سلام خدمت همه دوستان با یک قسمت دیگه از سری ویدیوهای وارونه ولاگ / Vlog در خدمت شما هستم. تو این قسمت کلی تصویر زیبا براتون از پیست اسکی دیزین گرفتم. یه توضیحاتی مختصری هم تو ویدیو راجع به پیست دادم. پیست اسکی دیزین پیست خیلی و سیع و نابی هستش که مناظر طبیعی خیلی خیلی جذابی داره و با توجه به بارش های بی سابقه اخیر بعد سال ها این پیست تو فصل بهار برف عمیق و زمستونی داره.!!راستی گزارش تصویری وارونه از پیست اسکی شمشک رو هم حتما ببینید.

پیست اسکی دیزین

پیست دیزین که از سال 1348 افتتاح شده است، در شمال کوههای تهران (منطقه گاجره) و به فاصله 123 کیلومتر از مسیر جاده چالوس و 71 کیلومتر از مسیر شمشک واقع شده است.

ارتفاع پائین ترین نقطه از سطح دریا 2650 متر و بلندترین نقطه آن 3600 متر میباشد. امکانات رفاهی این پیست بنا به توسعه وسعت منطقه شامل 2 هتل ، ‌19 کلبه و 5 رستوران است.فعالیت مجموعه دیزین به فصل زمستان محدود نمی شود. در سال 1372 با نظر فدراسیون جهانی اسکی و همکاری متخصصان این رشته کلنگ احداث پیست اسکی روی چمن دراین منطقه زده شد.

این پیست اولین پیست اسکی در ایران میباشد که از طرف فدراسیون جهانی اسکی مورد تائید برای برگزاری مسابقات رسمی شناخته شد و عنوان بین المللی به خود گرفت. رسمیت این پیست وابسته به امکانات ویژه و خاص است که شامل نکات فنی مانند ، شیب مسیر ، طول مسیر ، محل برگزاری مسابقات و امکانات رفاهی است.

مدرسه اسکی پائین از طرف جاده پائین جلوی در ورودی پیست و مدرسه اسکی بالا در داخل پارکینگ بالا واقع شده و از ساعت 9 صبح الی 3 بعد از ظهر فعالیت داره

هتل های دیزین :

هتل جهانگردی دیزین : در کنار پیست دیزین قرار داره، پنجره هاش هم رو به پیست باز میشه ! توش لوازم اسکی برای اجاره یا خرید هم هست.

هتل گاجره : اگه از چالوس به سمت دیزین میرید، این هتل در 3 کیلومتری پیست قرار داره قیمت هاشم یه کوچولو از هتل دیزین مناسب تره.

 

آدرس :

جاده پایین :  80 کیلومتری جاده چالوس بعد از هتل گچسر خروجی ولایت رود و دیزین

جاده بالا : آدرس :تهران، بزرگراه بابایی، جاده لشگرک، جاده اوشان فشم، شمشک، به دیزین این مسیر کوتاه تره اما اکثرا بستس !

قیمت بلیط در روزهای عادی 150 هزار که میتونید از تخفیفان با قیمت 120 تومن بگیرید

قیمت بلیط در روزهای تعطیل 180 هزار که میتونید از تخفیفان 150 تومن بگیرید.

هزینه پارکینگ : 30 هزار تومن !!!

شماره تماس 026-35215041-4 (پیست دیزین)

 

کلا هم قیمت بلیط و هم پارکینگ به شدت بالاست و این موضوع فقط باعث ضربه دیدن استعدادهای ورزش کشور میشه!

آدرس در گوگل مپ