تاثیر یوگا در پیشگیری و درمان بیماری پارکینسون

تحقیقات جدید نشان می دهند که یوگا در پیشگیری و درمان بیماری پارکینسون مفید است! بیماری پارکینسون می تواند راه رفتن و تعادل را تحت تأثیر قرار دهد و تخمین زده می شود که بیش از 70٪ از افراد مبتلا به بیماری پارکینسون در طول سال اول توانایی هایشان را از دست می دهند.

محققان در یک مطالعه کوچک، برنامه یوگای 8 هفته ای را برای افراد مبتلا به بیماری پارکینسون تدارک دیدند. و دریافتند که یوگا ثبات و استواری قامت و توانایی پیاده روی را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به پارکینسون را کاهش می دهد.در این مطالعه از هاتا یوگا استفاده شده است که در آن ذهن و بدن در حالت هایی همراه با تنفس با هم ترکیب می شوند. هاتا یوگا ذهن را تشویق می کند که بیشتر از جایگاه بدن در فضا آگاه شود. همینطور  نشان داده شده است که یوگا تعادل، تراز بدن، تناسب اندام، استقامت، آرامش و رفاه روانی را بهبود می بخشد.


همچنین بخوانید: درمان صرع و پارکینسون با فعال یا غیر فعال کردن نورون های خاص در مغز


افراد در این مطالعه، دو بار در هفته به مدت 8 هفته، در کلاس های گروهی با یوگاتراپیست مجرب شرکت کردند. کلاس ها شامل حرکات اصلاحی یوگا و همچنین تنفس شامل موقعیت های نشسته، ایستاده و درازکش بود. شرکت کنندگان کلاس یوگا در پایان هفته ی هشتم به طور قابل توجهی بهبود تحرک، تعادل و ثبات را تجربه کرده اند که همه ی اینها خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهند.

یک توصیه برای افراد مبتلا به بیماری پارکینسون که به دنبال شرکت در یک کلاس یوگا می باشند، مطمئن شوید که یک درمانگر یوگا تایید شده پیدا کنید، که متفاوت از یک معلم یوگا است. درمانگران یوگا آموزش های بیشتری برای تطبیق و تطابق تمرینات یوگا با نیازهای افرادی که مشکلات سلامتی دارند، دیده اند.

استفاده از صندلی یوگا هم می تواند گزینه ای مناسب برای کسانی باشد که مشکل تحرک دارند. صندلی یوگا، حالت های یوگا را اصلاح می کند. بدین ترتیب افراد می توانند با ایمنی کامل بر روی صندلی بنشینند و از مزایای ترکیب ذهن و بدن و همچنین نفس کشیدن در حالت های خاص بهره ببرند.

در ادامه بخوانید: