کیبورد بریل گوگل !!! خبری خوش برای روشن دلان عزیز…. 

هر چه از نوآوری هایی کمپانی هایی مثل گوگل بگوییم کم است!!! اینبار کیبورد بریل گوگل کلی سر و صدا به پا کرده!!! کیبورد بریل گوگل از تازه تری نوآوری های این شرکت بوده و هنوز جزییات خبرش به خوبی منتشر نشده!

البته ما خبر هایی داریم!!! با وارونه باشید تا از تازه ترین خبر ها باخبر شوید!!! گزارش امروز ما در مورد کیبورد بریل گوگل است!!!


5 ترفند گوگل مپ که تا به حال نمی دانستید!!! از پیدا کردن آدرس گرفته تا سفارش غذا!!!


خب !!! خبر ها حاکی از آنند که گوکل کیبوردی جدید ، کیبورد بریلی جدید، برای اندورید آماده کرده!

این کیبورد مستقیما بر روی گوشی شما نصب می شود! پس اگر نابینا هستید و ی مشکل بینایی دارید به راحتی و بدون استفاده از هیچ سخت افزار جانبی می توانید از این کیبورد ها استفاده کنید!!!

این کمپانی قسمت هایی از جزییات این خبر را در پستی با همین عنوان، « کیبورد بریل گوگل » منتشر کرده!!! گفته شده در تولید این کیبورد از سازندگان و آشنایان به خط بریل کمک گرفته شده!

به همین دلیل افرادی که با خط بریل آشنا هستند و به گونه ای کار کردن با آنرا بلدند به راحتی می توانند از این کیبورد ها استفاده کنند!

چگونگی نصب و استفاده از این کیبورد!!!

برای فعال کردم کیبورد بریل به تنظیمات گوشی تان بروید! قسمت «Accessibility » و سپس «TalkBack». «TalkBack» را روشن کنید و سپس اوکی کنید!

در مرحله ی بعد ، به تنظیمات «TalkBack settings» بروید! گزینه ی «Braille Keyboard» را انتخاب کنید! و سپس «Tap to set up» را لمس کنید! باز هم به تنظیمات رفته و گزینه ی «TalkBack braille keyboard» را روشن کنید!

برای اینکه مطمئن شوید به درستی کیبورد بریل گوشی تان را فعال کرده اید به برنامه ای بروید که تایپ کردن داشته باشد! به قسمت تنظیمات کیبورد بروید و کیبورد بریل را انتخاب کنید! برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر بروید! 

کیبورد بریل درست مانند خط استاندارد بریل از نسخه ی 6 نقطه ای استفاده می کند!

هر کدام از این شش نقطه نشانگر یکی از نقطه های خط بریل هستند! که اگر با هم و یا جدا جدا لمس شوند یک حرف را سمبل را ایجاد می کنند! مثا اگر نقطه ی اول را لمس کنید ، آنهم تنهایی ، می شود «A». اما اگر نقطه ی 1 و 2 با هم لمس شوند می شوند «B».

در این کیبورد حتی می توان کلمات را پاک کرد یا اضافه کرد! یا حتی فاصله گذاشت!!! مثلا با سر دادن یک انگشت به سمت چپ می توان یک حرف را پاک کرد!

سر دادن دو انگشت به سمت چپ یک کلمه را پاک میکند! اگر انگشتتان را به سمت راست سر دهید فاصله می گذارید! و اگر با دو انگشت به سمت راست سر دهید خط جدید برایتان آغاز می شود!!!

کیبوردهای ویژه دیگر برای کسانی که مشکلات بیایی دارند!

کیبورد بریل گوگل برای همه ی گوشی هایی که نسخه اندروید 5 و یا بالاتر دارند در دسترس است! برای همه ی برنامه های گوشی تان هم کار میکند!

البته فعالا فقط نمونه ی انگلیسی این کیبورد در دسترس است! اما گفته شده در طول زمان زبان های دیگر هم اضافه خواهد شد!!!

اما اگر کم بینا هستید راه های دیگری هم برایتان هست!!! اگر با این کیبورد های جدید راحت نیستید می توانید سایز کیبورد را تغییر دهید تا دیدنش برایتان راحت تر باشد!!! جزییات چگونگی کار کردن با این روش در این لینک قرار داده شده است!!!