شرکت سامسونگ در اعلام گزارش مالی سه ماهه نخست سال 2020 خود برخی محصولات آینده را فاش کرد. گلکسی نوت 20 و گلکسی فولد 2 مهمترین این محصولات هستند. به گفته سامسونگ این دو مدل در نیمه دوم سال 2020 برای معرفی آماده خواهند شد و در همان مدت زمان نیز به بازار عرضه می گردند. 

باتوجه به اینکه گلکسی فولد 2 و گلکسی نوت 20 دو مدل پریمیومی هستند و ویژگی های خاصی دارند، باید آنها را محصولات رده بالا منحصربه‌فرد سامسونگ محسوب کرد. به گزارش وب سایت ZDNet ، سامسونگ گلکسی نوت 20 را در مقایسه با سری گلکسی اس 20 از پردازنده اسنپدراگون 865 پلاس بهره نخواهد گرفت زیرا این چیپ به دلیل شیوع ویروس کرونا عرضه نخواهد شد و در سوی دیگر کره ای ها قصد دارند به چیپ اختصاصی خود یعنی اگزینوس 992 قدرتمند روی آورند.


همچنین بخوانید»

لنوو Legion اولین گوش گیمینگ لنوو !!! 

Galaxy M31 سامسونگ سیصد دلاری باتری پرظرفیت تری نسبت به iPhone SE دارد

ال جی Velvet با دوربین قطره چکانی معرفی شد!


باتوجه به انتقادات منفی که نسبت به پردازنده های اگزینوس شده، گفته می شود سامسونگ درصدد بوده در چیپ اگزینوس سال جاری تحول قابل توجهی ایجاد کند. از این رو عملکردی بهتر نسبت به اسنپدراگون 865 از خود ارائه می دهد. از آنجایی که مناطقی چون ایالات متحده و چین با چیپ اسنپدراگون عرضه می شوند، احتمالا پردازنده اسنپدراگونی همان 865 فعلی خواهد بود و قرار نیست نسخه پلاس این چیپ مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته گزارشات، سری گلکسی نوت 20 در سه مدل پلاس، استاندارد و اولترا معرفی خواهند شد. مدل استاندارد کوچکترین نمایشگر را داشته و به ترتیب پلاس و اولترا قرار می گیرند و هر یک با توجه به سطح سخت افزاری، مشخصات خاص خود را دارند. انتظار داریم مشابه خانواده گلکسی اس 20، نسخه اولترا بهترین مدل به شمار رود و از دوربین عقب 108 یا 150 مگاپیکسلی، حافظه رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی قابل ارتقا بهره ببرد.

نسل جدید گلکسی های سامسونگ تایید شدند

اگر این جزئیات صحت داشته باشد، قطعا گلکسی نوت 20 اولترا با تغییراتی در طراحی و مشخصات، یک مدل منحصربفرد برای سری گلکسی نوت تلقی شده و بسیار هم گران تر از دو مدل دیگر است. گفته شده پردازنده اسنپدراگون 865 پلاس به دلیل ویروس کرونا تولید آن با مشکلاتی رو به رو شد و قرار نیست در سال 2020 کوالکام نسخه پلاس برای سری پردازنده های پرچمدار اسنپدراگون 800 در نظر گیرد.

بنابراین سامسونگ به تولید چیپی خواهد پرداخت که تحت لیتوگرافی 6 نانومتری توسعه پیدا می کند. این چیپ توانایی پردازشی قابل توجهی دارد یک پردازنده معمولی نیست. بنابراین می توان تجربه کاربری گیمینگ و مالتی تسکینگ سریعی داشت. همچنین انتظار داریم سری گلکسی نوت 20 شامل شبکه 5جی شوند و با قیمت نسبتا بیشتر در مقایسه با سری گلکسی نوت 10 راهی بازار شوند.

جزئیات بیشتری در کار نیست و باید منتظر ماند تا در تابستان امسال شاهد رونمایی اسمارتفون مورد بحث باشیم و قطعا باید به تحسین کمپانی کره ای پرداخت زیرا برنامه های بزرگی برای نسل جدید اسمارتفون خود دارد. نسل جدیدی که احتمالا با قیمت نهایی 1500 دلاری و قیمت پایه 1200 دلاری در نسخه اولترا به بازار عرضه می شود. اطلاعات اندک و غیر واقعیست و نباید به شایعات بی اساس موجود اشاره کرد.

بدون شک بزودی اطلاعات بیشتری دردسترس قرار می گیرد و تنها نباید به موارد فوق پرداخت. ناگفته نماند گلکسی فولد 2 نیز یک گوشی ارتقاء یافته بوده و با قیمت 1800 تا 1900 دلار عرضه می شود.

در ادامه بخوانید » اگر طراحی آیفون فولد به این شکل باشد گلکسی فولد سامسونگ را شکست می دهد