سریال های شبیه سریال شوگون Shōgun

با معرفی بهترین سریال های شبیه شوگون Shōgun همراه ما باشید. سریال شوگون یکی از محبوب ترین سریال های ترند شده در سال 2024 است و بسیاری این مینی سریال جذاب را بهترین سریال نیمه اول سال 2024 می دانند.

این مینی سریال جذاب تاریخی برگرفته از رمانی به همین نام نوشتهٔ جیمز کلیول در سال 1975 است و داستان ملوان انگلیسی جاه طلبی را به تصویر می کشد که برای رسیدن به قدرت با کشتی خود وارد ژاپن شد، اما او درست در میان جنگ قدرت قبایل ژاپنی برای انتخاب اولین شوگون در دوره ادو و شوگون سالاری وارد ژاپن می شود.

ارباب توراناگا که یکی از دایموها و خاندان های قدرتمند ژاپن است برای پیروزی بر رقبای سیاسی و خطرناک خود که قصد جان او را نیز کرده اند، ارتباط با ملوان انگلیس را بهترین فرصت برای رسیدن به قدرت می داند از همین رو ارتباط میان این دو آغاز می شود.

این درام تحسین برانگیز علاوه بر روایت داستانی جذاب،کارگردانی و فیلم سازی فوق العاده و بازی ها به شدت زیبا به دلیل ارائه عالی و بازسازی و طراحی صحنه بسیار حرفه ای و زبیایی شناسی و جهان سازی فوق العاده تبدیل به یک موفقیت جهانی شده است.

البته از رمان شوگون یک مینی سریال اقتباسی در سال 1980 ساخته شده است که آن سریال هم به شدت جذاب است اما نسخه سال 2024 از هر جهت اقتباس کامل تر و بهتری است.

همچنین بخوانید »

بهترین سریال های ترسناک تاریخ | 50 سریال ترسناک

بهترین سریال‌ های مافیایی گانگستری | تلفیقی از جنایت و هیجان

بهترین انیمیشن های سریالی برای بزرگسالان | از ریک و مورتی تا خانواده سیمپسون ها 

در ادامه با معرفی بهترین سریال های شبیه شوگون Shōgun همراه مجله وارونه باشید.

 

1- در سرزمین های بد Into the Badlands

در سرزمین های بد بهترین سریال های شبیه سریال شوگون Shōgun

  • ژانر : درام،اکشن،علمی تخیلی، هنرهای رزمی
  • تعداد قسمت ها : 32
  • زمان انتشار : 2015
  •  IMDB : امتیاز 7.9

این سریال از لحاظ وایب VIBE یا همان فاز سریال نقاط مشترکی را با سریال شوگون به اشتراک میگذارد گرچه تفاوت های بنیادینی نیز باهم دارند! سریال در سرزمین های بد روایتگر دنیای پسارستاخیزی است که شرایط ارباب رعیتی در آن شکل گرفته و این اربابان به لطف جنگجویان قدرتنمندی با نام کلیپر از قلمرو خود حفاظت می کند.

شخصیت اصلی سریال که درست همانند سامورایی ها قسم خورده ارباب خود است یکی از این مبارزان است او در ادامه با پسری جوان آشنا می شود و همراه او ماجراجویی خود در مسیر بازی های سیاسی و اکشن های جذاب رزمی را آغاز میکند.

2- وظیفه / شرم – Giri/Haji

سریال های شبیه سریال شوگون Shōgun giri haji

  • ژانر : درام،جنایی
  • تعداد قسمت ها : 8
  • زمان انتشار : 2019
  • IMDB : امتیاز 7.8

وظیفه/شرم یک رمان پلیسی جنایی جذاب است که شاید از لحاظ داستانی مسیر یکسانی را با سریال شوگون دنبال نمیکند اما از لحاظ تم و فضا شباهت های بسیاری دارد. داستان سریال Giri/Haji در ارتباط به کارآگاه ژاپنی است که برای حل راز یک قتل به کشور انگلستان سفر میکند و در ادامه با کارآگاه انگلیسی کلی مک دونالد همراه میشود تا پرده از راز قتل های یاکوزا بردارد.

این سریال هم مانند شوگون ترکیب فرهنگ ژاپنی – انگلیسی را به تصویر میکشد و همانند شوگون در این سریال نیز خشونت و قتل های فراوانی وجود دارد.

نکته جالب توجه حضور بازیگر سریال شوگون آنا ساوای در این سریال به عنوان دختر رئیس یاکوزا است.

3- ددوود / Deadwood

سریال ددوود یکی از بهترین سریال های شبیه سریال شوگون Shōgun

  • ژانر : درام،وسترن
  • تعداد قسمت ها : 36
  • زمان انتشار : 2004
  • IMDB : امتیاز 8.6

در تاریخ سینما، ژانر وسترن هم سو و هم استایل با چانبارا ژاپنی (سینمای سامورایی) بوده است. هفت سامورایی آکیرا کوروساوا با اقتباسی آزاد در آمریکا با نام هفت دلاور ساخته شد، همچنین فیلم نابخشوده کلینت ایستوود توسط کارگردان ژاپنی لی سانگ ایل در سال 2013 به سبک سامورایی بازسازی شد. بنابراین، اگر طرفدار سریال شوگون هستید و علاقه به حماسه های تاریخی و قدرت و کنترل قلمرو دارید، ددوود برنده جایزه امی محصول HBO بهترین گزینه برای شما است.

Deadwood متشکل از سه فصل جذاب و یک فیلم است که در سال 2019 منتشر شد، این سریال جذاب همانند شوگون دارای مجموعه وسیعی از شخصیت‌هایی گیرا است. همانطور که سریال شوگان از تاریخ به عنوان پس‌زمینه‌ای برای روایت خود استفاده می‌کند، ددوود نیز از شخصیت های واقعی مانند ست بولاک، بلاکی جین و وایلد بیل هیکوک برای بازسازی برهه ای از تاریخ آمریکا بهره میبرد.

4- مبارز / Warrior

سریال مبارز بهترین سریال های شبیه سریال شوگون Shōgun

  • ژانر : اکشن،درام،رزمی
  • تعداد قسمت ها : 30
  • زمان انتشار : 2019
  • IMDB : امتیاز 8.4

بروس لی پیش از مرگش ایده ساخت The Warrior را به شبکه های تلویزیونی هالیوود ارائه کرده بود اما در آن زمان ترجیح استودیو های فیلم سازی ساخت فیلم هایی با محوریت آمریکایی ها بود نه قهرمان های شرقی!

چند دهه بعد، ایده “مبارز” اینبار توسط دختر بروس ، شانون لی و جاستین لین کارگردان سرشناس آمریکایی آسیایی تبدیل به یک سریال جذاب و پر مخاطب شد که فصل سوم آن جواز پخش از شبکه HBO را دریافت کرد. در این سریال اندرو کوجی در نقش، مردی چینی رزمی کار در قرن نوزدهم سانفرانسیسکو را در جستجوی خواهر گمشده‌اش زیر و رو میکند، بازی می‌کند.

گانگسترهای رقیب، کارگران خشمگین ایرلندی، سیاستمداران بداخلاق، و پلیس های کتک خورده که ناامید از حفظ صلح هستند، سر راه او ایستاده اند. واریور یک فصل از تاریخ آمریکا را که کتاب‌های درسی اغلب آن را نادیده می‌گیرند، در کانون توجه بسیار مهم قرار می‌دهد. شوگان و مبارز در داستان خود در مورد سازگاری خارجی ها با محیط های عجیب و غریب، با وجود نزدیک به 200 سال و هزاران مایل فاصله بین داستان هایشان، وجوه مشترک زیادی دارند.

همچنین تم هنرهای رزمی سریال همانند سریال شوگان بخشی از شباهت های این دو سریال به یکدیگر است.

5-بادبان‌های سیاه / Black Sails

بادبان های سیاه بهترین سریال های شبیه سریال شوگون Shōgun

  • ژانر : اکشن،ماجراجویی،درام تاریخی
  • تعداد قسمت ها : 38
  • زمان انتشار : 2014
  • IMDB : امتیاز 8.2

جان بلکثورن از شوگون ممکن است یک دزد دریایی تمام عیار نباشد اما سابقه او به عنوان یک دریانورد دریایی و ملوان، Black Sails را به توصیه ای مرتبط تبدیل می کند. بادبان سیاه که از سال 2014 تا 2017 پخش شد، این مجموعه پیش درآمدی بر رمان معروف جزیره گنج اثر رابرت لویی استیونسن است. ماجرا دو سال قبل از داستان رمان آغاز می‌شود؛ سال ۱۷۱۵ میلادی است و دوران طلایی دزدان دریایی. مستعمرهٔ سابق بریتانیا که اکنون جزیره‌ای بی قانون است، به دست یکی از بدنام‌ترین ناخدایان دزدان دریایی، ناخدا فلینت، اداره می‌شود. بعد از مدتی او با دختر یکی از خطرناک ترین قاچاقچیان ازدواج میکند و حالا قدرتی جدید برای مبارزه و انتقام و بقا شکل میگیرد.

در حالی که Black Sails هرگز به پای سریال بازی تاج و تخت نرسید، اما هنوز برای مخاطبانی ساخته شده بود که از طعم خشونت گرافیکی و بازی های سیاسی،قدرت و صد البته دزد دریایی لذت می‌بردند. Black Sails به سادگی یک ماجراجویی سرگرم‌کننده است که طرفداران شوگون می‌توانند به راحتی در آن غرق شوند.

6- سامورایی چشم آبی / Blue Eye Samurai

سامورایی چشم آبی بهترین سریال های شبیه سریال شوگون Shōgun

  • ژانر : اکشن،ماجراجویی،درام
  • تعداد قسمت ها : 8
  • زمان انتشار : 2023
  • IMDB : امتیاز 8.7

در این لیست به غیر از سریال شوگون 1980، سامورایی چشم آبی تنها سریالی است که نقاط مشترک بسیاری را با شوگون به اشتراک میگذارد.آنیمه سامورایی چشم آبی Blue Eye Samurai توسط زوج Michael Green و Amber Noizumi خلق شده و کارگردانی این انیمه بر عهده Jane Wu بوده و استودیو تولید کننده هم یک استودیو فرانسوی به اسم Blue Spirit است.

در ادامه بخوانید : معرفی و بررسی انیمه سامورایی چشم آبی : شاهکار جدید در دنیای انیمه 

در ابتدا باید بگویم این دو سریال شباهت های بسیار زیادی باهم دارند و از نظر من سامورایی چشم آبی به نوعی انگار اسپین آف شوگون محسوب می شود، اما چرا؟ داستان سامورایی چشم آبی سالها بعد از ورود انگلیسی ها به ژاپن را روایت میکند جایی که یکی از آنها درست مانند جان بلکثورن موفق به برقراری ارتباط با یکی از دایموهای ژاپنی می شود و راه رسیدن به قدرت را آغاز میکند!

اما غافل از اینکه تنها دختر او که درواقع یک دورگه ژاپنی – انگلیسی است به دنبال انتقام از پدر خود است و در این مسیر تبدیل به یکی از قوی ترین مبارزان ژاپن می شود.

انیمه سامورایی چشم آبی چه از نظر داستان چه از نظر هنری و فرهنگی و سایر مضامین مرتبط به دوره شوگانیسم با سریال شوگون مشترک است.

7- فساد توکیو / Tokyo Vice

  • ژانر : درام جنایی
  • تعداد قسمت ها : 18
  • زمان انتشار : 2022
  • IMDB : امتیاز 8

اگر شوگون در اواخر دهه 1990 اتفاق می افتاد، ممکن بود شبیه توکیو وایس به نظر برسد. گرچه توکیو وایس یک سریال درام جنایی است و اتفاقات آن واقعی نیستند اما این سریال به زیرکی اتفاقات واقعی را در پس یک داستان خیالی روایت میکند.

در ادامه بخوانید » برترین سریال های جنایی که باید ببینید ؛ از هانیبال تا کاراگاه حقیقی! 

داستان در ارتباط با دختری آمریکایی است که اولین خبرنگار خارجی در یک روزنامه ژاپنی در توکیو است بعد از مدتی او دستیار یک کارگاه کهنه کار ژاپنی می شود و ماجراجویی این دو برای کشف جنایات و خلاف های گروه مافیایی یاکوزا آغاز می شود.

Shōgun و Tokyo Vice شباهت‌های قابل توجهی در به تصویر کشیدن چگونگی کاوش شخصیت‌های ملتی با بک گراند انزواطلبانه تاریخی دارند، و اینکه چگونه آن‌ها همچنان افراد خارجی را جذب می‌کنند و در عین حال آنها را در کنار هم نگه می‌دارند.

8- خاندان اژدها / House of the Dragon

  • ژانر : اکشن،ماجراجویی،فانتزی
  • تعداد قسمت ها : 10
  • زمان انتشار : 2022
  • IMDB : امتیاز 8.4

سریال House of the Dragon اقتباسی از رمان آتش و خون (Fire and Blood) اثر مارتین و پیش درآمد سریال محبوب و معروف بازی تاج و تخت (Game of Thrones) می باشد. اگرچه جورج آر آر مارتین آثار تخیلی فوق العاده‌ای را خلق کرده است، اما گهگاهی از زندگی واقعی تاریخ قرون وسطی نیز الهام گرفته است؛ ولی می دانیم که چیزی به نام سلسله تارگرین، اژدها و یا سرزمین همیشه زمستانی وجود ندارد.

در ادامه بخوانید »

هرآنچه از فصل دوم سریال خاندان اژدها می دانیم | بررسی تریلر + اطلاعات تکمیلی و زمان پخش

نقد و بررسی قسمت به قسمت فصل اول سریال خاندان اژدها House of the Dragon

در حالی که Game of Thrones استارک ها، باراتئون ها، لنیستر ها تارگرین ها را معرفی کرد؛ سریال خاندان اژدها بر روی تعداد معدودی از شخصیت های اصلی متمرکز است و وقایع 172 سال قبل تر از سریال بازی تاج و تخت را روایت می کند که تارگرین های مو نقره‌ای در راس این داستان قرار دارند.

سریال خاندان اژدها هم همانند سریال شوگان بازی قدرت های سیاسی و قتل و آدمکشی برای به خدمت گرفتن قدرت، را تم اصلی خود قرار داده به همین خاطر این سریال در لیست بهترین سریال های شبیه سریال شوگون Shōgun قرار دارد.

9- خاندان نینجا / House of Ninjas

  • ژانر : اکشن،درام،دلهره آور
  • تعداد قسمت ها : 8
  • زمان انتشار : 2024
  • IMDB : امتیاز 8

سریال خاندان نینجا همین امسال همزمان با پخش سریال شوگون از طریق شبکه نتفلیکس پخش شد. این سریال کاملا ژاپنی روایتگر خانواده سنتی نینجاها است که در حال تلاش برای داشتن زندگی عادی هستند اما اتفاقاتی ناخواسته باعث میشود تا این خانواده بر اساس سنت خودشان زندگی در سایه ها به سبک نینجا را آغاز کنند.

در ادامه بخوانید» معرفی و بررسی انیمه Under Ninja : شاهکاری که نباید از دست بدهید! 

نینجاها در ژاپن دوره ادو سامورایی های بدون اربابی بودند که برای عملیات های تروریستی توسط اربابان اجیر می شدند! اگه به سامورایی، سنت های نینجا و ژاپن علاقه دارید این سریال برای شماست.

شوگون و خاندان اژدها هر دو به زیبایی سنت ها و روابط خانوادگی ژاپنی رو به نمایش میگذارند و در هر دو هنرهای رزمی بخش اصلی اکشن داستان هستند.

10- پادشاهی / Kingdom

  • ژانر : تاریخی، دلهره آور،درام سیاسی،ترسناک
  • تعداد قسمت ها : 12
  • زمان انتشار : 2019
  • IMDB : امتیاز 8.3

این سریال از لحاظ روایت تاریخی، تلاش برای رسیدن به قدرت، توطئه های سیاسی و البته هنرهای رزمی شباهت زیادی به سریال شوگون دارد گرچه داستانی کاملا متفاوت را بیان میکند.

این سریال اولین سریال کره ای الصل نتفلیکس بود که در سال 2019 تا 2020 پخش شد. این سریال از مجموعهٔ وب‌کامیک «پادشاهی خدایان» اقتباس شده است که توسط کیم ایون‌هی نوشته و توسط یانگ کیونگ‌ایل نقاشی شده است.

در ادامه بخوانید : بهترین سریال های تاریخی کره ای که ارزش تماشا دارند! 

سریال کینگدام داستان زامبی ها در دوران پیشامدرن کره جنوبی را به تصویر میکشد ویروسی عجیب که مردم را تبدیل به مرده متحرک میکند و حالا ولیعهد لی چانگ باید برای تصاحب تاج و تخت پدرش که تبدیل به زامبی شده وارد ماجراجویی عجیب و خطرناکی شود و در این راه نه تنها با دشمنان خاندان پادشاهی بلکه با زامبی ها نیز باید درگیر شود.

11- سامورایی جک / Samurai Jack

  • ژانر : درام کمدی،اکشن-ماجراجویی-فانتزی علمی
  • تعداد قسمت ها : 62
  • زمان انتشار : 2001
  • IMDB : امتیاز 8.5

سامورایی جک به طرز ناجوانمردانه ای در ایران مورد کم لطفی قرار گرفته است. انیمیشن سامورایی جک یک سریال انیمیشنی اکشن و ماجراجویی آمریکایی است که توسط گندی تارتاکوفسکی برای کارتون نت‌ورک و ادالت سویم ساخته شده‌ است.انیمیشن Samurai Jack از سال 2001 تا سال ۲۰۰۴ در 4 فصل منتشر شد و بعد سیزده سال در سال 2017 فصل پنجمش هم منتشر شد.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه های سامورایی که باید حتما آنها را تماشا کنید! 

اگر با سامورایی ها و مبارزات و شمشیر زنی های ژاپن در دوره ادو علاقه مند هستید سامورایی جک برای شماست. این انیمیشن با دیالوگ های مینیمال کارگردانی فوق العاده و گرافیک شاهکار روایت یک شاهزاده ژاپنی را روایت میکند که دشمنش او را به آینده دور منتقل میکند.

سامورایی جک با ترکیب ژانرهای مختلف و الهامات بسیار از فرهنگ ژاپنی و سامورایی یکی از بهترین سریال های ساخته شده در ژانر سامورایی است که دیدنش برای هر علاقه مند به سینما و تلویزیون واجب است.

12- سامورایی چامپلو / Samurai Champloo

  • ژانر : تاریخی، ماجراجویی،سامورایی
  • تعداد قسمت ها : 26
  • زمان انتشار : 2004
  • IMDB : امتیاز 8.6

اگه با مجله وارونه آشنایی داشته باشید میدانید که انیمه بین ما وارونه ای ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هست و تمرکز اصلی مجله ما هم پیرامون انیمه است. انیمه محبوب سامورایی چامپلو بارها در لیست های مختلف مجله وارونه معرفی شده است در نتیجه من در این بخش به صورت خلاصه این انیمه را معرفی میکنم.

سامورایی چامپلو شاهکار شینیچیرو واتانابه از لحاظ تاریخی، فضای سامورایی، مبارزات فوق العاده با شمشیر و نمایش شوگون سالاری شباهت هایی با سریال Shōgun دارد.

در ادامه بخوانید » 31 تا از بهترین انیمه های شمشیرزنی

داستان انیمه راجع به دو رونین (سامورایی بدون ارباب) به نام های جین و موگن است که به همراه دختری به نام فوو راهی ماجراجویی برای یافتن مردی که بوی گل های آفتابگردان را میدهد شروع میکنند.

سامورایی چامپلو با طنز تلخ و سیاه که با اکشن جذاب و شخصیت های گیرا میکس شده شما را درون دنیای خود غرق میکند.

13- مرز / Frontier

  • ژانر : درام تاریخی، اکشن – ماجراجویی،وسترن
  • تعداد قسمت ها : 18
  • زمان انتشار : 2016
  • IMDB : امتیاز 7.1

داستان سریال Frontier داستان صنعت تجارت خز در کانادا در قرن 1700 را روایت می کند. جیسون موما در نقش دکلون هارپ تاجری است که با خانواده خود در صنعت خز فعال است و یک تنه تلاش میکند تا در مقابل کمپانی کاپیتالیست که میخواهد کسب و کار او و خانواده اش را تعطیل کند به ایستد.

نکته مشترک این دو سریال روایتی از تاریخ است، گرچه “مرز” عاجز از نمایش درست تاریخ است اما شخصیت دکلون هارپ ویژگی های مشترکی را با پورتوگونیست سریال شوگان یوشی توراناگا به اشتراک میگذارد.

از سوی دیگر این سریال به علت خشونت فیزیکی بالا، جنگ برای تصاحب قدرت و تم وسترن به سریال شوگون شباهت دارد.

14- آخرین پادشاهی / The Last Kingdom

  • ژانر : درام تاریخی
  • تعداد قسمت ها : 46
  • زمان انتشار : 2015
  • IMDB : امتیاز 8.5

سریال The Last Kingdom یک سریال انگلیسی 8 بخشی برگرفته از سری رمان های برنارد کورل است. این سریال که بخش هایی از آن برگرفته از تاریخ است نحوه پیدایش کشور انگلستان درون شبه جزیره بریتانیا را به تصویر میکشد.

در این سریال آلفرد کبیر پادشاه سرزمین های جنوبی تنها کسی است که در مقابل وایکینگ ها از سرزمین های خود دفاع میکند و در ادامه باعث بوجود آمدن کشور انگلستان میشود.

این سریال نیز همانند شوگان یک درام تراژدی تاریخی است که در آن جنگ قدرت، خشونت بالا و وقایع تاریخی بخش اصلی سریال را تشکیل میدهند.

سریال آخرین پادشاهی همچنین به دلیل فضاسازی و طراحی صحنه قدرتمند و جنگ آرایی های فوق العاده با الهام از نحوه مبارزه بریتانیایی ها و وایکینگ ها به سریال شوگون شباهت دارد.

15- شوگون / Shōgun 1980

  • ژانر : درام تاریخی،سامورایی
  • تعداد قسمت ها : 5
  • زمان انتشار : 1980
  • IMDB : امتیاز 8.1

اولین اقتباس از رمان شوگون جیمز کلیول مینی سریال شوگون بود که در سال 1980 از شبکه NBC پخش شد. این سریال دقیقا همان داستان سریال شوگون 2024 را دنبال میکند با این تفاوت که محدود به امکانات و تکنولوژی زمان خود است. با این حال مینی سریال شوگون 1980 در زمان انتشارش تبدیل به یک پدیده در فرهنگ پاپ شد و موفق شد جوایز بسیاری از جمله گلدن گلوب و امی را از آن خود کرد.

در ادامه بخوانید» بهترین مینی سریال های دهه اخیر که حتما باید ببینید! 

کارگردانی این سریال بر عهده جری لاندن بوده و بازیگرانی نظیر ریچارد چمبرلین و ستاره مشهور آن زمان سینما توشیرو میفونه در آن به نفش آفرینی پرداختند. میفونه برای بازی در آثار آکیرا کوروساوا شهرت جهانی دارد و یکی از موفق ترین بازیگران ژاپنی جهان است.

امیدواریم از معرفی بهترین سریال های شبیه شوگون Shōgun لذت برده باشید.مثل همیشه منتظر نظرات شما عزیزان هستیم.