این هفته در آشنایی با زنان ورزشکار می خوایم شمارو با کیمیا علیزاده قهرمان تکواندو دختران ایران یا بهتر بگم پدیده ی تکواندو ایران آشنا کنیم. کیمیا به انتخاب شبکه جهانی BBC یکی ار 100 زن الهام بخش و تاثیرگذار سال 2019 شد و ما به این دختر خیلی افتخار می کنیم. 

کیمیا علیزاده متولد 19 تیر 1377 و زاده ی کرج هستش. و در سن 18 سالگی جوون ترین فردی بود که تونست مدال برنز المپیک ریو 2016 رو به دست بیاره و رکورد شکنی شکنه، چون این اولین باری بود که زنان ایرانی توی المپیک مدال بدست میووردن.



سازمان ملل متحد: «کسب مدال برنز از سوی کیمیا علیزاده در ریو ۲۰۱۶ و مهم‌تر از آن هموار ساختن راه دیگر بانوان برای دنبال کردن رویاهای خود در زمینه ورزش را به وی تبریک می‌گوییم.’کیمیا علی‌زاده این تکواندوکار ایرانی به نخستین ورزشکار زن تاریخ ایران تبدیل شد که برای کشورش در المپیک صاحب مدال شده‌است. در این پیام تبریک از کیمیا به عنوان منبع الهام بخش یاد شده و در ادامه موفقیت وی را سازمان ملل به همه ایرانیان تبریک گفته‌است.»

با اینکه موانع و مشکلات زیادی مدام مانع راه کیمیا شدن، اما هیچوقت کوتاه نیومد تا اسمش تو تاریخ به عنوان اولین زن ایرانی که تو المپییک مدال آورده ثبت بشه. توی سال 2014 وقتی که با اطمینان و امید برای طلا گرفتن در بازی های آسیایی اینچئون شرکت کرده بود، بخاطر سن کم نذاشتن تو مسابقات شرکت کنه، اما این باعث نشد انگیزشو از دست بده. 

همچنین تو بیست و سومین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۷ در کره جنوبی و حتی قبل از اون، کیمیا آسیب های زیادی دید و پزشکان تشخیص داده بودن که باید جراحی بشه. آسب ها مدام جدی تر می شدن و کیمیا برای موفقت جدی تر! تا جایی که تونست مدال نقره رو کسب کنه و مهم تر از اون فدراسیون جهانی تکواندو، کیمیا رو به عنوان پرچمدار این مسابقات معرفی کرد. نه تنها توی اون مسابقات کوتاه نیوومد بلکه همه شایغات خداحافظی از ورزش رو رد کرده و گفته هر زمان آسیب ها برطرف شد برخواهم گشت.



کیمیا دوست داره تو دانشگاه خوارزمی رشته فیزیوتراپی رو دنبال کنه تا بتونه به ورزشکارای دیگه خدمت کنه. با وجود حاشیه هایی که در مورد ازدواج داشت، چون دو نفر تو فرودگاه ازش خواستگاری کرده بودن، بلاخره تو سال ۹۷ با حامد معدنچی (والیبالیست سابق کشورمون) ازدواج کرد.

مردم ایران به کیمیا علیزاده قهرمان تکواندو دختران ایران خیلی افتخار می کنن و بهش کیمیای تکواندو ی ایران لقب دادن، اما خودش لقب دختر روزهای سخت رو بیشتر دوست داره. از صمیم قلب براش آرزوی موفقیت و سلامتی رو داریم و بهش افتخار می کنیم.