کنسرت برای گیاهان:

ویروس کرونا ابعاد مختلف زندگی آدمها در سراسر دنیا را تغییر داد. تغییراتی عمدتاً غم انگیز.

کلیدواژه های تکرار شونده‌ این روزها در سرتاسر دنیا عبارتند از: فاصله‌ی اجتماعی، کوید 19، قرنطینه، ماسک، بهداشت فردی و غیره.

در مدت شیوع ویروس کرونا، اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی بود که خیلی تحت تاثیر این بیماری قرار گرفت و آمار مبتلایان و کشته شدگان بر اثر این بیماری در این کشور به شدت زیاد بود. به همین علت این کشور هم وارد قرنطینه ی عمومی شد و کسب و کارها تعطیل شد.از جمله جاهایی که خیلی زود در اوایل ماه مارس بسته شد، سالن های اپرا و کنسرت بود.

حالا در حرکتی بسیار جالب، اپرای شهر بارسلونا کنسرت ویژه ای برای گیاهان برگزار کرده که مخاطبین آن انسان ها نیستند، بلکه گیاهان و گلدان ها هستند! تعداد 2292 گلدان در این کنسرت حضور داشتند و یک کوارتت زهی به نام کوارتت UceLi برای این گلدان ها برنامه اجرا کردند. قطعه ای هم که نواختند، اثری بوده از جیاکومو پوچینی آهنگساز ایتالیایی قرن نوزدهم.


وارونه میکس ؛ قسمت اول / آهنگ های جز با محوریت ساز ترومپت

معرفی BandLab ؛ ابزار آهنگسازی آنلاین و رایگان!

بررسی آلبوم ‌های تاثیرگذار در موسیقی جز که باید آن ها را بشنوید!

معرفی Beatrice Dillon ؛ چهره جدید موسیقی تجربی!


این کنسرت مثل یک کنسرت عادی با روال معمولش انجام شد. از جمله در ابتدای کنسرت صدایی از اتاق فرمان سالن پخش شد که حاوی این تذکر بود که لطفاً موبایل های خودتون رو خاموش کنید و عکس برداری ممنوعه. بعد نوازندگان به جلوی صحنه آمدند و به احترام مخاطبینشان تعظیم کردند……

کنسرت برای گیاهان

ایده این اجرا متعلق به یک کانسپچوال آرتیست(هنرمند مفهومی) به نام Eugenio Ampudia بود و  برای تقدیر و تشکر از کادر درمانی، پزشکان و پرستاران ترتیب داده شده بود و در نهایت هم اون 2292 گلدان به پرسنل بیمارستان بارسلونا تقدیم شد.

اگر فکر میکنید که در انتهای این کنسرت نوازندگان توسط مخاطبین که همون گلدانها بودند تشویق نشدند کاملاً در اشتباهید. در یک طراحی بسیار بامزه با استفاده از وزش باد در بین برگهای گیاهان صدایی شبیه تشویق تماشاگران تولید شد که نشون میده هنرمندانی که این کنسرت رو طراحی کردند فکر همه چیزش رو کرده بودند.

نزدیک به چهل هزار نفر انسان این کنسرت را از طریق پخش آنلاین تماشا کردند و به نظر من این کنسرت جذاب ترین و زیباترین کنسرت آنلاینی بود که در دوران قرنطینه و کرونا اجرا شد.

از اینجا میتونید این کنسرت زیبا رو در یوتیوب تماشا کنید.