ویژگی های نرم افزاری جدید برای iOS, macOS, watchOS و tvOS

کنفرانس توسعه دهندگان اپل WWDC 2018 دیشب برگزار شد و طبق روال هر سال اپل از جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه نرم افزاری پرده برداری کرد. در این کنفرانس اپل جدیدترین نسخه های نرم افزاری iOS, macOS, watchOS و tvOS را معرفی کرد و به بیان ویژگی های جدید آنها پرداخت.

این بروز رسانی ها قرار است از پاییز امسال برای عموم در دسترس قرار بگیرد، اما در حال حاضر نسخه بتا برای توسعه دهندگان منتشر شده که شما می توانید آن را از وب سایت اپل دریافت کنید.

با معرفی بهترین های کنفرانس توسعه دهندگان اپل WWDC 2018 همراه ما باشید.

 

iOS 12 : و ویژگی های جدید

بیشتر زمان کنفرانس صرف معرفی ویژگی های  نسخه جدید سیستم عمل موبایل های اپل iOS 12 شد. اپل اعلام کرد تمام دستگاه هایی که با iOS 11 کار می کردند iOS 12 را دریافت خواهند کرد. اپل اعلام کرد این نسخه جدید با بهبود در زمینه بارگذاری و سرعت همراه است که این قضیه برای دارندگان دستگاه های قدیمی تر خبر خوشحال کننده ای است.

Siri

همانطور که پیش بینی می شد، سیری دستیار صوتی اپل هوشمندتر شده و حالا می تواند با نظر داشتن فعالیت شما اپلیکیشن هایی را که ممکن است نیاز داشته باشید باز کنید به شما پیشنهاد دهد. که این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا اقدامات خاصی را با فرمان صوتی فراخوانی کنید. برای مثال اپلیکیشن Tile که برنامه ای برای پیدا کردن دسته کلید یا دیوایس های گمشده است می تواند با فرمان صوتی: من کلیدم را گم کرده ام، فعال شود. این ویژگی در سایر اپلیکیشن ها نیز کارایی خواهد داشت و به مرور اپل این ویژگی را گسترش خواهد داد. همچنین سیری مجهز به ویژگی جدیدی به نام Siri Shortcuts شده است که شما می توانید میانبر ها یا شورت کات های خود را بوسیله این اپلیکیشن بسازید.

در ادامه بخوانید » دو ویژگی اندروید به طور رسمی در iOS 12 حضور دارد! 

ARKit 2.0

AR یا تکنولوژی واقعیت افزوده برای اولین بار در iOS 11 معرفی شد و حالا اپل نسخه جدیدی از این تکنولوژی را ارائه کرده است. اپل همچنین اپلیکیشن Measure یا اندازه گیری را معرفی کرد که این برنامه با بهره گیری از تکنولوژی واقعیت افزوده می تواند اندازه اشیا مختلف را اندازه گیری کند. این برنامه بصورت پیش فرض در iOS 12 حضور خواهد داشت.

کنفرانس توسعه دهندگان اپل WWDC 2018

Animoji /Memoji

انیموجی ها اینبار با تعداد بیشتری (روح، کوآلا، ببر و دایناسور تی-رکس) حضور دارند! در iOS 12 مموجی ها نیز اضافه شده اند شخصیت های کارتونی و کاریکاتوری از چهره شما با قابلیت شخصی سازی که در آی مسیج کاربرد دارد.

Screen Time / App Limits

قابلیت جدید و جالب iOS 12 که باعث می شود تا اعتیادتان به تلفن را کاهش دهید. بوسیله Screen Time شما می توانید مدت زمانی را که در برنامه هایی نظیر اینستاگرام و توییتر در طول هفته فعال بودید، ببینید. همچنین بوسیله App Limits نیز می توانید با فعال کردن اعلان یا یادآور از وقت گذرانی بیش از حد در این برنامه ها جلوگیری کنید.

همچنین بخوانید : لانچر مایکروسافت برای اندروید حالا به شما امکان ردیابی مکان و اپ های استفاده شده توسط فرزندتان را می دهد !

همچنین بوسیله ویژگی Downtime خانواده ها می توانند برای استفاده کودکان از اپلیکیشن ها محدودیت زمانی یا محتوایی بگذارند و از راه دور به کمک Family Sharing آنها را کنترل کنند.

Notification

اعلان ها نیز در نسخه جدید به روز رسانی شده اند، حالا شما می توانید از طریق بنر نمایش دهنده اعلان تنظیمات را انجام دهید، قابلیت دسته بندی نوتیفیکیشن ها نیز اضافه شده، در بخش Do Not Disturb حالت bedtime اضافه شده که این حالت نمایشگر لاک اسکرین را تاریک تر و ساده تر می کند.

از سایر ویژگی های iOS 12 می توان به قابلیت چت گروهی تا 32 نفر در فیس تایم و بروزرسانی برای برنامه های بومی نظیر : حالت پشتیبانی از برنامه های جانبی نظیر ویز و گوگل مپ به CarPlay اضافه شده است، برنامه Photos نیز مجهز به جستجوی پیشنهادی هوشمند برای پیدا کردن عکس های رویدادها، مکان ها و … شده است. Apple News و Stocks Voice Memos نیز بروزرسانی های خاص خود را دریافت کرده اند.

macOS 10.14 Mojave و ویژگی های جدید

کنفرانس توسعه دهندگان اپل WWDC 2018

بعد از زمان طولانی که صرف معرفی ویژگی های iOS 12 شد، سرانجام نوبت به معرفی ویژگی های نسخه جدید سیستم عامل دسکتاپ اپل یعنی macOS 10.14 Mojave رسید. همان طور که از نام این نسخه مشخص است ، اپل روال سال های گذشته خود برای نام گذاری های نسخه دسکتاپ را دنبال کرده (استفاده از مکان های دیدنی آمریکا) و این بار نام موهاوی صحرایی در نوادا را برای نسخه جدید انتخاب کرده است.

خب به سراغ ادامه ماجرا می رویم، مهمترین ویژگی سیستم عامل جدید مک قابلیت dark mode است که شما می توانید به راحتی تم تاریک را برای منوها و سایر بخش های سیستم عامل انتخاب کنید. قابلیت کاربردی برای استفاده در شب و مکان های تاریک.

کنفرانس توسعه دهندگان اپل WWDC 2018

قابلیت  بعدی Desktop Stacks که این قابلیت بصورت خودکار فایل های هم گروه نظیر PDF و عکس ، فولدر را دسته بندی می کند و از شلوغی دسکتاپ جلوگیری می کند.

همچنین بخوانید : هشدار به کاربران مک ، اپل به زودی پشتیبانی از برنامه های ۳۲ بیتی را متوقف خواهد کرد !

ویژگی مهم بعدی تغییر طراحی در بخش APP Store است. با این طراحی جدید پیدا کردن برنامه های مناسب برای شما بسیار راحت تر از قبل خواهد بود. همچنین پیشنهاد های برنامه های کاربردی بسیار بهتر از قبل خواهد بود. همچنین اپلیکیشن های iOS نظیر  Apple News, Stocks , و Voice Memos نیز وارد سیستم عامل مک شده اند که اپل ادعا می کند این برنامه ها بازده بیشتری در نسخه دسکتاپ خواهند داشت.

MacOS نیز قرار است هشدارهای امنیتی و کنترل دسترسی را به صورت iOS در اختیار کاربران قرار دهد تا بتوانند امنیت سیستم و حفظ حریم خصوصی خود را بر عهده بگیرند – همیشه موضوعی است که اپل علاقمند به بازگشت به رقابت مداوم خود با Google است. سافاری همچنین برای شرکت های بازاریابی و سازمان های رسانه های اجتماعی ردیابی اطلاعات شما را سخت تر خواهد کرد. 

و سرانجام ویژگی جدیدی به نام Gallery View به بخش Finder اضافه شده که به شما امکان بررسی محتوای فولدر ها رابصورت گالری میدهد و اطلاعات مربوط به آنها در ساید باری در سمت راست پنجره نمایش داده خواهد شد. قابلیت Quick Actions نیز به این بخش اضافه شده که امکان تدوین های شاد را به شما خواهد داد.

watchOS 5 and tvOS 12 و ویژگی های جدیدشان

کنفرانس توسعه دهندگان اپل WWDC 2018

در بخش Watch Os اپل تغییرات بزرگی را ایجاد نکرده است اما هنوز بعضی ویژگی ها ارزش اشاره کردن را دارند. در نسخه جدید سیستم عامل ساعت های هوشمند اپل،  اپل واچ قادر خواهد بود تا فعالیت های شما را دقیق تر و با ورودی  دستی کمتر پیگیری کند – فعالیت های جدید مانند یوگا و پیاده روی نیز اضافه شده است، همراه با ویژگی های جدید مفید مانند هشدار برای به روز رسانی سرعت چرخش و هشدار سرعت به طور متوسط.

اپل همچنین  یک برنامه جدید با نام Walkie Talkie را معرفی کرد، دقیقا همان طور که از نام این برنامه مشخص است. این برنامه امکان ارسال پیام های کوتاه صوتی را در یک شبکه تلفن همراه یا Wi-Fi، بین دو دستگاه متصل شده اپل واچ میسر میکند.

پیشنهادات هوشمندتر و میانبرهای Siri برای WatchOS 5 و همچنین iOS 12 به بازار می آیند، بدین معنی که شما دستورات هوشمند و دقیق تر و تعاملات عمیق تر با برنامه ها در ساعت و گوشی خود خواهید داشت. دستور فعال ساز “سلام سیری” نیز حذف شده است – اگر می خواهید با سیری در ساعت اپل صحبت کنید، پس از به روز رسانی WatchOS 5، شما فقط باید مچ دست خود را بالا ببرید.

کنفرانس توسعه دهندگان اپل WWDC 2018

پس از مدت ها انتظار برنامه Podcasts راه خود را به WatchOS 5 و Apple Watch باز کرد و ویژگی های جدیدی برای فعال کردن برنامه های صوتی برای پخش آهنگ یا پادکست در پس زمینه در حالی که برنامه های دیگر در حال اجرا هستند به وجود آمد. این گزینه باعث می شود تا اپل واچ به عنوان پخش کننده مستقل موسیقی عملکردی بهتری داشته باشد.

در سیستم عامل WatchOS 5 می توانید تعامل بیشتری با نوتیفیکیشن ها داشته باشید. همچنین امکان پرداخت مستقیم هزینه تاکسی از طریق اپلیکیشن مربوطه، آگاهی از وضعیت رزرو هتل و پروازها، یا مشاهده محتوای وب درون برنامه Mail یا Messages به واسطه WebKit نیز وجود دارد.

 tvOS 12

نرم افزار tvOS 12 حداقل به روز رسانی ها را در بین سایرین داشته است. اما پشتیبانی از استاندارد صوتی Dolby Atmos و همچنین استاندارد تصویری Dolby Vision در این بروزرسانی فعال شده است. همچنین چندین ترفند رابط کاربری جدید نیز اعلام شد و همچنین پشتیبانی از کنترل های از راه دور شخص ثالث.

 

همچنین بخوانید