چرا سرعت مرورگر اینترنت شما کم و زیاد میشود؟!!!

امروزه همه ی کارهای ما درون فضای مرورگرهای اینترنتی انجام می شود از جمله تماشای فیلم ها، نوشتن مقالات، چت کردن با دوستان، ویرایش عکس ها. به همین دلیل پایین آمدن سرعت مرورگر ها که نرم افزار های کلیدی در سیستم به شمار می روند بر کارهای روزمره ما بسیار تاثیر گذار است.با در نظر داشتن این موارد این گزارش دلایل پایین آمدن سرعت مرورگر شما و راه هایی برای افزایش سرعت مرورگر پیشنهاد می کند.

در ادامه بخوانید »

با 5 افزونه ای که سرعت مرورگر کروم را افزایش می دهد، آشنا شوید 

برای شروع باید گفت که وب سایت ها روز به روز پیچیده تر می شوند. گزینه های ارتباطی بیشتر، گرافیک های بالاتر، نوتیفیکیشن های بیشتر و تبلیغات و آنالیز هایی که هر روز بیشتر و بیشتر می شوند.

تمامی اینها فشار را بر مرورگرتان و منابع سیستماتیک زیر بنایی زیاد می کند. این به آن معنی است که فقط مرورگر شما سرعت کمی ندارد بلکه کامپیوتر شما هم با سرعت کمی کار میکند.

علاوه بر اینها همه ی ما عادت کرده ایم که در حین گشتن در اینترنت از پنجره های باز شده در نوار اینترنتی خط طویلی بسازیم.

برای مثال تمام مقاله ها و سایت هایی که دم دستمان نیاز داریم در این نوار اینترنتی هستند. یک پنجره برای ایمیل باز است دیگری برای موزیک یکی دیگر برای فضای مجازی و بسیاری دیگر که هر روز بیشتر و بیشتر می شوند.

سرعت مرورگر

هر کدام از این پنجره ها به حجم بالایی  از اطلاعات برای بالا آمدن و کار کردن نیاز دارند.

پس جای تعجب نیست که مرورگرهای ما حجم بالایی از فضای رم را اشغال کرده و سرعت را پایین بیاورند.

بر همین اساس باز کردن مدیریت فایل ها در ویندوز و مک ممکن است با مشکل مواجه شود چرا که مقدار زیادی از حجم حافظه را مرورگرهای وب شما اشغال کرده اند.

از طرف دیگر شاید این موضوع چندان هم بد نباشد. تمام این فضایی که پنجره های مختلف در مرورگر شما اشغال می کنند ممکن است باعث شود سرعت سیستم شما بالا برود.

مرورگرهای مدرن امروزی فضایی اختصاصی برای ذخیره کردن پنجره ها دارند و با این روش اگر برنامه ای آسیب ببیند در عملکرد سایر پنجره ها اختلالی بوجود نمی آید.

این مرورگرهای مدرن ترفند های جالب دیگری هم دارند.

برای مثال برنامه ها  پیش از باز کردن آنها توسط کاربر لود می شوند تا کار کردن با مرورگر و باز کردن برنامه تجربه ای با سرعت بالاتر و روان تر باشد. تمام این ویژگی ها خوب است اما مشکل اشغال کردن حافظه است.

زمانی سرعت مرورگر شما به علت پر شدن حافظه پایین می آید که رم شما فضای کافی نداشته و تقریبا پر شده باشد.

این همان زمانی است که کامپیوتر شما مجبور می شود از درایو هایی با سرعت بسیار پایین برای ذخیره استفاده کند.رم در واقع موجب میشود که سیستم شما با سرعت مناسب و در حالت ایده آل خود کار کند.اما وقتی رم سیستم شما از کار بافتاد مشکلات یکی پس از دیگری بروز می کنند.

سرعت مرورگر-min

بد نیست بدانیم که مرورگر ها هم مانند سیستم های عامل ممکن است به علت زیادی بیش از حد اطلاعات عملکرد مناسبی نداشته باشند. چند سایت و برنامه در حال حاضر در مرورگر شما باز هستند؟

چند تای آنها را واقعا نیاز دارید و از آنها استفاده میکنید؟ به همان اندازه که این برنامه ها برای شما کاربردی هستند، بار اضافه ای هستند برای مرورگر شما و سیستم کامپیوتر شما.

تمام این دلایل در کنار هم ممکن است موجب شود تا مرورگر وب شما به کندی عمل کند. البته تا به اینجای کار به بد افزار ها اشاره نکرده ایم.

اگر برنامه ای ناخواسته و نامناسب راهش را به سیستم شما باز کند ، خواه یک برنامه باشد خواه یکی از وب سایت هایی که در مرورگر خود به اشتباه باز میکنید، سرعت سیستم شما را پایین خواهد آورد. چرا که با وارد کردن فشار اضافی در مرورگر شما سیستم شما رو به خرابی پیش می رود.


“همچنین بخوانید:


چگونه سرعت مرورگر خود را بالا ببریم؟

موارد قبلی مشکلات بودند و حالا می خواهیم به روش های بالا بردن سرعت سیستم بپردازیم. مورد اول محدود کردن لیست پنجره هایی است که در مرورگر شما باز هستند.

این مورد خیلی هم فکر بدی نیست چرا که برنامه هایی که بیشتر مورد نیازتان هستند راحت تر در دسترس تان قرار می گیرند. تنها پنجره هایی را باز نگه دارید که واقعا به کار کردن با آنها نیاز دارید.

شاید نشانه گذاری وب سایت های مورد نظرتان راه حل خوبی باشد.

گزینه های دیگری هم هست. برای مثال میتوانید از ویژگی دسته بندی کروم استفاده کنید و همه ی برنامه های را که نیاز دارید در یک دسته قرار دهید و فقط در هنگام نیاز آنها را باز کنید.

با این روش همه ی برنامه با هم باز نیستند. Extension « گریت سسپندر کروم » به شما کمک میکند تا برنامه هایی که از آنها برای مدتی استفاده نمیکنید به صورت اتوماتیک حذف شوند.

ویژگی « وان تپ » هم شرایط دسته بندی برنامه ها را فراهم میکند.

سرعت مرورگر

« وان تپ » در فایر فاکس هم در دسترس است ، البته اگر بخواهید از مرورگرهای موزیلا استفاده کنید. تا جایی که ما در مورد فایر فاکس می دانیم ، Extension هست مشابه « سسپندر » به نام  « توتال سسپندر » که پنجره هایی که برای مدتی غیر فعال هستند را اتوماتیک حذف میکند.

بررسی « تب منیجر پلاس » هم خالی از لطف نیست چرا که این ویژگی فضای مرورگر شما را در برابر اشغال شدن توسط پنجره ها و وب سایت های زیاد حفظ می کند.

سرعت مرورگر

علاوه بر این خود مرورگرها هم هر روز بهتر می شوند. مهندسین کروم در حال امتحان کردن Extension « تب فریز» برای نسخه های بعدی کروم هستند.

در این ویژگی برنامه ها و پنجراههایی که به مدت 5 دقیقه استفاده نمی شوند وارد حالت توقف می شوند. در این صورت از فشار بر مرورگر شما کاسته می شود و البته عمر باتری شما هم بیشتر خواهد شد.

به جا باز نگه داشتن تمام برنامه ها در طول روز، شما می توانید وب سایت های مورد نیاز خود را با استفاده از برنامه های  خودشان مثل « اسپاتیفای و اسلک» به برنامه های موجود در دسکتاپ تبدیل کنید.

این برنامه ها برای کار کردن به نت نیاز دارند اما از مرورگر استفاره نکرده و جداگانه عمل می کنند. به همین منظور اندکی از بار بر روی شانه های مرورگر شما می کاهند.

ما تنها چند ویژگی را به شما معرفی کردیم. باید بدانید که هر چه تبلیغات در مرورگر شما کمتر باشد سرعتش هم بالاتر میرود.

بنابراین چک کنید و اگر تبلیغاتی بالای مرورگر شما هست که میتوانید پاکش کنید، پس پاکش کنید. در کروم ، گزینه‌ی  More tools و سپس Extensions را از منو انتخاب کنید.

در فایر فاکس از منو برنامه های Ad-ons و Extensions را انتخاب کنید.

سرعت مرورگر

مشکلات بد افزار ها هم به راحتی قابل پشتیبانی هستند. اطمینان حاصل کنید که برنامه ی آنتی ویروس خوبی بر روی سیستم خود نصب کرده اید و همواره  آنرا بروز رسانی کنید.

امروزه برنامه هایی که  روی مک و ویندوز نصب می شوند امنیت خوبی دارند. اما نصب کردن یک آنتی ویروس خوب خالی از لطف نیست.

مثل همیشه مطمئن باشید که سیستم شما مجهز به بروز ترین نرم افزار هایی است که برنامه نویسان منتشر میکنند. این روز ها بروز نبودن مرورگر سخت تر از بروز بودن آن است.

بنابراین این گونه فرض می کنیم که همه اینکار را براحتی انجام می دهند. ولی اگر بروز رسانی مرور گر خود را پشت گوش انداخته اید ، اینکار را نکنید.

در نهایت ، عملکرد مرورگر شما ممکن است با پاک کردن حافظه پنهان “Cache” ارتقا پیدا کند چرا که بسیار از فایل های مشکل دار و با حجم بالا و فایل هایی که استفاده نمی شوند پاک شده و فضای دوباره ای برای سیستم شما فراهم می شود.

در مرورگر کروم، از منو Setting گزینه ی « Advanced » و سپس « Clear browsing data » را انتخاب کنید و در فایر فاکس از « Privacy & Security » گزینه ی Clear Data را انتخاب کنید.