف زدن با پارتنرتان است. صحبت کردن همیشه با کلمه ها نیست. اگر سختتان است آزادانه و رو در رو خواسته هایتان را بگویید میتوانید پیام دادن و دیدن فیلم های آموزشی در کنار هم را امتحان کنید. یادتان باشد که رابطه جنسی بخشی از رابطه ی عاطفی شماست. پس رمانتیک باشید. تنها در این صورت است که حس خوبتان به طرف مقابل هم منتقل می شود و هر دو تجربه ی خوبی خواهید داشت.

شاید لازم باشد نکته ی مهم دیگری هم برایتان بنویسم. خودارضایی هم اگر از حد خارج نشود می تواند به آزاد شدن ذهن تان کمک کند و پس این آن تمرکز لازم برای انجام امور روزمره را به شما بدهد، اما بازهم فراموش نکنید که هرچیزی وقتی از اعتدال خارج شود خطرناک خواهد شد.

در صورت نیاز از یک متخصص کمک بخواهید.

صحبت کردن با یک فرد قابل اعتماد خیلی کمکتان میکند. شاید باورش برایتان سخت باشد اما همه روزی این دوران را داشته اند. کمک گرفتن از کسی که قبلا این بحران را سپری کرده خیلی برایتان کاربردی خواهد بود. اگر حرف زدن با یکی از اعضای خانواده خیلی برایتان سخت است از دوستانتان کمک بخواهید. نفر بعدی و به جرات بهترین کسی که می تواند در این راه یعنی کنترل افکار جنسی کمکتان کند یک متخصص است.

این افراد آموزش های ویژه ای دیده اند. مطمئنا تجربه ی درمان مشابه را دارند. پس این لطف را از خودتان دریغ نکنید و حتما با یک روانشناس یا سکس تراپ خوب در این مورد صحبت کنید.

در ادامه بخوانید: بهترین سکس تراپ را با این راهکارها انتخاب کنید!