گوشی با دوربین 250 مگاپیکسلی به زودی توسط سامسونگ روانه بازار میشود! بدون شک اولین شرکتی که از دوربین موبایلی 108 مگاپیکسلی رونمایی کرد، سامسونگ بود. این شرکت در همکاری با شیائومی اولین دوربین موبایل 108 مگاپیکسلی را در می نوت 10 پرو به کار گرفتند.

حال گزارش ها خبر از توسعه یک حسگر دوربین نسل جدید با کیفیت بالاتر می دهند که در واقع به جای 108 مگاپیکسلی، از نوع 250 مگاپیکسلی خواهد بود. سامسونگ پس از اینکه متوجه شد یک دوربین 600 مگاپیکسلی عملا کیفیت آن از چشم انسان دور است، تصمیم گرفته به سراغ حسگر 250 مگاپیکسلی برود.

حسگری که تاکنون کسی جرات نکرده برنامه ای برای توسعه آن پیدا کند. بله ، حسگر 108 مگاپیکسلی در حال حاضر یک حسگر کم نظیر بوده و اخیرا هم مشخص شد سامسونگ روی حسگر 150 مگاپیکسلی مشغول کار است که از نوع نانوسل محسوب می شود.

اگر این جزئیات صحت داشته باشد، برند کره ای اولین شرکتی است که پا فراتر گذاشته و حسگرهایی را تولید می کند که توسط هیچ شرکتی تاکنون به تولید نرسید. احتمالا گلکسی اس 30 سامسونگ اولین گوشی مجهز به این حسگر باشد، اگرچه جزئیاتی در دست نیست و مشخص نمی‌کند آیا چنین مدلی را باید در آینده شاهد باشیم یا خیر.


همچنین بخوانید » بهترین گوشی‌های 2019 برای عکاسی، مخصوص خوره‌های عکس و فیلم


دوربین 250 مگاپیکسلی در آینده نزدیک

در حال حاضر برای دوربین گلکسی اس 20 اولترا از حسگر اگزینوس 980 و اسنپدراگون 865 رده بالا بهره گرفته می شود. بنابراین برای حسگر 250 مگاپیکسلی نیاز است که پردازنده قوی تری از نوع اسنپدراگون 875 به کار گرفته شود.

جزئیات دقیقی درباره این حسگر دوربین در دست نیست و نمی توان به شایعات بی اساس اشاره کرد. تنها باید بیان داشت که سامسونگ بلندپروازانه عمل می کند تا به تحقق اهدافی بزرگ در بحث دوربین بپردازد.

تاکنون شایعات بسیاری پیرامون نسل بعدی حسگر دوربین سامسونگ منتشر شده و نمی توان به شایعات بی اساس اشاره کرد. تنها باید بیان داشت که کره ای ها درصدد هستند تا محصولی شگفت انگیز را برای سال 2020 تدارک بینند. البته ابتدا باید در انتظار معرفی حسگر 150 مگاپیکسلی باشیم که قطعا نیمه دوم سال 2020 از راه می رسد و اولین شرکت نیز شیائومی خواهد بود که از آن بهره می گیرد.


همچنین بخوانید » جدیدترین گوشی های بهار و تابستان 2020


دوربین 250 مگاپیکسلی هم در اواخر سال از راه خواهد رسید و ممکن است شیائومی اولین شرکتی نباشد که به استفاده از آن می پردازد. پیش بینی می شود هوآوی هم در پی استفاده از دوربین قدرتمندی برای پی 50 باشد. سری پی 40 با دوربین لایکا از راه رسیدند و ممکن است سری پی 50 هم با دوربین قوی تر و آن هم از سوی لایکا همراه باشند.

برخی از منابع گفتند که شیائومی در حال حاضر تلفن های هوشمند مجهز به دوربین های ۱۴۴ مگاپیکسلی تولید می کند. اولین محصول مجهز به سنسور های دوربین ۱۴۴ مگاپیکسلی احتمالا شیائومی می ۱۰S پرو یا شیائومی CC10 پرو خواهد بود.

در حقیقت قبلا گزارش مبنی بر اینکه سامسونگ در حال توسعه  دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی است. بنابراین با توجه به اینکه شیائومی پیش تر سنسور ۱۰۰ مگاپیکسلی را با سامسونگ توسعه داده بودند، این بار هم ممکن است این دو شرکت لنز جدید ۱۵۰ مگاپیکسلی را تولید کنند و بدیهی است که سازندگان گوشی های هوشمند تمام قابلیت ها و کاربرد های یک ۱۰۰ مگاپیکسلی را در این لنز جدید جای نداده اند. بدین سان کار و عملکردی که دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی خواهد داشت کمی سردرگم کننده است.

 

نظر شما چیه به نظر شما گوشی های هوشمند از مسیر خودشون خارج نشدن ؟