بعضی وقت ها بهترین کار اینکه هیچ کاری انجام ندید!

شاید برای خیلی از افراد عادی و ورزشکار این چنین جا افتاده است که هرچه بیشتر تمرین کنند برایشان بهتره است. اما خب اگه ما به شما بگوییم روز استراحت به اندازه تمرین یا حتی بیشتر از آن، برای فیت شدن و ریکاوری بدن اهمیت داره چه؟

تمرین زیاد و فشار آوردن روی بدن و رساندن بدن به نقطه خستگی مستمر برای بدن شما مفید نیست! در واقع اگر با این تفکر که استراحت برای افراد ضعیف است و هر روز تمرین خود را ادامه دهید بعد از مدتی دچار افت انگیزه و آسیب ها جدی فیزیکی می شوید!

اما دقیقاً یک روز استراحت مناسب به چه شکلی است؟ اجازه بدهید برایتان توضیح دهم اما قبل از آن لطفا مطالب زیر را هم مطالعه کنید»

تمرینات ورزشی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در خانه

رژیم غذایی، ورزش و مدیریت وزن چگونه می توانند یه دهه به عمرتان اضافه کنند؟!


خب بریم ببینیم یک روز استراحت مناسب به چه شکلی هستش!

رژیم خود را رعایت کنید

اولین چیزی که باید متوجه شوید این است » روز استراحت با چیت دی متفاوت است ! به همین دلیل به جای خوردن پیتزا و کیک و شیرینی در روز استراحت سعی کنید تا بدنتان رو با غذاهای سالم و پر انرژی تغذیه کنید. برای آشنایی بیشتر با غذاهای سالم بخوانید »

چگونه تغذیه سالم و ارزان داشته باشیم ؟

با 10 باور اشتباه در مورد تغذیه و بدنسازی آشنا شوید !!!


فعالیت کم فشار داشته باشید!

بعد از انجام تمرینات سنگین و فشرده ، شما باید در روز استراحت نیر فعالیت خود را ادامه دهید اما چه فعالیتی! حرکاتی که فشار کمی به بدن شما می آورند برای روز استراحت بسیار مناسب هستند برای مثال یوگا و پیلاتس تمریناب به شدت مفیدی برای روز استراحت شما هستند. چرا که به شما اجازه می دهند بدون فشار زیاد بدن خود را فعال و آماده نگه دارید. همچنین بعد از تحمل زیاد فشار و خستگی عضلات بدن شما نیاز به تمرینات کششی دارد در نتیجه انجام تمرینات کششی به مدت 10 الی 20 دقیقه به شدت توصیه می شود. در ادامه بخوانید » 

5 تمرین کششی برای تقویت تحرک و ریکاوری در خانه

چرا باید تمرینات کششی را حتما انجام دهید و روش صحیح انجام آنها چیست؟


آبرسانی به بدن !

آبرسانی به بدن و نوشیدن آب فراوان یکی از ملزومات سلامت بدن چه برای ورزشکاران چه برای افراد عادی است و این موضوع کمک شایانی به شما و برنامه ورزشی شما میکند. علاوه بر آب زیاد نیاز دارید تا غذاهایی با پروتین و فیبر بالا نیز در روز استراحت خود مصرف کنید.


بخاطر داشته باشید که چرا این کار را می کنید

برای برخی تمرین و ورزش کردن بسیار جذاب و اعتیاد آور است اما به یاد داشته باشید برای چه چیزی ورزش میکنید! مهمتر دلیل برای ورزش کردن سلامت روح و جسم است در نتیجه روز استراحت به شدت برای شما مهم است و اگر استراحت کنید نه تنها از تمرین عقب نمی افتید بلکه بدن و ذهن شما در حالت ایده آل برای رشد قرار میگیرد.


به خود سخت نگیرید!

یکی از اهداف روز استراحت آسان گرفتن به خودتان و قرار دادن بدن در وضع ریلکسی است. پس هیچ وقت خود را با افکار که چرا من لش کردم و باید تمرین کنم آزار ندهید یاد بگیرید ذهن و بدن خود را در حالت استراحت قرار دهید و از Rest Day خود لذت ببرید.