5 دلیل برای تماشای انیمه Haikyuu!!

با بررسی و مرور 5 دلیل برای انیمه هایکیو Haikyuu!! در خدمت شما هستیم. انیمه هایکیو، یکی از محبوب ترین انیمه ها، اثری در ژانر ورزشی است که کسانی که آن را تماشا کرده و دوست داشته اند، چه طرفدار ژانر ورزشی باشند و چه نباشند، احترام خاصی برایش قائل هستند. لازم به ذکر است که این انیمه در مای انیمه لیست، نمره قابل توجه 8.55 را به دست آورده است. (هرچند خودم فکر می کنم لیاقتش بیشتر بود!)

اگر هنوز هایکیو را تماشا نکرده اید و یا در دیدن آن شک دارید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا با گوشه ای از دلایلی که باعث شده این انیمه این قدر محبوب باشد، آشنا شوید. 

در صورت تمایل می‌توانید کانال نماشای، کانال یوتوب و کانال اینستاگرام مجله وارونه رو دنبال کنید!


همچنین تریلر انیمه Sorcery Fight را تماشا کنید + اطلاعات تکمیلی از این شونن محبوب


برویم سراغ 5 دلیل برای تماشای انیمه Haikyuu!!

1/ بمب انگیزه

شویو هیناتا، پسری است که عاشق والیبال است؛ ولی در اولین و آخرین مسابقه دوران راهنمایی اش، شکست سختی می خورد. هیچ کس هیناتا را، به عنوان بازیکنی با قد کوتاه، جدی نمی گیرد.

داستان هیناتا، داستان این است که او چگونه هر بار زمین می خورد؛ ولی دوباره می ایستد و امیدش را از دست نمی دهد. هایکیو، راوی داستانی از کلاغ های زمین گیر– نامی که اعضای تیم دبیرستان هیناتا در حال حاضر با آن شناخته می شوند- است که مدام مورد تحقیر و تمسخر قرار می گیرند. بارها شکست می خورند؛ اما فراموش نمی کنند که شکست، مقدمه ای برای پیروزی است.

اخبار انیمه » تریلر انیمه Haikyuu!! Movie: Battle of the Garbage Dump + زمان پخش

آنها با هربار تحقیر دیگران، خرد می شوند. اما، زمانی که دوباره خرده های وجودشان را به هم وصل می کنند، از خودشان انسانی قوی تر می سازند.

هرکدام از شخصیت ها، با وجود شکست هایی که خورده اند، دوباره تلاش می کنند و کم کم، اوضاع را به نفع خود تغییر می دهند. این موضوع، پیام بسیار مهمی است. علاوه بر آن، شوخی های پی در پی هایکیو، می تواند زمانی که بی حوصله و بی انگیزه هستید، به شما انرژی تازه ای بدهد.

بنابراین، هایکیو بسیار روحیه بخش عمل می کند و می تواند تاثیرات عمیقی بر روی شما بگذارد.


همچنین بخوانید: چرا نباید انیمه ببینیم؟ 7 دلیل منطقی برای تماشا نکردن انیمه


2/ موسیقی متن کاملا مناسب و زیبا

 انیمه هایکیو Haikyuu!!

بخش قابل توجهی از انتقال مفهوم داستان در انیمه ها، فیلم ها و… بر عهده موسیقی متن است. به خصوص برای اثری مثل هایکیو، موسیقی متن “مناسب”، حیاتی است و در صورت نبود آن، جذابیت انیمه تا حدود زیادی کاهش می یابد.

خوشبختانه، آسامی تاچیبانا و یوکی هایاشی، وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده اند. موسیقی متن انیمه هایکیو Haikyuu!! در زمان شکست، پیروزی، غافلگیری، امید و نومیدی و چندین موقعیت دیگر، ما را به محیط انیمه نزدیک تر می کند. که واقعا امتیاز بزرگی است.

علاوه بر موسیقی متن، آهنگ هایی که برای اوپنینگ و اندینگ ها انتخاب شده اند، بسیار به یادماندنی و دوست داشتنی هستند.


همچنین بخوانید:موسیقی متن فصل اول انیمه Haikyuu!! را گوش کنید !


3/ شخصیت پردازی عالی

شخصیت های انیمه هایکیو Haikyuu!! کاملا قابل لمس هستند. اگر موقعی که آن را تماشا می کنید در آن غرق شوید، احتمالا احساس می کنید که در حال تماشای داستان یکی از دوستان نزدیک خود هستید! البته اگر بیشتر غرق شوید، ممکن است احساس کنید که این داستان، داستان خود شماست!

البته تمرکز هایکیو، فقط روی هیناتا و دوستانش نیست. حتی شخصیت هایی مثل اویکاوا، کنما و کورو، برادران میا و… که رقیبان آنها محسوب می شوند، به قدری ملموس، جالب و پرداخته شده هستند که محال است آنها را دوست نداشته باشید!

هرکدام از شخصیت های هایکیو، زندگی خودش را دارد. مهم ترین نکته، این است که تیم های رقیب، فقط آدم هایی خشک و یا سیاهی لشگر نیستند که تنها هدفشان بردن باشد. آنها هم قبلا تحقیر شده اند، آنها هم رویاهای خودشان را دارند، و دقیقا به همان اندازه ای که بچه های تیم هیناتا، کاراسونو، عاشق بردن هستند، دوست دارند که رقیبشان را شکست دهند.

 انیمه هایکیو Haikyuu!!

علاوه بر پردازشی عالی به رقبای هیناتا، هایکیو خود تیم کاراسونو را فراموش نکرده است. اینطور نیست که تمام امید تیم به هیناتا باشد یا همه تمرکز انیمه روی او باشد. هرکدام از هم تیمی های هیناتا، استعداد منحصر به فرد خود را دارند که باعث می شود همکاری آنها و کنار هم قرار گرفتنشان، ترکیبی شگفت انگیز را به وجود بیاورد.

4/ انیمیشن

انیمه هایکیو Haikyuu!! وظیفه به تصویر کشیدن لحظات خاصی را بر عهده دارد. بنابراین انیمیشن آن، باید به خوبی بتواند هیجان یک مسابقه را به مخاطب القا کند. باید بتواند سرعت و قدرت هر یک از بازیکنان را نشان دهد. در صورتی که این انیمه، در به تصویر کشیدن چنین داستان حساسی مشکلی داشت، نمی توانست این همه طرفدار پر و پا قرص را به خود جذب کند.


همچنین بخوانید: بهترین انیمه هایی که حتما باید آنها را تماشا کنید ! بخش هشتم


انیمیشن هایکیو روان است و طراحی شخصیت ها نیز به خوبی انجام گرفته. البته در فصل چهارم، برخی جزئیات در طراحی انیمه تغییر میکند که نمی شود اسم آن را پسرفت گذاشت. فقط تغییر است. پس نگرانش نباشید.

مثل همه کارهایی که من تا به حال از استودیو انیمه سازی پروداکشن IG دیده ام، هایکیو نیز از کیفیت خوبی از لحاظ انیمیشن برخوردار است.

5/ تجربه لحظاتی خاص و پر هیجان!

 انیمه هایکیو Haikyuu!!

چه عاشق ورزش باشید و چه از آن متنفر باشید، هایکیو شما را به وجد می آورد! زیرا قرار نیست که فقط چندتا مسابقه والیبال بین چند دانش آموز را ببینیم. هیجانی که هایکیو به شما می دهد، جنس خاصی دارد. شما خوشحال می شوید از اینکه هیناتا و بقیه شخصیت ها پله پله بالا می روند و پاداش تلاش های خود را دریافت می کنند. و ناراحت می شوید از اینکه با وجود تلاش های زیادشان، شکست می خورند.

حتی زمانی که فکر می کنید نتیجه داستان مشخص است، هایکیو همچنان غافلگیری هایی برای شما دارد که تماشای آن را به شدت لذت بخش و البته روند داستان را غیرقابل پیش بینی می کند.

 انیمه هایکیو Haikyuu!!

انیمه هایکیو- که در ایران با نام آبشار سرنوشت نیز شناخته می شود- اثری است که من قبل از تماشایش، فکر می کردم لابد فقط چند مسابقه ورزشی ساده است که در آن، افرادی که در ابتدا بسیار شکست پذیر هستند، به راحتی خفن ترین تیم های کشور را شکست می دهند و… . اما حالا می فهمم که چقدر اشتباه می کردم! هایکیو به هیچ وجه پوچ نیست. در واقع یکی از بهترین انیمه هایی است که من دیده ام.

پس با این تفاسیر، در صورتی که نظرتان نسبت به هایکیو!! جلب شد، به هیچ وجه تماشایش را از دست ندهید!

در ادامه بخوانید: 

5 تا از بهترین انیمه های کمتر شناخته شده 2019 

بهترین انیمه‌های روان‌شناختی که حتماً باید آن‌ها را تماشا کنید! بخش اول