خیلی ها فکر می کنند تمرینات یوگا برای کاهش وزن مناسب نیست!!! این فکر کاملا اشتباه است

یوگا نه تنها دارای تمرینات فوق العاده هوازی است، بلکه برای ذهن و سلامت روان شما بسیار مناسب است. درواقع بر خلاف تصور بسیاری یوگا برای کاهش وزن بسیار مناسب است و باعث نظم و ترتیب در زندگی و نحوه تمرین و سبک زندگی سالم می شود.


در ادامه بخوانید : با ۱۰ تاثیر مثبت یوگا در طول روز آشنا شوید !


اولیویا یانگ موسس استودیو تمرینی  Box + Flow است که تمرینات بوکس را با یوگا ترکیب کرده است. او می گوید : تمرینات یوگا برای کشش عضلات و هماهنگی عضلات با استخوان بسیار مناسب است. یوگا با تمرینات مبتنی بر وزن بدن بر روی تمامی عضلات تاثیر گذاشته و باعث افزایش قدرت، هماهنگی، ثبات و هم ترازی در بدن می شود که همه این تاثیرات یک روش عالی برای کاهش وزن است.

برای افزایش چربی سوزی و اضافه کردن المان هوازی به تمرینات اولیویا پیشنهاد می کند این 6 تمرینات را پشت سرهم انجام دهید. برای این کار هر تمرین را به مدت 30 ثانیه انجام دهید که مجموع 6 حرکت 3 دقیقه می شود و نیاز دارید این تمرینات را 5 بار انجام دهید.

Downward dog

یوگا برای کاهش وزن : 6 حرکت برای فرم گیری سریع

در این حرکت کف دست و پا باید بصورت کامل بر روی زمین قرار گیرد، دست و پاها باید صاف و کشیده باشد. باسن خود را به سمت بالا نگه دارید، شکم را به داخل بکشید، در این حرکت بسیار مهم است که کمر خود را صفت و محکم نگه دارید.

Moving plank

یوگا برای کاهش وزن : 6 حرکت برای فرم گیری سریع

در پلانک متحرک، شما باید ابتدا در حالت های (high) پلانک قرار بگیرید پاهایتان را جفت کنید شکم را به داخل بکشید، کمر خود را محکم نگه دارید و سعی کنید بدنتان در یک خط قرار داشته باشد. سپس به پایین بیاید (می توانید هم بروی کف دست باشید هم بر روی آرنج) در این حالت نیز سعی کنید که بدنتان را در یک خط نگه دارید، در این حالت تا حدی قرار بگیرید که بدنتان شروع به لرزش کند، سپس دوباره به حالت (های) پلانک باز گردید.

Locust pose

یوگا برای کاهش وزن : 6 حرکت برای فرم گیری سریع

بر روی شکم بخوابید، دست هایتان را در اطراف قرار دهید و پاهایتان رو جفت کنید، سر خود را نیز بر روی زمین قرار دهید. سپس به آرامی سر و سینه، دست ها و پاهایتان را رو به بالا بیاورد ، شکمتان بر روی زمین نگه دارید. سعی کنید در انجام حرکت نفس عمیق بکشید.

Side angle

یوگا برای کاهش وزن : 6 حرکت برای فرم گیری سریع

ابتدا در حالت Downward dog قرار بگیرید، حالا یکی از پاهایتان (برای مثال چپ) را به سمت دستتان بیاورید به طرزی که زانویتان در زاویه 90 درجه قرار بگیرد، پای راستتان نیز کشیده باقی بماند. حالا دست راست خود را از زمین بلند کنید و همراه با سر و کمر به سمت چپ بچرخید، سعی کنید کمر و شانه هایتان کاملا صاف باشند.

Boat pose

یوگا برای کاهش وزن : 6 حرکت برای فرم گیری سریع

بر روی زمین بشینید، پاهایاتان را دراز کنید و کف پاها را به سمت بالا بیاورید ، کمر را صاف نگه دارید. حالا بر روی باسن کمی رو به عقب خم شوید و کم کم پاهایتان را به سمت بالا بیاورید، سعی کنید تعادلتان را نیز حفظ کنید حالا دستتان را نیز بصورت مستقیم در کنار پاها بیاورید.

Bridge

یوگا برای کاهش وزن : 6 حرکت برای فرم گیری سریع

بر روی کمر بخواید، زانوهایتان را خم کنید و کف پایتان را روی زمین بگذارید، سر و شانهایتان را بر روی زمین نگه دارید، دست ها را نیز به در کنار پاها قرار دهید ، حالا باسن و کمرتان را تا جایی که می توانید بالا بیاورید.

 

 

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید