شرکت سامسونگ سری گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 10 را در مارس 2019 راهی بازار کرد. خانواده ای که سه مدل گلکسی اس 10ای، اس 10 پلاس و اس 10 را دربرمی گیرد. البته با آمدن سری گلکسی اس 20، این خانواده جذابیت بیشتری داشته و کاربران آن نیز بیشتر است. دارندگان سری گوشی‌های گلکسی اس 10 علاوه بر اینکه مشخصات پرچمداری را روی این مدل می توانند مشاهده کنند، رابط کاربری One UI در کنار سیستم عامل اندروید 10 کیو، مشخصه قابل توجه دیگری است.

قابلیت ژست و کنترل حرکتی بهبودیافته و رابط کاربری نیز انیمیشن های جذابتری را دربرمی گیرد. ما در این مطلب قصد داریم به 10 نکته مهم پیرامون گلکسی اس 10 بپردازیم و تا بیشتر با آن آشنایی پیدا کنید.

1-استفاده از حالت شب برای صرفه جویی در مصرف باتری و محافظت چشم

اگر می‌خواهید چشم شما در هنگام کار خسته نشده و فشاری به آن وارد نشود، یا اینکه مصرف باتری اسمارتفونتان کم باشد، بهتر است از حالت شب یا همان night mode بهره گیرید.

برای فعال سازی کافیست مراحل Settings > Display > Night mode را سپری کنید تا بتوانید این حالت کاربردی روی تلفن هوشمند خود را فعال سازید.


بیشتر بخوانید: افزایش عمر باتری گوشی با چند راهکار ساده


2-تغییر تنظیمات کاربردی

بیش از 12 نوع تنظیمات برای تجربه کاربری بهتر گلکسی اس 10 در نظر گرفته شده که هر یک کار با این پرچمدار سامسونگ را بهبود می بخشند. همچنین یک قابلیت ژست ناوبری حرکتی هم تدارک دیده شده که کاربردیست.

3- ارسال پیام به شکلی جدید

این گوشی قادر است تا پیام را برای ارسال به تعویق بیاندازد. گلکسی اس 10 این امکان را می‌دهد تا روی ارسال پیام خود کنترل کامل داشته باشید. همچنین می‌توان تا مدت زمان طولانی روی اعلانیه نگه داشته و آن را به تعویق بیاندازید یا مکث کنید.


بیشتر بخوانید: 5 ویژگی محبوب اندروید 11 که باید با آنها آشنا شوید 


4-برنامه ای Force-close

قابلیت تعویض جایگاه برنامه در گلکسی اس 10 گنجانده شده و این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید مکان هر برنامه را تغییر دهید. این ویژگی به شما کمک خواهد کرد تا به سرعت برنامه ای را در یک قسمت ببندید. قابلیتی که برخلاف سیستم عامل iOS بوده و امکاناتی قابل توجه برای کاربران گلکسی اس 10 محسوب می شود.

5-استفاده از دو اپ همزمان

برای استفاده بیش از یک برنامه به طور همزمان، به بخش مالتی تسکینگ یا همان اجرا چند برنامه همزمان بروید و یکی از برنامه هایی را که می خواهید در حالت تقسیم صفحه نمایش استفاده کنید، انتخاب نمایید. بر روی نماد برنامه لمس کرده ، سپس باز کردن در نمای صفحه نمایش را انتخاب کنید.

این ویژگی کمک خواهد کرد تا افراد در یک زمان دو اپلیکیشن را به کارگیرند، بدون آن که خللی در کاربری به وجود بیاید.

6-استفاده طولانی از بیکسبی

 از کلید Bixby در قسمت کناری S10 می توان برای باز کردن مواردی غیر از Bixby استفاده کرد. این بدان معنا نیست که شما به طور کامل از بیکسبی خارج شدید ، اما حداقل می توانید از دکمه استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: اندروید 11 به کدام گوشی ها می رسد؟! 


7-استفاده به عنوان پد شارژ

گلکسی اس 10 می تواند از طریق ویژگی ای به نام Wireless PowerShare دستگاهی که قابلیت پشتیبانی از شارژ بی سیم را داراست، انرژی منتقل کند. برای تبدیل S10 خود به یک پد شارژ بی سیم ، بخش Quick Settings را باز کنید و روی PowerShare Wireless لمس کنید. فقط مطمئن شوید که تلفن هوشمند شما بیش از 30 درصد شارژ دارد.