سیاست‌های جدید YouTube طبق گفته این سایت از چهارشنبه برای جلوگیری از آزار و اذیت در سایت گسترده ویدیویی خود به اشکال مختلف از جمله حذف فیلم‌هایی که به افراد بر اساس نژاد، جنسیت یا گرایش جنسی توهین می‌کنند، بدون توجه به اینکه ویدیو توسط فرد مشهور یا شخصی عادی منتشر شده باشد، اجرا خواهد شد. تهدیدات شخصی، حتی مواردی که غیرمستقیم یا ضمنی هستند، ممنوع خواهند بود و سازندگان فیلم با الگوی رفتار آزاردهنده دیگر نمی‌توانند با فیلم‌های خود از درآمدزایی کنند. 


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید: 


یوتیوب شرکت گوگل به یک دستگاه بی‌نظیر تبدیل شده است کهبدون وقفه ویدیو تولید می‌کند. 500 ساعت محتوا در هر دقیقه برای تماشای بیش از 2 میلیارد بازدیدکننده ماهانه بارگذاری می‌شود. اما این شرکت به دلیل عدم تلاش برای مقابله با محتوای توهین آمیز یا حملات خطرناک روی پلتفرم خود، گرفتار فیدبک‌های منفی شده است.

سیاست‌های جدید YouTube

در میان تغییرات جدید، YouTube متعهد شده است که با استفاده از ویژگی‌های خود از نژاد، جنسیت یا گرایش جنسی، دفاع کند. این امر در مورد حمله به افراد خصوصی، دیگر سازندگان، سیاستمداران و افراد مشهور صدق می‌کند. 

این وعده همچنین می‌خواهد فراتر از عمل گذشته در زمینه ممنوعیت تهدیدات صریح رود، اکنون نیز متعهد به ممنوعیت تهدیدات غیرمستقیم یا ضمنی است. نمونه‌هایی از محتوا که شبیه سازی خشونت علیه شخص هستند، ممکن است خشونت جسمی را نیز به وجود آورند. 

در اوایل سال جاری، یوتیوب این مسیر را با اکانت استیون کراودر، کمدین محافظه کار که مرتباً کارلوس مازا، روزنامه نگاری لاتین و همجنسگرا است را مسخره می‌کند، طی کرد. پس از روزها بحث و جدال، YouTube با از بین بردن تبلیغات درآمدزا از Crowder استفاده کرد، اما این اقدام مورد تمسخر برخی منتقدین قرار گرفت که اظهار داشتند Crowder هنوز هم می‌تواند فیلم‌ها ارسال کند و سپس با فروش کالاهای تجاری خارج از YouTube درآمد کسب کند.

مانند بسیاری از خط مشی‌های YouTube، بزرگ‌ترین چالش قوانین جدید ممکن است اجرای آن باشد. در مقیاس بی‌سابقه یوتیوب، این شرکت تلاش کرده است تا به طور مداوم خط مشی‌های خود را در سراسر شبکه گسترده‌اش اجرا کند. در اوایل سال جاری، یوتیوب قول داد که نظرهای فیلم‌های مربوط به کودکان کمتر از 13 سال را حذف کند، اما ماه ها بعد، فیلم‌هایی با تفسیر کودکان هنوز به راحتی پیدا می‌شدند.

امیدواریم این طرح بتواند با موفقیت اجرا شود. اگر نظری دارید در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.