گرسنه ماندن و افزایش وزن با یکدیگر ارتباط مستقیمی دارند. چاقی و لاغری مکرر باعث آسیب رساندن به قلب می گردد.متخصصان تغذیه اعتقاد دارند که برخلاف باور عموم گرسنه ماندن نه تنها باعث لاغری نمی گردد ، بلکه درست برعکس باعث افزایش وزن می گردد.

گرسنه ماندن باعث افزایش وزن می گردد

هر چقدر که شما لاغر شوید و وزن از دست دهید ،تنها با ورزش کردن می توانید به اندام خود شکل دهید .متاسفانه برخی افراد به منظور کاهش وزن ،گرسنگی های طولانی مدت را تحمل کنند که در نتیجه باعث عضله سوزی می گردد.اگر شما قصد دارید به طور سالم و اصولی لاغر شوید ،باید حتما تغذیه مناسب به همراه ورزش داشته باشید.

چربی خطر ابتلا به حمله قلبی را افزایش می دهد

ورزش می تواندباعث تعادل چربی در بدن گردد.براساس تحقیقات انجام شده مردانی که در ناحیه شکم خود دارای چربی هستند ،بیشتر دچار حملات قلبی می گردند.علاوه بر آن چربی در هر دوجنس (مرد و زن ) باعث دیابت می گردد.بنابراین از بین رفتن چربی ناحیه شکم و ران دارای اهمیت بسیاری است.

وزن ایده آل ،وزنی است که در آن فرد احساس بهتری دارد و می تواند آن را حفظ کند

متخصصان تغذیه اعتقاد دارند وزن ایده آل برای هر فرد وزنی است که بتواند آن را حفظ کند .لاغری و چاقی مکرر علاوه بر احساس نا امیدی باعث از بین رفتن ارگان های داخلی از جمله قلب می گردد.روش های مختلفی برای اندازه گیری وزن بدن وجود دارد.یکی از ساده ترین روش های ،روش BVI است.BVI یک اپلیکیشن ساده برای بدست آوردن وزن ایده آل شماست که توسط پژوهشگران دانشگاه هاروارد ابداع شده است و شما با دانلود این اپلیکیشن به راحتی و به صورت دقیق می توانید بر اساس وزن و قد خود ،وزن ایده آل خود را محاسبه کنید.


همچنین بخوانید :


مهم ترین نکته در کاهش وزن این است که شما تغذیه ای مناسب برای از دست دادن چربی داشته باشید تا چربی بیشتری نسبت به عضله از دست دهید.زیرا تفاوت ظاهری میان انسان های دارای وزن مشابه اما با تفاوت اینکه فرد اول دچار چربی بیشتر و فرد دوم دارای عضله بیشتر است وجود دارد.

کاهش سریع وزن دارای مضرات فراوان است

متخصصان تغذیه اعتقاد دارند که کاهش وزن سریع دارای مضرات فراوان برای بدن است .زیرا متاسفانه در برخی موارد باعث آسیب های شدید به سلامت فرد می گردد.کم خونی ،کمبود ویتامین و مینرال ،خشکی پوست ،ریزش شدید موها ،تغییر شکل ناخن ها ،مشکلات معده ، ناراحتی های قلبی و گاهی نیز سکته های قلبی و مرگ همه جزو این آسیب ها هستند.

از آنجایی که از بین رفتن عضله سبب کاهش مقدار سوخت و ساز بدن می گردد ،وزن ازدست رفته بعد از مدتی سریعا باز می گردد.و همین امر نیز باعث احساس ناامیدی و شکست در فرد می گردد.

گرسنه ماندن باعث افزایش وزن می گردد

یکی از مهم ترین نکات در کاهش وزن ،خوب جویدن غذا است.زیرا مغز ما بعد از خوردن اولین لقمه ،20 دقیقه بعد سیگنال سیر شدن پخش می کند.به همین دلیل باید غذاها را به خوبی بجویم که ،غذا خوردن ما مدت زمان بیشتری طول بکشد تا مغز سیگنال های سیری را پخش کند.

گرسنه ماندن باعث افزایش وزن می گردد

برای سوزاندن چربی به ویتامین نیاز داریم

بدن انسان به چربی نیز احتیاج دارد.هنگامی که شما سعی می کنید سبزی را بدون روغن بپزید نمیتوانید ویتامین های محلول در چربی را به بدن خود برسانید.این ویتامین ها  A، D، K و E هستند.ویتامین A در درجه اول برای سلامت چشم ما اهمیت دارد. ویتامین D برای سلامت استخوان و مقاومت به انسولین مهم است. ویتامین E برای سلامت پوست ،ویتامین K نیز برای جلوگیری از لخته شدن خون اهمیت دارد.

این ویتامین ها همچنین از بدن ما در مقابل سرطان ها نیز مقاومت می کند.اما باید این نکته را نیز فراموش نکنید که افزایش انواع ویتامین ها نیز دارای مضرات فراوانی برای بدن است.افزایش ویتامین D در بدن سبب تشکیل سنگ کلیه می گردد.این نکته را فراموش نکنید که برای مصرف ویتامین باید حتما با پزشک مشورت کنید.