به نظر می‌رسد سال 2019 میلادی سال تولد تلفن‌های تاشو است و ما شاهد ظهور گوشی‌های خیره کننده‌ای مانند Samsung Galaxy Fold ،Huawei Mate X و Microsoft Surface Duo هستیم. بعد از سال‌ها شایعه و گمان، سرانجام این فناوری با ما همراه است. تلفن‌های تاشو و یا تلفن‌هایی با درزی میان دو صفحه نمایش، سری جدید اسمارت فون‌ها هستند که قرار است در آینده‌ای نه چندان دور در دستان ما قرار بگیرند. در حال حاضر شرکت‌های زیادی مانند سامسونگ، هوآوی، مایکروسافت، موتورولا و ال‌جی از فناوری جدید خود رونمایی کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم نگاهی کلی به گوشی‌های تاشو سامسونگ و مایکروسافت بیندازیم.


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید »


قیمت و تاریخ عرضه گوشی‌های تاشو سامسونگ و مایکروسافت

گوشی تاشو مایکروسافت

مایکروسافت Surface Duo برای فصل تعطیلات 2020 وارد بازار خواهد شد، احتمالاً قبل از دسامبر 2020. اما Galaxy Fold در تاریخ ۶ سپتامبر همین سال وارد بازار شده است.

ما نمی‌دانیم که قیمت Surface Duo چقدر خواهد بود یا در ابتدا در کدام مناطق عرضه می‌شود. نکته: با دو صفحه نمایش، احتمالا گران خواهد بود.

و اما قیمت گوشی تاشو سامسونگ: قیمت تلفن‌های پرچمدار را دو برابر کنید، یعنی 2000 دلار!! قطعا این قیمت ریسک و سرمایه‌گذاری زیادی برای تلفن همراه است.

طراحی

گوشی تاشو سامسونگ

ورود این گوشی‌ها به شما این امکان را می‌دهد که دو صفحه نمایش را در یک قالب داشته باشید. که خب منطقی به نظر می‌رسد. البته به شرطی که قابلیت خم شدن دوام داشته باشد. صفحه نمایش سامسونگ با صفحه نمایش بزرگ و باریک 4.6 اینچی دیگر با ضخامتی کم، ازدواج می‌کند. 

Surface Duo دارای دو صفحه نمایش 5.6 اینچی است، اما برخلاف سایر گوشی‌های تاشو، نمایشگرهای آن از Gorilla Glass ساخته شده اند – و با یک لولا بسیار مرئی تقسیم می‌شوند. اگرچه این بدان معناست که تجربه‌ای مثل Huawei Mate X یا Galaxy Fold که کاملاً یکپارچه هستند را ندارد، اما با استفاده از شیشه‌های بادوام و آزمایش شده ممکن است Surface Duo را از مشکلی که در تاشوهای اولیه دیده می‌شود، باز دارد. برای مثال، صفحه نمایش پلاستیکی Galaxy Fold حتی پس از اصلاحات هنوز هم امکان شکستن را دارد. 

در گلکسی فولد، صفحه نمایش 7.3 اینچی باعث می‌شود مرور وب 1.4 برابر بزرگ‌تر از Galaxy Note 10 Plus باشد، و فیلم‌ها و بازی‌ها در صورت اجرای تمام صفحه می‌توانند 2.2 برابر بزرگ‌تر به نظر برسند. افسوس که اکثر فیلم‌ها در نسبت تصویر 16:9 تنها 1.3 برابر بزرگ‌تر خواهند شد. 

سیستم عامل

گوشی تاشو

Duo همانند Fold سامسونگ اندروید را اجرا خواهد کرد. احتمالاً چون بعد از Android 10 عرضه می‌شود، از همین نسخه از اندروید نیز پشتیبانی خواهد کرد. مایکروسافت در استیج گفت که Duo با همه برنامه‌های Android سازگار است. در حالی که Galaxy Fold با اندورید 9 عرضه شده است. 

 

مایکروسافت خیلی خوب توانست اخبار گوشی جدید خود را مخفی نگه دارد. به طوری که پیش از رونمایی هیچ‌کس از این اسمارت فون خبری نداشت. به همین ترتیب، اطلاعات زیادی نیز در خصوص این گوشی بیرون نیامده است. اما در خصوص Galaxy Fold، به زودی این گوشی را با هم بررسی می‌کنیم. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.