Xbox Series X در مراسم امسال The Game Awards، توسط مایکروسافت به طور رسمی رونمایی شد.این کنسول قبلا با نام  Xbox Scarlett شناخته میشد، اما حالا مایکروسافت در مراسم The Game Awards 2019، با نمایش یک تریلر از نام و ظاهر این کنسول رونمایی کرد.

تریلر رونمایی Xbox Series X 


برندگان مراسم The Game Awards 2019 مشخص شدند

تریلر و تصاویر جدیدی از بازی Ghost of Tsushima منتشر شد

گلیچ گیم : اخبار گیم هفته سوم آذر 1398


کنسول جدید مایکروسافت از حافظه NVMe SSD و حافظه رم GDDR6 استفاده خواهد کرد. در زمان معرفی کنفرانس مایکروسافت، صحبت هایی در مورد رسیدن توان گرافیکی کنسول به 8K و نرخ نوسازی 120 هرتز بود؛ حالا باید که این خبر صحت داره یا نه.

فیل اسپنسر رئیس Xbox در گفت و گو با GameSpot گفت : تیم طراح Xbox Series X به شدت متمرکز شده اند؛ تا بتوانند یک ارتباط موفق بین طراحی و عملکرد را پیدا کنند؛ همچنین اسپنسر گفت : همیشه بین طراحی و نوع آکوستیک و خنک کننده و عملکرد کنسول این درگیری وجود داشت و ما هیچ راهی برای از بین بردن این طرحی نداشتیم؛ زمانی که من طراحی نهایی را دیدم واقعا شگفت زده شدم. این کنسول ظاهری کوچک و جمع و جور دارد که میتواند بین لوازم خونه ناپدید شود.

Xbox Series X

کنترلر کنسول Xbox Series X تفاوت زیادی با کنترلر Xbox One نداشته؛ اضافه شدن دکمه share یا (اشتراک گذاری)، یک D-pad هیبریدی و ابعادی کمی کوچک تر که تقربا 98% درصد دست را میپوشاند، این ها تغییرات کنترلر این کنسول  تا به این جای کار بوده است. حالا باید ببینم آیا در آینده شاهد تغییرات دیگه ای خواهیم بود؟ همچنین فیل اسپنسر اعلام کرد که کنترلر این کنسول با رایانه های شخصی و Xbox One سازگار خواهد یود.

طبق گفته آقای فیل اسپنسر: ((مایکروسافت قویترین کنسولی رو که میتوانسته ساخته است)).

Xbox Series X تعطیلات سال 2020 عرضه خواهد شد. بازی Halo Infinite هم زمان با عرضه کنسول؛ منتشر خواهد شد.